• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fiskeforum ?!

Hasse P

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

:cool: tjena roller. Har du inte hört låten med peps persson , om den personlige Persson???
sen var det här med filmen om fisket, jodå det är jag men säg inget för marianne vet inte om det. Sen det att ta upp en ny lucka,det går inte, jag menar att allt går ju med våld och lite vasselin, men bak på bilen så är kofferten avdelad med kasetten till toan ,vid långsidorna är det köksdelen på h-sida, V-sidan av färskvatten tank. Men ritningarna på prototypen av lådan är redan nerkrafsad på papper för tillverkning av, ja just det PLÅTIS.
Nån g..vla nytta bör jag väl ha av honom? fast sanningen och säga så vill jag nog ha ett finger med i spelet. Tanken med den här fiskekofferten är att det ska vara lätt att haka på den på bakstegen för fastlåsning, samtidigt som den skall vara smidig att ta bort om man inte vill ha den med, du får gärna komma med kritik om du anser att det ser ut som att man var ute och kör i kring, med en uprättstående likkista ? är det nån som frågar kan jag ju alltid ha ett par Borrar liggande i kist j....veln,så är ju konseptet fulländat.

Skitfiske på er.

Rolf HBK-72

HBK Medlem
Kommun
Valdemarsvik
HBK-Nr
72
Medlemskap
2025

Men.........
Hasse P.
Har du helt missat det? Säsongstarten på fisket i strömmen i "Peking"
Hade räknat med att du skulle vara på plats Kl 6 i morse och försvara "Vikens" färger. I stället sitter du hemma och provar back-kamera, uppspikad med dykert på husknuten.
Nej min vän.... Skall du klassa in som Maries och min mentor i fiskets alla mysterier, så är skärpning anbefalld.
Puss och kram på Er i Näs
Grevinnan och greven på Solsidan

Hasse P

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024

:cool: Tjena Molle var har du varit, jag trodde att du hade tjall på mail-Positivet, men nu är du ju mä i matchen igen , nja det är ju så här att, för det första , så har man vare me o tröstat dom klentrogna förr, vad det gäller laxfiske i strömmen i Norrköping, men som du kanske har sett av inläggen i forumet, så har jag en rätt svårflörtad elev, vad det gäller flugfiske. Nu är min stora förhoppning att du varit ute och torrtränat med det vi kom överens om i fiskeskolan. Ihopsättning av spöt, och att komma över skräcken för masken? sen tar vi ett litet steg till och köper oss ett kilo strömming, som du får försöka att röra vid innan katten slukar dom, sen vidar och vidare och.............!

PS. Lite allvar nu, har det gått bra med allt som ni hade att göra, Marianne och jag har tänkt på er. Hoppas att vi snart kan ta oss en tur runt granntrakterna.

Kram på er Marianne & Hasse.:wink:

Hasse P

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024

:cool: Ja då var den här onsdags kvällen till ända med det sedvanliga flugbindandet med grabbarna, den här kvällen blev det att binda Streamers,det vart en Black & Red Matuka
En Mickey Finn, och som avslutning en Muddler Minnow. Det kan tyckas att det blir några få flugor en kväll så här, men man måste ju till att skarva lite med grabbarna när man sitter så här, och försöker att reda ut trasslet på fingrarna efter ett par tre flugor, sen kommer det här med städning, jo ni läser rätt städning?? ni kan inte ana vad dant det blir av allt tupphackel, chenill , guldtinsel, spunnet hjortull mm mm , och mitt i allt en massa brödsmulor, var nu dom kommer ifrån? men kaffet var i alla fall gott.

Skitfiske på er H-P:cool:

Hasse P

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024

:cool: Tjena som vanligt var grabbarna här i går kväll och vi knöt en del insekter till fisket i vår, ja för jag hoppas att den snart kommer, våren alltså ,TÄNK er takdropp, fåglarna gallskriker i träna, solen skiner varmt och skönt från en klarblå himmel, Då brukar Marianne och jag gå ner till sjön och ta med oss ett mete, ta fram en falukorvsbit som vi grillar över en liten brasa, termosen brukar innehålla lite gott vin att skölja ner faukorven med, sen sitter man bara där och njuter i solen som värmer varmt och gott. Har ni tänkt er in i det här, för det är snart DAGS.
Tjinge Ling. Hasse P.:wink:

F

F.d. 50036

Guest

Hej alla fiskekompisar...:spinny:

Är inte medlem ännu, men nu blir det nog snart när en fisketråd är på gång.

Visst är det härligt med fiske alla kan vara med. Hade haft ett lång uppehåll i min hobby men så föddes vår lille Viktor och plötsligt var jag igång igen. Jag och Viktor satte ribban på hundra fiskar under ett år och när han var nio så lyckades han.

Just fisk hundra var speciell han hade 97 det var tre kvar, då fiskade han makrill för första gången och fick napp av tre makrillar samtidigt, då var det härligt att se en jublande nioåring.

Hoppas att vi träffas vid en fiskeplats i sommar... hälsningar fam. Ånefjord

Hasse P

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024

:cool: Tjena Ånefjord det var ett kul sätt att tävla på, har du och viktor satt upp nya mål efter dom 100? Det kanske är där som tävlingsinstinkten föds, att man får tävla mot pappa och dessutom lyckas vinna. Jag håller i alla fall på Viktor i eventuella uppsatta mål , stora som små.

Skitfiske på er Hasse P.:D

Kingen

HBK Medlem
Kommun
Färgelanda
HBK-Nr
2
Medlemskap
2024

Hej

På tal om fiske och tävling.
Hasse o Eva har ju lagt in en "Fisketräff" i Tranemo (Kroksjön).
Vi kanske skulle fixa en liten HBK-Fisketävling då?

Ha de

F

F.d. 52909

Guest

Ånefjord....Hej o varmt välkommen in till våran "bakom flötet" sida....stämmer så gott, fisket ger balsam för kropp o själ....o att vi kommer att träffas med spö i näven kan du hoppa upp o sätta dig på ! :D ....o självklart hejar jag också på Viktor, hälsa grabben !

.....Hasse P, du snackar ju så att det rinner runt trynet...när sa du att ni går ner till sjön ? Ring 2tim innan bara så jag hinner införskaffa mig finsk makkara, så ska du få smaka på något riktigt gott vid brasan. :yes:

Mvh

Hasse P

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024

:cool: Tjabba Pekka , jo du, Gomseglet hivar upp sig självt av bara tanken på att det snart kommer en bit Makkara som ska förbi Tandraden för vidare transport ner till hängbuken.
Jag brukar faktiskt besöka en Finsk Makkara butik i Peking, det är en liten butik med bara Finska Delikatesser, dom har ett litet kaffebord som man kan sitta ner vid och ta en fika med finska skorpor,som dom bjuder på medan man storögt blänger på sortimentet av korvar,skinkor,syltor,kakor,matbröd,mmmm.
Ursäkta men jag måste sluta nu för Tangentbordet dryper av Snåldregel.

PS. för den oinvigde: " peking " kallas Staden Norrköping för, Namnet är ett Kinesiskt ord för den " Norra " Staden " Därav = Norrköping.

ds det går även att agna kroken med körv

Korvfiske på er H-P;)

Hasse P

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024

:cool: Tjena allihopa, Jag kunde inte låta bli? det var bara en sån härlig dag att jag var tvungen, ni vet den där känslan när man står där och vill känna , hur är det nu igen , solen gassar lite varmare för varje dag som går, då om alldrig förr vill man veta, är det samma känsla som i höstas. Hösten är för mig en tid som jag gillar men på något sett är det som att det börjar att ta slut på den där riktiga känslan, man har vant sig på något sett, om det kan vara att vetskapen om att det snart är slut på säsongen som gör att den sakta tynar bort, den riktiga stora KÄNSLAN, för att sen återkomma nu när dagarna blir längre, ljusare, soligare, varmare, då ja just DÅ då återkommer den underbara känslan YES, det funkar i år med efter ett par provkast med FLUGSPÖT, huvet triggar i gång på dom gamla minnenna sen i höstas,alla dom där Rengnbågarna som var SÅ nära att hugga på men endå inte. Finns dom kvar, har dom växt till sig, har någon fiskebroder fått den stora lyckan att kroka på dom? Det är ovetskapen om detta som i mitt fall gör att det blir en förväntansfull obeskrivbar Känsla att få en ny vår för att reda ut hur det förhåller sig med det. Fiske i all ära men att fånga en grann Regnbåge med en egentillverkad fluga på Flugspöt det är en obeskrivlig KÄNSLA.

Vårvarma Hälsningar H-P:cool:

Hasse P

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024

:cool: Ingen som varit och handlat någon god Fisk och evetuellt har ett gott Resept att lägga in i Forumet ?.

Hasse P

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024

:cool: Jag tog och gick ner till bryggan idag på eftermiddagen, och öppnade upp sjöboden för att se hur det stog till med redskapen inför att det blir isfritt och Näten och Ryssjorna ska i sjön, när jag stog där på bryggan och tittade ut över sjön så stog jag och bara och njöt av stillheten, det enda man hörde var vattnet som pårlade i dikena, och att fåglarna som ökat sitt kvittrande, då plötsligt kom det en vessla springande på isen i mot mig där jag stog, jag stog helt stilla för att se vart den skulle ta vägen, då hoppade den upp på bryggan och fortsatte precis förbi mina fötter, och in i bland stenarna brevid båthuset, jag gick en bit utmed stranden för att se vad den hade varit ute på för uppdrag,det visade sig snart att den hade hittat en isfri strandremsa där den lyckats fånga lite kräftor till middag, jag gick tillbaka och stängde sjöboden,för att gå upp till marianne för en kopp kaffe, när jag passerade stenröset tyckte jag att jag hörde en rap? ja inte vet jag, måhända att våren låter så där när det är så otroligt tyst och stilla.

F

F.d. 3753

Guest

Och så här efter städningen.
flugbindning2.JPG
Lite bättre va?

Toppen