• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fiskeforum ?!

F

F.d. 52909

Guest
Hej o god fortsättning alla + ett stort grattis till dagens JUBILAR :music-icon:

Min undran/ tanke är om det är möjligt o intresse kan finnas för
o starta upp en "fisketråd" här på forumet. Nåt liknande som golf o foto hörnan, där man kan lägga in fiskeplatser, sina egna eller f-camper. Utbyta platser, fiskemetoder o självklart en "ljugarbänk" med ett rejält måttband.
Hoppas o tror att fler delar mitt fiskeintresse...

MVH Rollerteam....ps. sänder med ett "litet" bidrag

Saltströmmen, Sejen var mindre än pirken-400.jpg
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Fiskeforum ?!

Håkan.....gick jhu snabbt som ögat o jag fick :snowman-2-icon: ...näsa !

Kanon, toppen o tack så mycket

Rollerteam !
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.820
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Fiskeforum ?!

Ja, nu förväntar vi oss förstås att det kommer en och annan Gädda o Lax och att inte ens husbilsgaraget räckte till på de fisketurer som kommer att berättas om här.......:holly-1-icon:
 

Kingen

HBK Medlem
Inlägg
4.289
Kommun
Färgelanda
HBK-Nr
2
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

Mycke kan jag bidraga med men det här forumet får nog någon annan skriva i.
Jag och Postmästarn har gjort några tappra försök men det har bara resulterat i några små Horngäddor och en och annan Ulk.
Men vi kan ju skryta med att större fiskar än Rollerteam får upp, har vi fått upp.
Det kommer ju snart en ny säsong, då ska det fiskas!!!!!!!!

Ha de
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

Tjabba Grabbar och fiske tjejer, här kommer det en till som vet hur man drar upp en
snorjärs. ska vi skarva om storleken eller måste införskaffa en bälgkamera ?
Den här delen av klubben kommer att bevakas väldigt noga, kör igång skiten så man får
yngla av sig lite om ställen samt fångstmetoder.
Skitfiske på er : Hasse P :)
 

Nisse oi Näsåker

HBK Medlem
Inlägg
1.688
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
64
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

204220.jpg


Vid husbilsplatsen "Stekenkjokk". Fin miljö, okänt fiskafänge.
 

Postis

HBK in Memoriam
Inlägg
910
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3
Sv: Fiskeforum ?!

Va kul med eget forum för storfiskare. Ja jag och Kingen brukar lova att vi skall komma tillbaka med kvällens middag det slutade en gång med att vi fick gå ut på ett majsfält och "låna" ett par majskolvar för att få något att koka. Jag brukar vara medlem i Sportfiskarna (250:-/år) där får man med ett antal gratis biljetter till ett antal fiskeplatser, det kombinerar vi då med en gratisövernattning på fina fiskecamp platser som t.e.x Grangärde 3 dagars kort, Hanebo veckokort i 65 sjöar, Glasriket, Haradsjömåla mm. ja massor av dagkort över hela Sverige och Norge ca:35 st. Mer än vad man hinner med på en säsong. En gratisövernattning på Forshaga fiskecamp ingår värde: 150: ink el. det är ju mer än halva årsavgifen. Kingen och jag testade Lindwallska sjön i Blekinge (se ställplatslistan) där kan jag meddela att Rollerteam slog oss med 100% eller 200% vi var ju två. Men jag tror att Rollerteam har något mer foto i "bakfickan" och han ser proffsig ut där han står,så vi får nog vara försiktiga med att skarva för mycket. En liten kort fiske historia: Kingen och jag stod på kajen i Andenes (lite norr om Lofoten) och pirkade efter torsk bredvid låg en stor valsafaribåt och en stor brutal jättekapten sa till en besättningsman på kajen: Sej till de där guttene att det är förbudt å fiske her, de är Natos kaj. Naj svarade han, dider drit tyskerne kan jej inte snakke ved. Den gången sa vi inget vi såg faktiskt ut som tyskar en stund och sa inte ett ord innan vi gick därifrån.
 

Postis

HBK in Memoriam
Inlägg
910
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3
Sv: Fiskeforum ?!

Ja på Halleberg är det en sjö Hallsjön och i den är det ädelfisk med en mycket fin fiskeplats med toaletter, vindsydd m.m, går utmärkt att stå med husbilen på parkeringen över natten, man köper fiskekort hos portvakten på Holmensbruk dygnet om och i centrumkiosken när den är öppen. På Hunneberg finns det en ädelfiskjö också Kvarnsjön tror jag den heter, även där finns möjlighet att övernatta dock ej i sjöarnas närhet ca:75-100 m att gå (vägbom). Fast jag bor mitt emellan bergen sen 24 år tillbaka har jag inte fiskat där än, men har börjat informera mig var man köper fiskekort, tror det kostar 80:-/dygn.
Mvh. Nisse
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Fiskeforum ?!

Det tar sig....roligt o se att intresse finns, som Nisse skriver så kanske jag har mer i bakfickan...inte helt osant ! Men vad jag menade o ville att "vi" som gillar o fiska ska få en egen hörna o sitta i. Vi kanske kan starta klubbmästerskap ? Men klart, då krävs det nog bildbevis Hasse P :) Nej men ärligt så ska vi kunna tjöta om dittan o dattan, jag är absolut ingen expert på något sätt utan tycker bara det är roligt o fiska.

Ha det bra alla....
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

skitt jag som inte äger nån kamera, går det bra om jag gör en Teckning?
Skämt å sido, har du provat fisket i djupsjön? den ligger i Stora Hammarsjö området i
Hultsfred rekomenderar stället å det varnaste. Där finns en vildcamp mitt i fiskeområdet
som är mysig. priset per dygn är 40 kr som man lägger i en brevlåda på platsen.
det finns flera sjöar i området bla flug,spinn,mete. Fiskekortet köper man i Hultsfred på
Turisbyrån eller Statöil macken för 140 kr Dyngnet det är gott om bågar där vet inte att
jag blivit utan fisk någon gång, om det sen beror på tur eller skicklighet låter jag vara
osagt.
Skitfiske på er. Hasse P.:snow-icon:
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Fiskeforum ?!

Hasse P....nej , har inte varit där o testat...men tipset är noterat, verkar vara ett trevligt ställe som är värt o besöka. Tänkte på det att du är utan kamera...kan du inte spika upp fiskehuvudena på en vägg, så kanske jag med flera kan"inspektera" din samling när vi har våra fiskevägar förbi. Så kan vi sitta på din "ljugarbänk" o sörpla kaffe.

Herr Nilsson...det var ett fint foto du lagt in, ser lockande ut !

Till Postis o Kingens förtjusning får jag väl lägga in ett nytt foto, ang storfångster....Hemsedal -03 var året när denna storöring landades efter många timmars kamp. Kampen i sig berodde nog inte så mycket på denna örings stridbarhet, utan mer på att jag inte hade myggmedel (jodå, finns mygg o knorrt där) . Kanske dags o prova i sommar om min "gamle" kompis växt till sig....

Ha de bra alla...

Storöring, Hemsedal -03-400.jpg
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

Tjabba Rollerteam du är så hjärtligt välkommen till näs som ligger utanför gusum
här bor vi vid sjön yxningen där jag förövrigt huserar på eget fiskevatten, jag fiskar i sjön
med bla: nätfiske, spinnfiske , flugfiske , trolling. fisken vi har här i sjön är abborre,lake
Gädda , ål ,mm. Jag har sen fyra år tillbaka satt in ca fyra tusen honkräftor som nu börjar
att ge bra fångster. Det finns tyvärr inte Gös i sjön för att vattnet är för rent, Gösen trivs
i grumligare vatten, sjön är en Drickvattentäkt för bla, Valdemarsvik samt Gusum.
sjön är 95 meter på djupaste stället, och har ca 80 öar ock kobbar. Sen var det här med
Kaffet nada problem det finns alltid varmt, och jugarbänken är belägen nere vid sjön
vid båtbryggan. hör av er om ni har vägarna förbi på E22 an . Som sagt var Kaffet varmt
Krokarna nyvässade och humöret alltid på topp.
Tjinge ling: Hasse P.:holly-1-icon:
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Fiskeforum ?!

Detta tar jag som ett löfte Hasse, är det 2:a huset till höger du bor i ? :santa1: Du kanske får sätta kaffet på termos, för jag kanske inte kommer riktigt än. Sambon sa visst nåt om att fira nyår o lite annat innan, men vi är på väg...helt säkert. Här hos oss kan vi bara erbjuda ålafiske direkt från farstutrappen, har Viskan som rinner förbi nedanför.

Gott nytt...o med förhoppning om ett riktigt "skitfiske" under nästa år till er alla !

MVH Rollerteam :snowman-2-icon:
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

:mcride: SKÄLVKLART. Och löften ska alltid hållas så det så.
sen var det här med andra på höger. NIX det är första på v- sida det gula du vet!
Marianne och jag hör med vidare intresse av er i detta ärende.
Ett riktigt Gott Nytt ÅR från Hasse och Maranne.:)
 
F

F.d. 55255

Guest
Sv: Fiskeforum ?!

HEJ
Trevligt med ett fiskeforum
Sänder en bild från en tipp för marmorblock var en fin stellplats
och bra med fisk sej och fin torsk.Det fanns många bra fiskeplatser
i nord Norge(fritt fiske i allt som tillhör hav) Det behövs att vara lite själförsörjande
så dyrt som det är i Norge
fisk.jpg

MVH
Arne
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Fiskeforum ?!

Hej Arne gs......nu har du gjort så att jag har tillbringat den största delen av denna dag till o leta upp spön, rullar, håvar, huggkrokar, Norgekarta...etc, du hade ju inte behövt "drämma" till med din största sej på en gång. :eek: (måtte det vara den största) :snow-icon:

Nejdå...ingen fara, bara roligt o se....funderar om det går o lägga upp någon form utav Fiske- Ställplatslista med platsbeskrivning o Gps position, kanske i detta forumet...eller i forum Husbilsplatser. Vet inte hur det tekniskt ska gå till men det ger sig nog...


MVH
 
F

F.d. 55255

Guest
Sv: Fiskeforum ?!

Hej igen.
Behöver inte vara stort den lille är god oxå
icon7.gif

Dessa är tagna på mete i Jullboda ( Åhus ).
Var finns Evy & Sten (Fralle) borde vara självskrivna i detta forum,
För här får väl även STORFISKARE var med och Du har säkert mycket
att bidraga med.Hoppas vi hör av Dig.
123.jpg
Mvh.
Arne.( Sej fiskaren från Island)
 
Toppen