Sv: Fiskeforum ?!
Ooh nej Sune, det är bara så här att, Plåtis som fick i uppdrag av mig att knäcka till lådan åt mig åkte på en stor hjärtinfarkt så han fick in på skjukan i Linköping för en stor operation av hjärtat, det vart en Bay-paas, jag pratade med han i telefon i måndags och han sa att det går långsamt framåt, men det lär nog ta tid att repa sig efter detta.
Därför är ärendet kommenderat till Mågpalten som jobbar med plåt han med.
Men du vet ungdomen av i dag ( det tar tid dom ska vyssa barnen gå och handla, pussa på fästmön ja du vet) skillnaden var när en annan var ung, då hade man 45 km till jobbet som man sprang till på morgonen, sprang hem på 9 fikat för att hugga ett par kubik ved,sen tillbaka jobba till middan sen hem vid 12 haket och tröska 13 ha vete tillbaka på jobbet vid ett tiden och köra vidare till sena kvällen, det var tider det, synd bara att man har blivit snart 55 så nu blir det inte mera en 12 ha på en timme. sa jag föresten att vi inte hade någon tröska, nä fan vi ungar fick köra med Lien vi, så att en inte klarar mera än 12 ha idag, det bror väl på att en slet ut Juckleden i unga år.
ps återkommer med mera fakta om lådan senare.