• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fiskeforum ?!

Hasse P

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

:cool: Tjena loomis Hasse P här, Jag vill först och främst hälsa dig välkommen till klubben, sen är det så här, jag och Marianne frugan är rätt mycke och fiskar i Djupsjön, det är ett av våra favoritfiskeställen. Jag såg på bilderna att du är insektsmetare ( flugfiskare) det ska bli kul att träffa er på hemmaplan, om det är så att ni fiskar i hammarsjöområdet?
Det är så här att vi har ett par Lärlingar inom fiskekonsten i klubben som måste tas om hand, du vet när dom har hållt på en hel dag och inte lyckats få något, det är då man måste snyta och torka tårarna på dom och trösta så gott det går.
Vilka det är kommer du nog snart underfund med. vi kommer nog att höras i forummet framöver.

Tjinge Ling:wink:

F

F.d. 3753

Guest

Det låter bra Hasse, då syns vi kanske någon gång!
Har faktiskt varit och fiskat i djupsjön ett par gånger men det är nog närmare 20 år sedan. Lokalt fiskar jag mest i Alegöl och i en sjö uppe vid Vimmerby som tillhör en liten exklusiv klubb med bara flugfiskare.

Jag har 2 grabbar som också blivit "flugbitna" och vi har dom senaste åren åkt upp till Sorsele en vecka på hösten och då blir det så mycket flugdängande att man känner sej nöjd ett bra tag. Tidigare har vi hyrt stuga men i år kanske vi tar husbilen.

Jag och frugan + taxen Hugo har åkt upp till Hammarsjön och övernattat ett par gånger på husbilscampingen trots att vi bor så nära, det är verkligen fint där uppe.
Dom har flyttat dit några uthyrningsstugor i anslutning till båtbryggan och campingen så om man vill åka i ett större sällskap än vad man har sängplatser för i husbilen så kan man hyra in sig där men ändå ha en gemensam samvaro. Det senaste är nog den vedeldade bad-baljan man kan hyra och bada utomhus nästan hur kallt det än är.

Vi kanske stöter på varann vid något vatten.
Skitfiske!;)

F

F.d. 52909

Guest

Ser du Hasse P.....loomis tycker absolut att du ska ta med mig dit, men ni får nog svinga era flygfän själva i luften så kör jag med metallskrot i vattnet....:p

Kingen

HBK Medlem
Kommun
Färgelanda
HBK-Nr
2
Medlemskap
2024

Pekka

Jag kan hålla dig sällskap men ibland vill jag gärna vara "bakom Flötet"

Ha de

F

F.d. 52909

Guest

Kingen......bakom flötet är vi allihopa på denna tråd, mer eller mindre....o du får gärna hålla mig sällskap när som, fast hasse o loomis får hålla sig på säkerhetsavstånd. Man vill ju inte ha en fluga eller larv i nyllet när de två står o hivar ut. :D

Hasse P

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024

:cool: ja ja ja vi ska väl då grabbar, vi får helt enkelt ta en helg här framöver och kolla läget på fiskefronten, jag måste kolla med Molle för jag har ett moraliskt löfte till honom angående fisket, du Rollertem kom inte och säg att du är rädd för masken bara, eftersom du tydligen kör mest med nickelplåtar som bete. O du försök inte med att köpa fisk före tävlingen, för hur många du en köper så tar jag upp en mer en dig.

Rolf HBK-72

HBK Medlem
Kommun
Valdemarsvik
HBK-Nr
72
Medlemskap
2025

Nu hoppar molle in efter lång tystnad i cyberrymden. Det känns tryggt att ha Hasse P som inte släpper taget. Jag har kollat lite på vinden och hittade ett teleskopiskt spö som tydligen kan bli 6 meter långt. Det är tydligen av ett mycket fint märke. För att inte tala om färgen. Men Hasse, hur ska jag använda det? Vad måste jag köpa till för något innan kursstart. Ska jag ha en rulle nu? Eller är det överkurs. Nu ska det jädrar i mej fiskas. Tar fram husbilen 1:a april. Sedan............
Marie o Rolf

Hasse P

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024

:cool: Ja du Molle spöt och resten av utrustningen löser vi nog så att det blir till belåtenhet för din del, jag har lite grejor hemma så det löser sig med det. Du ska veta att vi har en skarping i fiske, som heter Pekka, men den pojken ger jag dej mitt ord på, honom ska vi visa var skåpet ska stå, han har gått och köpt ett nytt spöfodral med leverans i morgon, han har inte nämt märket än, men det här är ingen matrealsport eller tursport, nä det gäller att veta vad man håller på med, och det kan jag bara upplysa dig om det vet vi.

PS, jag ska för min del hämta mitt spöfodral Adriatik nu på tisdag.

TJING.:D

Sune A

HBK Medlem
Kommun
Herrljunga
HBK-Nr
124
Medlemskap
2024

hej Hasse p hur går det med spölådan som du skulle bygga , lades det ner.
mvh Sune A

Hasse P

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024

:cool: Ooh nej Sune, det är bara så här att, Plåtis som fick i uppdrag av mig att knäcka till lådan åt mig åkte på en stor hjärtinfarkt så han fick in på skjukan i Linköping för en stor operation av hjärtat, det vart en Bay-paas, jag pratade med han i telefon i måndags och han sa att det går långsamt framåt, men det lär nog ta tid att repa sig efter detta.
Därför är ärendet kommenderat till Mågpalten som jobbar med plåt han med.
Men du vet ungdomen av i dag ( det tar tid dom ska vyssa barnen gå och handla, pussa på fästmön ja du vet) skillnaden var när en annan var ung, då hade man 45 km till jobbet som man sprang till på morgonen, sprang hem på 9 fikat för att hugga ett par kubik ved,sen tillbaka jobba till middan sen hem vid 12 haket och tröska 13 ha vete tillbaka på jobbet vid ett tiden och köra vidare till sena kvällen, det var tider det, synd bara att man har blivit snart 55 så nu blir det inte mera en 12 ha på en timme. sa jag föresten att vi inte hade någon tröska, nä fan vi ungar fick köra med Lien vi, så att en inte klarar mera än 12 ha idag, det bror väl på att en slet ut Juckleden i unga år.

ps återkommer med mera fakta om lådan senare.;)

Hasse P

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024

:cool: Va är det med er fiskyngel??? satt ni kroken i halsen efter mitt skojsiga inlägg ELLER.

Hasse P

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024

:cool: OPS fick just medelande, Låda på gång.

I dag bär det av till Järnboa för anskaffning av spöhållare. dä du Pekka bit i den du.

Hasse P

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024

:cool: Kom å tänka på att det här är den enda sidan i klubben som man kan töja lite på sanningen, utan några större skruppler, jag vill inte uppmana er till att bli notoriska lögnare men en liten vit lögn kan ni nog kosta på er, så försök att hitta på någon trovärdig historia även om vi andra inte tror er, vad det gäller storleken, så skriv i alla fall.

Åke o Wania 65

HBK Medlem
Kommun
Leksand
HBK-Nr
65
Medlemskap
2026

Stor fiskelycka:

IMGP0862.JPG

Senast ändrad:
F

F.d. 52909

Guest

Hej....någon som tänkt åka till Sportfiskemässan på Elmia, Jönköping kommande helg 16 - 18 /3 ?

Hasse P

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024

:cool: Tjenare Pekka, jag har varit ute nu på morgonen med fiskekompisen Mats, för att provkasta lite olika linor till flugspöt för vårfisket .Men jag måste säga att trots 8 grader pluss och lite regn, så inte fanns den där rätta KÄNNSLAN där som den borde.
Du frågar om mässan, svaret blir nej, jag var uppe i Stockholm förra våren och köpte på mig det jag ansåg att jag behövde då, men som vanligt när man är på mässor så kommer man hem med BARA måste ha grejor, men det är ju rätt kul att strosa i kring och känna på grejorna.
Jag får väl passa på att gratulera till nya "spöfodralet" om det vart till belåtenhet, om inte annat får jag väl vetskap om det på tisdag.

Ha.de.

F

F.d. 3753

Guest

Premiärturen avlöpte utan problem!
Den första turen för året blev ca 65 mil men helt utan fiske.
Det blir lugnt nu ett tag på fiskefronten då isarna varken bär eller brister. Fiskeklubben Kroken hade nog sin sista tävling för året, ett DM som gick av stapeln på Hesjön i Målilla.
Tittar man i resultatlistorna så förstår man att det är inte tur eller fiskelycka det handlar om utan ren och skär rutin och skicklighet för vinnarna är alltid samma personer och som tillhör den äldre generationen.
På tal om flugfiske på gräsmattan....
Har byggt (monterat) 2 flugspön tidigare och har nu ett nytt projekt på g. Det är ett Hisense 9 fot klass 4-5. Har tidigare ett likadant i klass 3-4.
Snart står jag också på gräsmattan och testar.
Jag är så lyckligt lottad att jag har en stor fotbollsplan på andra sidan gatan och jag brukar testa olika kombinationer av linor och spön till grannarnas förtjusning. Kommentarer brukar inte fattas! ;-)

Senast redigerad av en moderator:
Toppen