• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fiskeforum ?!

Hasse P

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

:cool: Tjena grabbar jag ser att du kan din sak Åke, det är ju inte bara storleken som ska räknas utan att man vet var dom är och kan ta upp dom, för dom små sprattlar lika gott i borrhålet. Loomis man kan skoja till det lite om man vill, jag har en granne som kommer med roliga kommentarer när jag står och torr tränar flugspöt. I fjol tinade jag upp en Abborre från frysen som jag la egemter mej, när grannen kom som vanligt med frågan? hur går det får du något eller? Ja svarade jag lite tröga är dom nog, men den här fick jag för en stund sen svarade jag, och visade upp borren, han stog helt stum en stund innan han gick vidare utan kommentar, numera får jag inte frågan längre, det här att du bygger spön tycker jag verkar kul det måste vi prata vidare om när vi råkas, är det så att du har planer på att bygga ett SplitCane spö eller? sen grabbar var försiktiga där ute på isarna.

Tjing.:wink:

F

F.d. 52909

Guest

Hasse P....tackar, jodå "nya" spöfodralet verkar bli bra...sen undrar jag om du får tid för fisket längre ? Såg på en annan tråd här att du eve ska byta ut bambun mot läder o järn...att svinga med ! :D

Åke.....ni fick iaf en var ;) ...o än så länge leder ni ju Marsligan i Abborrklassen, de ser föresten ut o vara tagna ur samma pimpelhål som mina.

Ha det gott alla ......o nu skiner den goa vårsolen för första gången i år, här i Gingri stavby.

Hasse P

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024

:cool: Njae det där med lädret och järnet har väl mera med en "ovandärupplevelse" att göra, har hört dom som golfat och utryckt sig med orden, Gud i H-vete va bra det gick i dag. Och eftersom jag inte tror på varken det ena eller det andra, så får man sätta sin mats i skolan, och reda ut en gång för alla, GÅR det att träffa boll-H-veten?. sen ska tilläggas att fisket har så många fler fördelar, bla , om man har varit duktig så har man mat för flera dagar, man behöver inte köpa grönt kort,det går att utöva även på vintern,sen det bästa av allt man kan grilla korv på stället.
:D

Åke o Wania 65

HBK Medlem
Kommun
Leksand
HBK-Nr
65
Medlemskap
2026

Bättre fiskelycka i hål 2. Man kan ju inte vara för skrytsam.......

IMGP0867.JPG

F

F.d. 52909

Guest

Nu du Åke....har du tagit ledningen överlägset, är ju fotobevis som krävs på denna tråden för att det ska bli officiellt registrerat. :D ...kommer det en rapport ur pimpelhål 3 också ?

.....Hasse, såg du det om fotobevis här ovan ? Tänkte bara påminna dig om det, du behöver inte skicka mig handmålade teckningar på alla dina storfångster...de hamnar ändå inte i registret ! :twitcy:

Ha det bra alla...

F

F.d. 3753

Guest

det här att du bygger spön tycker jag verkar kul det måste vi prata vidare om när vi råkas, är det så att du har planer på att bygga ett SplitCane spö eller? sen grabbar var försiktiga där ute på isarna.
Tjing.:wink:
Nej Hasse, inga museiföremål här inte.
Får ont i ryggen efter en hel dags flugviftande så jag eftersträvar lätta spön.
Mitt 3-4 väger 50g och med en rulle av magnesium så väger hela härligheten ungefär som 2 paket jäst. Det nya blir något tyngre men ändå mycket lättare än mitt gamla Loomis.
Brukar normalt inte säga att jag bygger spön för dels har jag bara gjort 2 st ännu så länge med det tredje på g utan mera med sanningen överensstämmande är nog att säga att man monterar dom för det är nog bara träspöbyggarna som kan säga att dom bygger.
Moderna klingor i grafit är verkligen hitec och inget för hemmapularna.
Jag och äldste sonen åker nog till fiskemässan i Jönköping nu på fredag och då hittar man säkert lite av varje, bl.a hoppas jag hitta ett bra korkhandtag och ett par andasvadare med tillhörande skor.
:music-icon:

F

F.d. 52909

Guest

Hasse P....glömde ju i hastigheten igår o gratulera till ditt nya spöfodral...så Grattis till pärlan !

Ha det bra o hälsa Mariann, vi höres ! :D

Hasse P

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024

:cool: Man tackar, tiden går fort när man har roligt, vi var hemma ca 01,30 men det gick väldigt bra med allting, så i dag är man lite seg i kroppen, ville bara säga att du kan lämna tillbaka sumpen nu till grannen, hälsa Anette och tacka för kaffet och förtäringen,
Jag tror att jag sjösätter i morgon och tar ett tag med spöt bara för avkopplingens skull,

Hade H.P:(

F

F.d. 3753

Guest

Du har för liten krok Rollerteam!
Det blir ju bara småfisk med den.

Bilagor

• 1hook.gif
    1hook.gif
    20 KB · Visningar: 260
F

F.d. 52909

Guest

jo, jag vet.....(se tidigare bifogade foton på mina storfångster), men Hasse p är orolig att jag skulle få större fiskar än han...så det är därför, men o andra sidan så har han ju inte än bevisat någon större fångst...förutom alla teckningar han skickat till mig. :D

Hasse P

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024

:cool: Jasså ni använder krokar för att fånga fisk med, jag brukar använda mitt kunnande i att snacka upp dom.

:wink:

F

F.d. 52909

Guest

loomis....ser att du varit i mina fiskevatten, du har kanske samma krokstorlek som jag?:cool:

Ja du Hasse....då hade jag ju rätt, att det var du som satt i fören på den filmen som Carina skickade in för ett tag sen. :D

Bilagor

• sigpic1657_6.gif
    sigpic1657_6.gif
    7,3 KB · Visningar: 250

Leif-143

FD HBK Medlem
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
143
Medlemskap
2021

åke 65...
uj vilka stora snusdosor ni har i norrland, de måste ju rymma minst 12kg.... undrar om de finns som portions-snus?

Åke o Wania 65

HBK Medlem
Kommun
Leksand
HBK-Nr
65
Medlemskap
2026

Nja! Nu var det en underläppsdosa.
Det måste varit fel på kameran,dosan blev störreoch fisken
mindre men det var tvärs om.
Imorgon blir det rapport från hål 3 eller 4-13 man vet ju int.
Tänkte prova utan lina,är jag storfiskare skall väl mitt
kunnande, få upp dom ändå.;)
Utan krok är det ju inga problem,jag brukar göra en
snara på reven,.när fisken simmar in i snaran är det bara
rycka till.Enkelt äller hur.

Åke 65

Hasse P

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024

:cool: Jaja mensan ÅKE, så talar en sann storfiskare, har glina inte sett filmen ( han som talar med hästar ) OBS! lär bara inte ut knepet till "glina ".:twitcy:

Åke o Wania 65

HBK Medlem
Kommun
Leksand
HBK-Nr
65
Medlemskap
2026

JO! I dag blev det problem,förstår int... när jag skulle locka upp en stor
Abbore på säkert 1kilo,. när han fick syn på mej försvann han .
sen var det tomt i hela sjön,förstår int.. kanske var skägget....
Får nog återgå till lina.:mad:

Åke 65

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

Jag får väl bidra med en fiskehistoria som är helt sann!

Det var vid favoritsjön och det hade precis varit isläpp av fiskar. Dom är ju lite smått förvirrade när dom släng i sjön efter transporten och vet inte riktigt åt vilket håll dom ska simma. Denna gången var det en som var alldeles speciellt förvirrad. Den simmade in mot kanten och stod i vassen och kom ingenstans. Jag tittade en stund på den och funderade på vad jag skulle göra. Eftersom det just då kom lite folk förbi så tog jag det lugnt och höll koll på firren. Under tiden dom gick förbi bestämde jag mig. När det sedan blev folktomt så stack jag ner en hand i vattnet och tog tag i gälen på fisken och vips var den på land. Gick stolt hem till Eva som undrade hur detta hade gått till.
”Du har ju inget spö eller fiskekort?” utbrast hon undrande.
”Nä,” svarade jag, ”jag har ju inte fiskat heller” och berättade hur det hade gått till.

Hasse HBK 9
Fler bilder i mitt album

DSCF0022.JPG

Toppen