• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fiskeforum ?!

MarTom

HBK Medlem
Inlägg
428
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
475
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

Fina fiskar ! Det finns inget som slår en nyfångad Harr som man lägger direkt på grillen. Tyvärr försvinner den typiska harrsmaken snabbt. Den som fryst ned en Harr i tron att smaken skulle vara kvar blir besviken. Den ska ätas på plats. Då är den oslagbar !!!
 
F

F.d. 3753

Guest
Sv: Fiskeforum ?!

Det stämmer bra!
Kokar man den så behåller den timjanlukten.
Vi åker upp till Sorsele idag för 1 veckas harrfiske i Hemligjaure. ;)
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

:cool: Återkom med ett par riktigt bra bilder av ett "EVENTUELLT" lyckat fiske Kenth!

Sen det där med smaken ,ja det är ju som bekant som med baken ?:D

Ha nu ett riktigt bra Skitfiske på er och en trevlig resa Ingela & Kenth.
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Fiskeforum ?!

Tjoho...nu är vildmarksleden avklarad efter 1 vecka av "hårda" strapatser o en hel del fiske, vår vana troget lämnade vi en hel del "järnskrot" på bottnarna...o väldigt lite fiskrens efter oss. Återkommer senare med lite fina ställplatser, o till dess ett litet foto så att du Hasse P ser att spöna varit framme ur gömmorna...:twitcy:

sem - 09 144.jpg
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

:cool: Härligt att se att du är still going strong me fisket Pekka.
För våran del så har vi varit ute och gjort tappra försök att få någon Regnbåge på fångstlistan men inte lyckats någe vidare.
Nästa vecka ska vi besöka ny fångstplater för nya försök ,och jag hoppas på att få ge en fångstrapport som är värd namnet.
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Fiskeforum ?!

hav förtröstan broder...är bombis på att du hivar upp en riktig praktbåge snart.

På detta foto har jag o timja fått syn på en finsk vandrargrupp som tydligen hade kommit på avägar från den utstakade vandringsleden, för på andra sidan älven stod en kvinna (troligen reseledaren) som hojtade o viftade för fulla muggar o en busschauför som hoppade jämfota av ilska. Detta var ett skådespel av sällan slag att bevittna när de skulle vada över älven, cencuren sätter stopp för översättning över alla finska svordomar som ekade mellan fjällväggarna. :)


...psst, var lite kallt så därav den snygga huvudbonaden.

sem - 09 134.jpg
 

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Fiskeforum ?!

Fiskebröder?
Det finns systrar också.
Tänk om vi haft sådan fisk i vår sjö,här är det ju mest slämg...
men det går att äta också,men det är ju stor skillnad.
Nästa gång ni kommer ner så kan du ju fiska innan så jag kan bli ve lite fisk./Ha en trevlig höst Susanne:)
 

kjell-owe

HBK Medlem
Inlägg
11
Kommun
Hjärnarp
HBK-Nr
797
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

ang fångst av fisk . medan många var på räkfrossa i gräbbested passade vi på att åka till kroksjön för att prova om det var någon fisk i b sjön och det kan ni ger er sjutton på det hoppade så man kunde tro att de ätit anabola men skämt o sido jag fick en på 3,8 kg och en fiske granne tog 2 st en på närmare 5 kg den andra lite mindre 3,1 kg + att det var många andra som fick också fisk så man kan säga att det var ett mycket bra skitfiske kanske det blir kroksjön denna helg med
 

Carina

HBK Valberedning Sammankallande
Inlägg
5.429
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
6
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

Då var det bara några dagar kvar till höstens fiske :D
Har köpt några nya drag som måste testas :twitcy: undrar om flera tar med sina fiskegrejer :D
Oj, jag höll på att missa platsen jag ska fiska på - Ragglanda :swoon:
 
Senast ändrad:

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

:cool: Hallo Fiske-syrror!
Ja nu var det just det där med fisket, vad är felet ????
Beror fisket på att vi grabbar sätter på masken fel åt er ELLER ??
Har det med en Genetisk defekt att göra ???:D
OM jag säger OM, vi grabbar skulle vara Genetiks störda, så att vi inte skulle landa mera fisk än ni fruntimmer i långa loppet,vilket gud förbjude, så får vi skylla på den så kallade GÄMSTÄLLDHETEN, vilken kan ha lagt krokben för Evuletonens Utveckling.
Fast samtidigt måste jag erkänna att Marianne leder i frågan om ( gram ), i tävlingen om största regnbågen(fY FÖR DEN LEDE).
jA, jA , DET FÅR VARA SOM DET VILL MED DEN SAKEN , men vem bryr sig om ett GRAM hit eller Dit????????????++ :twitcy::wideeyed::D:rolleyes:
 

Carina

HBK Valberedning Sammankallande
Inlägg
5.429
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
6
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

Här är det tunt med fisket :wideeyed:
Vet inte om det kan bero på att Ragge skrämde fisken idag :twitcy: när han var ute Å Gick på vattnet :swoon:

Ska gå ner till sjön nu å se om det flytit i land någon fisk :)

Rapport kommer :):) Carina
 
Toppen