• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fiskeforum ?!

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

:cool: Va i holi-Makrill, har EON fått fram ström till" Gingri by" så du får ström till Data-Positivet.
Eller har du gått och köpt ett Elverk,så du du kan kommunisera med mänskligheten igen?????....
Nu när du är så updaterad på var i nejderna kring storstan man kan fiska, så undrar man ju lite, har du fått nån fisk där då?
Jag måste säga att det är roligt att se dig back in bissnis igen, så man har nån att köta me.
Nä nu ska ja till ICA och köpa Lax-block tjingeling, :wink:
 

Carina

HBK Valberedning Sammankallande
Inlägg
5.431
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
6
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

Tack för tipsen Rollerteam ;) Nu vet jag var man ska ta vägen, hoppas att fisken väntar tills jag kommer dit.

Men Hasse P det är ett himla bra alternativ med Lax-block från ICA, vi åt det ikväll och smakade alldeles utmärkt
:D
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

:cool: Den enda smakupplevelsen som slår ICA-laxen, det är den förstra egenfångade Regnbågen som grillas över öppen eld vid fångstplatsen, och gärna i sällskap med ett gott vin.
Oslagbar smakupplevelse!
Vi väntar med spänning på den fångstrapporten Carina.

Skitfiske på er alla.;) :rolleyes:
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Fiskeforum ?!

....nedu Hasse P, har själv aldrig fått nån fisk i Stockholmsområdet, mest beroende på att jag aldrig fiskat där...o inte hitta jag nån Ica heller. Men tack för att du tycker att jag är uppdaterad, är nog lite si o så med den saken...en försöker hänga med så gott det går.

Håller på med en sammanställning om PoT-vatten från norr till söder...kommer säkert o ta en stund till. Måste ju ha något o göra när jag väntar på nya leveranser av golfbollar.


Jo Carina...hittade ett ställe till, Stenbrottet i Stenhamra ! Lite dyrt kanske men ett litet udda fiskeställe iaf. Vid det gamla stenbrottet, efter Vallviksvägen på Färingsö.

Dagkort: 200:-/person, exkl utrustning.
Fisket är öppet alla dagar året runt, mellan klockan 11.00 och 21.00.
Fiskekort köpes i kiosken i Stenhamra (fd. ICA, mitt emot Coop).
Öppetider: måndag 10-18, övriga vardagar 10.00 - 20.00, lör/sön 11.00 - 19.00
Du får fånga max 3 st fiskar per kort.
Ett spö per fiskekort.
Eldning och grillning får endas ske på de iordningställda eldningsplatser.
Krokad fisk får ej sättas tillbaka.

Tillåtna fiskemetoder:
Kastmete (Powerbait inte tillåtet)
Spinnfiske
Flugkast
Flugfiske, dock så det inte stör andra
Pimpelfiske (vintertid)

Mvh
 

Max&Kerstin

HBK Medlem
Inlägg
183
Kommun
Umeå
HBK-Nr
160
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

Hej Dennis!
Vindskydde: Gick till Ollsons stuvaffär och leta upp ett lämpligt lätt, vindtätt tyg. Hem till symaskin, kantade och sydde på rännor för att sticka in 2 stavar och en skida i mittenrännan. Slog i öljeter för stödlinorna som jag köpt på Ö&B. När man ska tälta på snön måste man ha tältpinnar som greppar i snö, alltså klippte jag till spetsade remsor av lite kraftigare aluminium (2 mm) och bockade på längden, ett fästhål för lina i den trubbiga änden. Klart!
Har fungerat både på pimpelisen och på stranden i Normandie.
Lycka till!
Macke
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

:cool: Tanken slog mig nu Pekka, har det här med ditt plötsliga intresse för golfen att göra med att du tänker fiska i dom vattenfyllda dammarna på golfbanorna???.
PS Maranne hälsar till Anette.;) ;)
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Fiskeforum ?!

Hasse min vän, har självklart inte ett dugg med o göra om det är vatten på en golfbana eller inte, tänker alltid fiska i alla vatten som erbjuds...what so ever !

....o Annette hälsar tebax !

Mvh ;)
 
F

F.d. 9803

Guest
Sv: Fiskeforum ?!

Än är inte fiskesäsongen över. Firade att jag fått hem husbilen från en vecka på verkstan med att åka till Vattla sjö ett par timmar nu i eftermiddags. 3 fina regnbågar, den största på drygt 2kg. Vet inte vad ni har för erfarenget men jag tycker att nu i oktober och november så är det bästa fisket på hela året.

/Anders
 
F

F.d. 3753

Guest
Sv: Fiskeforum ?!

Håller med till 100%!
Hösten är bästa fisket.
Inte så mycket mygg, inte så varmt och fisken är inte halvdöd av syrebrist om man vill idka C&R. Lite kallt om fingrarna dock ;-)
Vi var ute i helgen och jag fick ett par "Bängbågar" på streamer.
En fick följa med hem till grannens katt och en simmar glatt kvar.
 

MarTom

HBK Medlem
Inlägg
428
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
475
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

För de som är i närheten av Jönköping så ger jag ett litet "fiske"tips. Åk till Huskvarna småbåtshamn och se rödingleken. Idag vid lunchtid var det mycket röding inne vid sjökanten som utgjorde ett sevärt skådespel. Såå....om ni åker på E4:an förbi Huskvarna och ser en massa människor som tittar ned i Vättern så vet ni nu varför: Rödingleken !!!!

Picture0701024 005.jpg

Picture0701024 004.jpg
 
Senast ändrad:

kejo20

HBK Medlem
Inlägg
1.208
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

Hej alla vänner.
Jag var ute och fiskade i helgen, det gick fint, det är inte från kroksjön utan en liten sjö i Varbergstrakten, det var kanonkul, den första är på 3,2kg den andra på 2,5kg.
Den sista jag fick var riktigt pigg, han lyckades få av mitt spö.
Sen hade jag en som gick under bryggan och slet av linan så den missade jag.
Ha det gött vänner
MVH KEJO 20
Bifogade bilder
5274d1193229378-resize-img_0136.jpg
5275d1193229378-resize-img_0155.jpg
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

:cool: Grattis Kejo, så ska dom tas, jag har förhoppningar om att du kan förevisa var sjön ligger till vårkanten.
Jag ställer av bilen för trafik i morgon när jag har kört in den i en kompis Maskinhall för vintervila.
Sen får man bita på naglarna över vintern för oron om det går att lösa alla nya pålagor för att komma i trafik till vårkanten?
Men ,Men det löser sig sa han som spydde i slasken!

PS Skicka hälsningar till Inger från oss, Ha de själv.:wink:
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.594
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Skitfiske i Grekland

Jag fick vid en träff lära mig att man aldrig får önska "lycka till med fisket" för det betyder otur, så stor att det knappast är lönt att slänga i betet. Nej, skitfiske är hälsningen.

På campingen i Grekland fanns många tyskar som dagligen var ute och provade fiskelyckan, fruarna stod på stranden och önskade dem lycka till med fisket. Nästan aldrig kom de tillbaka med någon ätbar fisk, möjligen någon liten stackare som katterna fick.

Jag berättade vad jag hade lärt mig i Sverige, särskilt en av fruarna lyssnade noga. Dagen efter när hennes man gav sig iväg med fiskegrejorna ropade hon "Scheiße fischen, Scheiße fischen, Scheiße fischen," De andra tyskarna stod smått förskrämda och tittade förundrat på henne. Någon timme senare kom han tillbaka med tre stora guldmakriller, något han tidigare aldrig lyckats med.

Från den dagen hörde man "Scheiße fischen, Scheiße fischen, Scheiße fischen," från alla fruarna när männen gav sig ut på fiske.
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

:cool: Ja du Gunnar, där ser man vad orden har för betydelse i olika situationer.
Det skulle ha varit väldigt roligt att sett deras miner, när hon lyckönskade honom med orden skitfiske.
Det sägs ju att tron kan försätta berg, men ett rätt ord på vägen (kan ha samma effekt)
vad vet jag ?
Men en rolig historia var det i alla fall.:wink:
 

MarTom

HBK Medlem
Inlägg
428
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
475
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

På söndag är det "Rödingens dag i Huskvarna. Den som till äventyrs skulle ta upp en röding nu under fredsperioden i åsynen av gamla ärrade fiskare skulle antagligen också få vara med om återinvigningen av den gamla galgbacken i Jönköping

Rödingens dag. Huskvarna småbåtshamn i Jönköpings kommun söndagen den 4/11.


Boka söndagen den 4/11 för höstens stora händelse i Jönköping. Ett fantastiskt naturskådespel då rödingarna går in i Huskvarna hamn för att leka. Vår provfiskebåt ”Rödingen” ligger inne i hamnen för besök och experter på musslor, utter, vattenmiljöer och fisk finns också redo för att svara på era frågor. Jönköpings kommun informerar om sitt arbete med vatten. Fiskdamm för barnen. Huskvarna småbåtshamn klockan 10.00-15.00.








Senast uppdaterad: 2007-09-14
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

:santa-2-icon: Hej på er alla glada simpmetare!

Det var längesen man såg något inslag från detta forum, det kanske är som laxen till jul den är GRAVAD.

Men ni snacka om fiskens DAG!

På julafton äter väl många FISK i alla fall, jag tänker på: Lutfisk,Lax, Inlagd strömming, sill, Sardiner i olja mm mm.

Jag passar härmed på att Önska ALLA en riktigt god jul & Gott Nytt År :holly-3-icon: :santa1:
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

:cool:Hej på er alla fiskekramrater, jag tänkte bara medela er som ska besöka årsmötet hos Ragge&Susanne, jag fick en förfrågan för ett tag sen av Susanne (Blir det någon fisketävling) och som jag ser det , finns det vatten finns det fisk? så jag kan bara uppmana alla , smörj era rullar, byt till ny lina ,putsa dragen, FÖR HÄR SKA FISKES.
Eller vad säger du SUSANNE.:rolleyes:
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Fiskeforum ?!

Små tips om mina fiskeställen, med bifogade bilder.

1. Landösjön, drygt 5 mil N Östersund. Fantastiskt fiske efter storröding. Gratis ställplats (med torrdass som enda bekvämlighet). En bild på mig och svenskt sportfiskerekord på röding (10,83 Kg) från sommaren -07, en bild på en fin dagsfångst från i aug. (10 rödingar = bag limit, den största på 3,8 Kg) och en bild med husbilen vid min ställplats vid sjön. Mer info kan fås på Landosjon.se

Fler tips i separat meddelande.

Åke

Kopia (2) av Rekordfisk%202%20aug%20-07%20stor[1].jpg

Landön 7 aug (Custom).jpg Landön 9 aug, 1 (Custom).jpg
 
Senast ändrad:

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Fiskeforum ?!

Fler fisketips:

Fina rödingvatten kring Kallsedet. Främst de oreglerade sjöarna Äcklingen och Nordfjärden uppe i Kolåsen. Där behöver jag inte använda husbilen. Bild på utsikten över sjöarna från vår fjällstuga. I närheten de stora sjöarna Juvuln och Torrön. Välutrustad campingplats (Juvulns camping, tel: 0647-80173) finns i Kallsedet vid Juvulns strand.

Bifogar också en bild från mitt favoritställe i Norge. Rensplatsen på Nesset camping i Rörvik. Mkt välordnad fiskecamp med perfekt hamn för fiskebåten. Skyddade vatten, men man behöver ändå en rejäl båt för att nå ut till de riktigt produktiva fiskeplatserna. Endast småbåtar (=öppna 5 m Al.båtar) att hyra på campingen; dessa duger för mete inomskärs och för nattlig trolling efter storsej, men för torskfiske utomskärs krävs stadigare don. Mer info på begäran!
Åke

IMG_3779-01 (Custom).jpg Bild 005 (Custom).jpg
 
Senast ändrad:
Toppen