• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fiskeforum ?!

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

:cool:Ja du Åke, där ligger man i lä.
Jag tar av mig fiskekepan och bugar VILKEN drömfisk!
Det var roligt att få se lite fiskebilder från grabbar som kan sin sak, jag har en förhoppning att vi snart kan ge oss ut med husbilen för att besöka nya eventuella fångstplatser
Jag vill samtidigt passa på att uppmana alla andra som har fångstbilder eller berättelser,att lägga in dom på sidan, det är ju så roligt att se att det går att få fin fisk, eller läsa en fiskeberättelse.

Skitfiske på er.
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Fiskeforum ?!

Jag glömde, apropå Juvulns camping, att nämna Mjölkvattnet. En stor sjö N om Juvulns Ö ände. Reglerad sjö där man efter fiskevårdsåtgärder skapat ett riktigt bra rödingfiske. Mkt vacker högfjällsmiljö i naturreservat. Egen skoter (och bra dragbil) krävs för att ta sig dit. Med camper på min pic-up gick det problemfritt. Bild bifogas.

IMG_0276 (Custom).JPG IMG_0289 (Custom).JPG
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

:cool: Kalasbilder Åke, man riktigt längtar dit och få sitta på en fiskeskrylla med ett pimpelspö i den ena handen , och en kopp rykande kaffe i den andra.
 

Carina

HBK Valberedning Sammankallande
Inlägg
5.431
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
6
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

Wow vilken fiskefångst !

Tänk om en skulle kunna få upp något liknande i Landsjön, vad tror du Hasse

kommer mitt spö att klara såna fiskar ?

:wideeyed:
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

:cool: NJJAAEE, skulle vi få upp något dyligt DÄR, då är det förmodligen 2 lördagar i denn veckan. ;)
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

:cool: Lapp-toppen fixad, kameran fixad.
Det som återstår är en programerare till pryttlarna, sen kan man vara med dom stora grabbarna när och om man får en fångst,som är värd att dokumentera.

Va tror du Pekka, finns det hopp för en gammal uv som är van att visa fångststorlek med Yviga armrölelser.
Ps, jag var ner till båten och kikade hur det ser ut till påsk, klart positivt tyckte jag.
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Fiskeforum ?!

Det var som f.n va snabb du var då :confused:...nåväl, men först vill jag kolla om du är medveten om att vi har en svensk rekordhållare i klubben ....aake 07 har hivat upp en präktig pjäs.

Ett stort Grattis !:music-icon::music-icon::music-icon:


...o som svar på din fråga Hasse, njae...tveksamt för då får vi manipulera denna bifogade "bamsing" å det grövsta...finns säkert en lag mot sånt.

Men påsk låter kanon...ta du o börja mäska så de hinner växa till sig. :p Ska bli görasköj o få tampas med dig igen, både med spö o munläder.

sem-07 augusti 048-500.jpg
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

:cool: Jo ru, den bjässen på bilden var riktiga grejer dä, du kommer väl ihåg att du var tvungen att hjälpa mig att drillan till torra land?

Att jag har ett bildbevis för att det går att ta upp dom små är jag lite stolt för, eftersom jag tog en på spinnspöt.

Sen är ju fördelen att det går lättare att fota dom lite större senare, man blir inte lika besviken för att dom är för små då.
Jag ser med tillförsikt fram mot dom stora drabbningarna 2008, och en serie bildbevis vid årets slut på den eventuella vinnaren.
För den oinvigde vill jag förklara det här med kamerainköpet för min del, det är nämligen så att en viss herre på den här sidan, alldrig vill förstå att någon annan har fått större fisk en han, ingen nämd/eller glömd.

Som sagt tänk er en solig vår med massor av fiskeäventyr, kan det bli bättre???.
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Fiskeforum ?!

jodå...kommer aldrig o glömma, för detta var nog den enda firren i hela världen som inte gick o använda håv till, möjligtvis hade tesilen gått bra.

*För den oinvigde vill jag förklara det här med kamerainköpet för min del, det är nämligen så att en viss herre på den här sidan, alldrig vill förstå att någon annan har fått större fisk en han, ingen nämd/eller glömd.* = .....? :rolleyes:

Jepp, eftersom det vägrar o bli sjöis iår så siktar vi in oss på påskfiske i öppen sjö...ska vi drilla efter en riktig vår-madam ?


...ps, guess vem som blir en 50-taggare på onsdag ?...börjar på A :yes:
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

:cool:Jaha då var det gjort då, det var ju ändå ingen ide att vänta längre det blir ingen i år som det ser ut nu.

Ja inte för att jag tror påt, det finns inga tecken på det fast man kan ju inte vara säker förståss, men då får man ta det som det kommer.

Va är det jag svamlar om? jo isen på sjön förståss!
Därför åkte båten i sjön i dag, i me skiten ombord me spöna och påt igen,vilken lycka att få ro ut till Abborrhällarna och slänga draget i sjön.

Efter en timma utan så mycke som ett hugg,tänkte jag va-f-n har fiskarna dött av den globala uppvärmningen eller?

Men sen slog det mig, skit samma solen lyser och det är helt vindstilla och här sitter jag och bara njuter av stillheten Kan man ha det mycket bättre?
:rolleyes:
 

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Fiskeforum ?!

Hej Hasse en fråga går fiskarna vid land eller ute på djupet nu undrar om det är lönt att stå å kasta från land.Har gjort det ett antal ggr, nu är det hög vattennivå men icke sa nicke inte ett hugg.Har bara fått nackspärr i kylan.:swoon:
 

Kingen

HBK Medlem
Inlägg
4.289
Kommun
Färgelanda
HBK-Nr
2
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

Susanne har du inte lärt dig av förra årets tävling.
Det fanns 3st fiskar i Landsjön och de togs upp då.
Någon får plantera in ny fisk så att det finns några tills Årsmötesträffen.
Vi kan ju inte äta sallad allihopa, å andra sidan så finns det väl inte någon
"Sallad" kvar efter att Carina o Jag drog upp kilovis med det gröna H-vetet

"Skitfiske på dig"
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

Så här års är fisken mera lokalt stationerade, och oftas på djupet.
Det beror nog mest på att det är en gämnare temperatur där, sen har det att göra med att det kostar energi att jaga föda över ett större område för fisken

Jag försökte med en Jigg som dunsade på botten, men det går ju alltid att pimpla från båten.

Jag tar nog med mitt Ekolod på Fredag när jag ger mig ut igen.
På torsdag kommer det att bli ett provlägg med kräftmjärdarna för att se om det kan vara nån fart på kräftfisket så här års, men bara i vetenskapligt syfte.

Så du Ragge ta båten och ro ut en bit och prova på lite pimpelmete, skit samma om du får fisk, det är så avkopplande att bara sitta i båten med en kopp varmt kaffe och meditera lite.

Sktfiske på dig.:D
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

:rolleyes: Jodå, Pentan går på tomgång var morgon till torsdag för att var riktigt varmkörd då du ska få dig en riktig omgång i fiske igen.

Lillstugan är uppvärmd till den temperatur du uppgav,så kom inte med nån ursäkt ( jag är inte riktigt varm i kläderna än ).

Sen hade jag tänkt mig, att ett försök på regnbåge ska det nog kunna bli om vädret tilllåter.

Du glöm inte att ta med dig Fiskekepan du fick av mig hos Ragge sist, då kanske det blir lite DRAG i dej trots allt.

PS glöm inte snuttefilten.:twitcy::wideeyed::spinny::swoon:
 

Bo i Bil

HBK Medlem
Inlägg
251
Kommun
Hörby
HBK-Nr
195
Medlemskap
2024
Fiskeforum

En härlig dag på havet.............
Havet, mellan Simrishamn o Bornholm, låg igår söndag den 16 mars rent stilla o spegelblankt, solen strålade från en klarblå himmel.
Det är inte många dagar som det inträffar under vår- och höstfisket.
Det som också förgyllde dagen var att man kunde förflytta sig i mer än 25 knop mellan
dom olika fiskeplatserna.
Som grädde på moset fick vi 3 st fiskar, 2 laxar på 5 - 7 kg, och en havsöring på nästan 4 kg.
Laxen på 7 kg bjöd på en fait som varade i ca 15 min, den for som en torped både i och ovanför vattnet.................. sen var den så trött att den ville vila sig i håven.
Bifogar en bild på dom två laxarna och på en glad fiskegubbe.
Tycker ni dom ser magra ut (laxarna alltså) så beror det på att dom är rensade och klara för frysen.
I skrivandets stund, måndag 17 mars, så är ordningen återställd när det gäller vädret i Bornholmsgattet med en medelvind på 19 met/sek och ett stormigt hav.
Skitfiske på er !!
/Bosse
:cool:

FISKE_+_OSKAR_006[2].JPG
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Fiskeforum ?!

Härligt Hörby- Bosse, fina firrar...låter som en fisketräff hos dig med övriga fiske bröder, o systrar närmar sig snart. :wink:


...jadu Hasse P, vad säger man...du är säker på att du inte har tjuvsmakat på Påskmusten redan ?! :aja: ...men bra att du sköter dig med motorn iaf, känns ju tryggt ska du veta, mindre trygg är jag när det gäller stugvärmen.

För förra gången hade du ju blandat ihop tempen på min ugnstekta regnbåge o gäddans lektemperatur...nåväl, nån gång kanske även du får det rätt.

Självklart kommer "skatboet" med...alltså kepan:yes:...men snuttefilten är mystiskt borta sedan vi var hos dig senast :blabla:
 
Toppen