• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fiskeforum ?!

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

:cool: Självklart blir det syjunta Pekka !!

Carina, kan du vara med och försöka lungna ner Pekka när han drar i gång sina fiskehistorier, det kan ju vara roligt och höra någon annans upplevelser också.

Hoppas att det inte var samma "tanter" som pratade med mig , för dom frågade om det gick bra att trycka in Pennflöten i örona för och slippa höra pladdret från en viss person om alla sina fångster.

Så hör dom av sig igen så nämn bara att jag ska närvara så reder det nog sig ska du se.

Carina, du som basar för ett stort NÄT-verk släng i det vet ja!
Det är självklart Marianne att vi sparar den största fisken till Michael fattas bara annnat.

Skitfiske på er alla (utom en):D:rolleyes::twitcy::swoon:
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Fiskeforum ?!

Jepp...ok, plåster o fingerborg till dig ska jag medela. Ang pennflöten så fick väl du ett bigpack av mig senast ?....annars köper jag in, inga problem vetdu.

Föresten, fick du tag på en ny golfklubba till mig ?...o bollar, de med inbygd skruv ! ;)



Michael o Marianne...ingen fara, blir alltid gott om fisk över i sjön där jag o Hasse P fiskar, vi står ju mest o "tjöt-käbblar" vid strandkanten. :twitcy:
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

:cool: Tyvärr Pekka!!

Nasarn hade stängt på öland när vi for förbi till träffen i Rälla, men så dålig som jag är med golfklubban är det väl lika bra att du får ta ut arvet i förskott och ta över skiten ,så håller jag mig till fiskespöna i framtiden.

Vad det gäller bollar så köpte jag en packe med plastbollar som du kan testa på årsmötet,det går att dra till utav bara h-vete utan att skada folk eller fä.

Vad det gäller pennflötena så skit i dom, jag tjackade en rulle GAFFATEIP den räcker till hela träffen.

Jag vill samtidigt medela dig att jag har haft ett träningsläger här hemma i helgen, barnbarnen var här så jag blev härdad av allt tjat ,morfar kan knyta min lina, kan du sätta på masken,varför får vi ingen fisk, mm,mm mm.

Så efter den här helgen kan inget rubba mig ( jag kan stå ut med dig Pekka i hela helgen)

Skulle sen teipen ta slut, ja då får jag väl kapitulera inför fakta ( låt karln prata på) :D
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Fiskeforum ?!

Vaa !!!...hade nasaren mage o ha stängt ? :wall:

Men ser att din form närmar sig topp :D gött o se !



...här är allt klart för träffen....föresten, har du med dig reker ?
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

:cool: Hann satt väl hemma och räknade pluringen från i fjol?

Adrenalinstinn så det rinner ur Hörselhornen.

Nix inga reker ( DYNGMASK gäller ).:D
 

Carina

HBK Valberedning Sammankallande
Inlägg
5.429
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
6
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

:D Har du fått nå nya drag idá Hasse P ?
Det är ju din födelsedá

:) Så grattis från oss
Carina & Gunnar
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Fiskeforum ?!

hmmm....lär han ju behöva, så många som han sätter i botten .:twitcy:


Närå....skoja bara :p


Grattis Hasse P.....o nästa gång "tar" jag dig :yes:


Ha det gott från

Gingri stavby :)


...o jo just nu kom jag ihåg att av dessa han har i näsan gör han flugor utav, denna fisketrollkarl. ;)

Figeholm-07 043.jpg
 
Senast redigerad av en moderator:

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

:cool: Jag tackar alla för Grattulationerna.

Nä du Carina det blev en Koffert för dynorna till trädgårdsmöblern, men jag tyckte att dom tittade lite snett på mig när jag förtjust utropade ,va bra en ny Kräftsump ?

jo du Pekka det tror jag med ( om vi pratar fiske eller ).? :twitcy::D
 
Senast ändrad:

Postis

HBK in Memoriam
Inlägg
910
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3
Makrill

Hej på er storfiskare.
Har just återvänt hem från en liten tur på Bohus Malmön i syfte att utforska "ställplatser" kan konstatera att längst ut på ön som heter "Draget" är det uppsatta skyltar som förbjuder nattparkerig dessa är dolda med en fastskruvad plastskiva som tages bort 15 juni.
Pskylt.jpg
Vad har nu detta med fiske att göra , nej ingenting. Men vi övernattade på en ny plats vi fann i förra veckan Malmön1 och där träffade vi "KIngen" vi beslutade att vi skulle provfiska för det var fina möjligheter till det (jag behöver ett avgrundsdjup för att inte sätta fast alla medhavda drag i botten) Kingen börjar med ett testkast och tar en havsöring på minst kilot föjler upp det hela med 5 stora makrillar och tappade minst lika många p.g av att bryggan var 2 meter över havsnivån. Se här en fiskare i action.
fiske.jpg
Jag då?? nja två makrillar så vi fyllde rökens båda våningar och vi hade en underbar kväll så länge vi inte pratade fiske.
 

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Fiskeforum ?!

Det ser nästan ut som Kingen är rädd för fiskar slänger upp dom på land,så kan o gör jag inte med slämmgäddorna i Landsjön.Å andra sidan så är väl han spö ngr meter längre en mitt.
Kul för er att ni fick lite fångst.
Ha det bra ( susanne)
 

Postis

HBK in Memoriam
Inlägg
910
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3
Sv: Fiskeforum ?!

Ja det kan se häftigt ut, men när det gäller makrill så är tekniken den att man måste veva in och dra upp dem direkt i ett moment vid minsta tvekan så sticker de direkt, i detta napp hade Peder 5 st på och 3 stack vid vattenytan som är ganska vanligt vid makrillfiske, när alla fanns på krokarna var det ett mycket krökt spö och Peder vevade så mycket reven och spöt tålde.
 

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Fiskeforum ?!

Idag är det första metaredagen på Landsjön.
Trevligt att se lite båtar ute.
Vad är det för krokar till makrill är det ett flertal på linan?
 
Senast ändrad:

Carina

HBK Valberedning Sammankallande
Inlägg
5.429
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
6
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

Tycker nästan att det ser ut som om Kingen jagar "flygfisk" :twitcy:
Men det är nog rätt taktik, på dom igen Kingen ! bara du får upp fisken :swoon:

Nu har vi ju sett att du får fisk :D
 
F

F.d. 1074

Guest
Sv: Fiskeforum ?!

Hej på Er alla fiskare, var i Skruv i helgen givetvis så var där Hbk-folk mycket roligt att se 4 bilar oxå vi som hade syskonträff med b.l.a fisketävling jag vann med 7 fiskar. Kanon

Fiskefesten Skruv 013.jpg
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Fiskeforum ?!

Birgitta = Gött o se !...men visste ju innan att du är enveten som få, så det var ju självklart att du skulle vinna. ;)


...jaha Postis ? fel lina eller.... :) men kul o se Peder hiva makrill för "Kung o fosterland". Ett litet knyck till i spöt så hade jag o Annette fått färsk makrill på förstukvisten...:twitcy:
 

MarTom

HBK Medlem
Inlägg
428
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
475
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

Jag var på en blixtvisit i Härjedalen för att fiska. Snacka om tajming med fisket. Onsdagen 2/7 kom solen och värmen vilket gjorde att insekterna kom igång med svärmning. Rödingen var på hugget vilket nedanstående bilder ger exempel på. Största rödingen vägde 1,3 kg och största öringen 1,2 kg.

härjedalen 072.JPG

härjedalen 066.JPG
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

:cool: Snyggt taimat Tommy F.

Ja inte ser dom ut att vara svältfödda innan du tog upp dom för fotografering, kul att det kom in lite nya bilder på forumet för beskådning.
jag kan bara gratulera till ett riktigt bra "skitfiske ".
 

MarTom

HBK Medlem
Inlägg
428
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
475
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

Tack Hasse P ! Det är såna fiskestunder som man för alltid lägger till minnet. Här kommer ytterligare ett par bilder för att väcka upp fiskelusten hos fler HBK:are.

härjedalen 053.JPG

härjedalen 078.JPG
 
Toppen