• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fiskeforum ?!

kejo20

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

Nu skall vi se!!!!
Hur får man nu in bilder hmmmm
Vi testar
Jösses det funkade:D
Den första vägde 2,5kg tagen på räka, den andra vägde 2,0kg tagen på räka, den tredje vägde 1,6kg tagen på blå JULA-spinnare, den sista vägde 1,9 tagen på räka.
Sicken helg jag hade, trodde knappt det var sant, köpte en stor rök på vägen hem på JULA, det måste man ju pröva.
Ha det gött mina vänner.
MVH KEJO 20

Resize of IMGP0127.JPG Resize of IMGP0140.JPG

Resize of IMGP0147.JPG Resize of IMGP0160.JPG

kejo20

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2024

Tackar Hasse
Nu ser man fram emot att få prova den makalösa manicken, är den kärnkrafftsdriven tro?
Verkar vara en klurig grejj.
Jag skall försöka mig på lite fiske här i kylkanalerna på Ringhals, dom har fått riktigt stora öringar här, man måste ju testa.
Ha det gött.
MVH KEJO 20

F

F.d. 52909

Guest

Kejo.....lyfter kepan o är mäkta impad, ett riktigt stort Grattis !:yes:

Postis...ja vad säger man, att du gillar träslöjd vet jag nu, lyfter också på kepan för denna prestation. Det där med 3-krok får jag nog återkomma till när jag hört med bysmeden om han kan smida till några i XXXXLLLLLL storlekar.

Mvh

Hasse P

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024

:cool: Klart att du får prova MANICKEN Kejo, om nu inte Amiral Rollerteam lägger beslag påan efter som han fått förtroendet att invigan och öppna kartongen.
Kanske kan va nått för honom att nå ut till dom stora djupen där dom bigga fiskarna huserar.
Men släpper han den i från sig,då är det fritt fram för alla och en var att prova den.

Postis

HBK in Memoriam
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3

Ja nu är den lackad och jag har provkastat lite i trädgården, grannens stora schäfer jagade direkt efter den samt att den andra grannens lilla hund blev rädd och sprang in och gömde sig. Jag tolkar det som att den skrämmer småfisk och får de större att jaga, eller vad tror experterna? Trekroken valde jag 15 tums. Jag är inte säker på att jag får ta med wobblern säger Britta, för skall det stekas så stor fisk så kommer det att lukta stekt fisk i 14 dagar efter träffen och det är synd att utsätta Kaxholmem för detta, om vi vill vara välkomma tillbaka nästa år är det bra med ett gott rykte. Vi kanske bara kan glädjas åt den nya innovationen som skall ha "galapremiär" av Hasse P.

wobbfinal.jpg

CarthagoAnders

HBK Medlem
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
377
Medlemskap
2024

så tjusig den blev, kan du inte sätta hjul på den o registrera in den så slipper du problemen med att transportera den inne i bilen, och samtidigt gör du ju god reklam för HBK med logga o allt
men kanske inte förresten om den skrämmer hundar, då får du nog djurskyddsvännerna emot dig och kanske det även skulle drabba HBK så det var ett dåligt förslag
med hjul skulle den ju kanske gå att användas som vagn till "remmalag", 15 tums krokarna är ju lämpliga som säten

F

F.d. 52909

Guest

Tror så här....varför sikta in sig på akvariefisk när alla vet att det finns riktiga monster därute, så självklart ska man satsa på big beten. Är ju så här, ju större beten ju större fisk...i ditt fall blir det väldigt big.

Till Britta kan du säga att vad är lukten av stekt fisk jämfört med seger i HBK:s första f-mästerskap ? Klart du ska använda dig av wobblern, tror säkert Britta har överseende med det. Kör så det ryker Postis !

...vill samtidigt passa på att säga till alla andra o vässa krokarna o se om sitt tackel för i Husqvarna blir det en öppen fight om HBK-titeln säsongen 2007.

Mvh

Hasse P

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024

:cool: ÄNTLIGEN är den klar FISKE-KEPAN.
J-vlar va jag har stuckit mej på stoppnålen, sömmerska är ingen lek det vill jag lova.
Men ska han bli fin PEKKA alltså då får man lida pin.
Efter att ha färdigställt kepan skulle ja gett mej på kilten, men det är för kompliserat för en smekille som mej, så pekka kommer billigt undan med att bara bära en nytillverkad Fiske-kepa hela helgen i Huskvarna, han har ju fallenhet för att byta kepa titt som tätt,men inte den här helgen.
Så alla nya i klubben bli inte rädda om ni ser en kufisk kille i en VRÅLSNYGG kepa det är bara Amiralen Pekka i Rollerteam som glider i kring och minglar.

Hasse P

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024

:cool: ANAR vadå ????.

Klagar du på denna kreation som är gjord med styvmoderlig kärlek, då har du inge hjärta i kroppen.
Här har man drivet in en stor j-vla stoppnål i tummen,bara för att du ska se välklädd ut på ett så stort möte. Kepan är gjord med styvmoderlig kärlek, om du råkar veta vad det är???.
Det är att man har lagt manken till, utefter att man inte innehar någon som helst erfarenhet, fast hon tror det.
PS, jag tar med syskrinet till träffen OM du blir nöjd kanske du vill att jag syr upp någe Raffit till sängkammarn.
Sug på den du.:D

Hasse P

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024

:cool: "" Gooomörron.....Gooomörron....de e Veiron i ottan.... ""
Dö Pekka ja sitter här o funderar på de häringa me grejen å sy o sticka o virka...
Tror du att dee går å virka ena åla-ryssja??? kunde väla vara nååge föör dej till Åla-mörkret next secen, ELLER?????.
Du kan la höra av dig om at.

Tjena vi sys o hörs.:D

F

F.d. 52909

Guest

Hasse....jag vet att ditt hjärta är gjort av guld o att du vill väl. Men jag menade så här... eftersom jag vet att du är starkt färgblind = noll koll, då kan ju denna skapelse vara en salig blandning av alla regnbågens färger, typ påfågel.

Själv föredrar jag ju lite neutrala färger, att få smälta in i den naturliga miljön runt alla våra fiskevatten. Men självklart ska jag bära denna som jag tror, Dior-inspireade kreation med stolthet. Vet att du har fått slita med detta under så många nätter där i din syhörna, o istället få vara dig evigt tacksam att jag slapp bära kilten iaf.

...o oss emmellan hade nog inte kilt blitt så bra efter denna sommaren, tänk dig scenariot med 2 kritvita tandpetare iförda kilt...ne, just det ! Skulle inte funkat alls.

Till sist vill jag bara påminna dig om att ta med dina snyftisar som du glömde förra gången, så slipper du ju springa o nalla papper på toaletterna hela tiden. :p

...the game has started o Västkusten är redo för The final countdown !!! :cool:

F

F.d. 52909

Guest

Du Hasse...inga illa ment men du tror inte det där med sy o virka ligger på fel forum just nu, prova med damernas vetja. ;)

Skoja bara...tror virknålar ligger dig rätt i händerna, du kan ju ta med dig garnystan o nålar till strandkanten o sitta där o mysa medans "vi andra" hivar upp firre. Kan du dessutom lägga i en kaffetermos med nybakt så vore det ju grädde på moset.

Vi kan tjoa på dig när vi blir lite fikasugna ....

Hasse P

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024

:cool: Jo Jo här har du killen som inte bangar för lite kvinnogöra!
Kan tänka mej att gå in på Damernas och fråga om godingarna har en ritning på Boxerschorts, kan tänka mig att tråckla upp ett par i svinborstpäls, med taggsidan innåt åt dig.

Tagg så mucke.:D

F

F.d. 52909

Guest

Du kanske kan ta lite pynt från "min" nya fiskekepa som du sytt ?...om nu inte damerna skulle ha mena jag. ;)

Sen behöver du nog inte tagga upp mig mer, räcker o säga f-tävling...väst mot öst, all taggning som behövs vetdu.

Hasse P

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024

:cool: Tja tävling o tävling, är inte det när två jämbördiga tävlar mot varandra???????.
Det kan jag inte se i detta fallet att det skulle förhålla sig så, man kan väl bara konstatera att en av två måste komma sist, och det lär inte bli jag!
Säger så här( FIGGEHOLM)??????.
Det där med kaffet var ingen dum grej vid sjön, kan ju bli lite långtråkigt av att sitta o vänta på att du skulle RÅKA få upp nått då är det gött me en köpp o bulle.
OM .....Jag säger OM....... du skulle vinna, kom då ihåg vem som trocklat ihop turkepan.
Så kom inte och säg att du inte fått all den hjälp som du så väl behöver.

F

F.d. 52909

Guest

Hasse min vän ...att du var färgblind visste jag ju sen innan men att du dessutom alltid hade friluftsdag när det var mattelektioner i skolan var nåt nytt för mig. Men du kanske hade valt bort det mot syslöjd istället ?

Kan erkänna att du segrade i Figeholm... fast mest beroende på att jag gav dig den segern för att du inte skulle lessna helt på fiske. Någon nämde att du t.o.m haft en så svår depression att du hade bytt ut spöet mot golfklubba. Nåväl...skönt att du är back in bissnis o på bättringsvägen. Ska bli väldigt roligt o få tampas med dig igen men nu kan du glömma att jag efterskänker någon ytterligare seger till dig.

För o pigga upp dig lite till kan jag berätta att jag blev väldigt inspirerad när jag såg Postis wobbler projekt, inte för att jag tänker ge mig in i kampen om den största wobblern men jag har gett mig attan på o ha flest.

Sätter du emot ?..annars kan vi göra så här att om du bjussar på kaffe o dopp där vid strandkanten i Landsjön så får du kika o klämma lite bland wobblerna, fast då får du nog maka på din sybox så allt får plats. :yes:

St Hammarsjöområdet, Hultsfred 018-500.jpg

Hasse P

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024

:cool: Ja förstår att du måste ha flest Wobbler i tävlingen, men för mig räcker det med: 1 spö , 1 drag , pluss en kopp kaffe.

Föresten skit samma ta bort spöt, jag kan hålla reven i ena handen och och dra ett par tre gäddor medans jag tar en fika.

Toppen