• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fiskeforum ?!

MarTom

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
475
Medlemskap
2025
Sv: Fiskeforum ?!

----ock skulle inte rödingen vara på bettet kan man ju fånga en sån här. Bakom mig är Funäsdalssjön. Det var inte där den fångades. Det var där den rensades p.g.a. att jag "fepplade" bort fiskekniven vid fiskeplatsen och fick köpa en ny. Tack vare husbilen så kunde många rödingar och öringar frysas ned. Detta gällde dock inte harrarna. De måste ätas direkt. Det är totalt meningslöst att fånga harr och sen frysas ned. Den speciella timjansmaken försvinner då. Ingen husbil i världen är värd det ögonblick då en nyfångad harr grillas direkt efter att den fångats. Mmmmmmm.................................
Nåja... Lycka till med fisket !!!

DSC00365.JPG

Senast ändrad:
F

F.d. 52909

Guest

Det du Tommy...härliga bilder på röding o öring, får bli en tripp däråt senare. Väntar själv på o få sätta in ett foto med fisk...Annette hon kämpar på för två. Jag går nog själv mest omkring o rekar o myser ;)

Mvh

Hasse P

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024

:cool: Dä verkar som en betungande uppgift du har tagit på dig, jo du lägga in foto dä kan du, men att sen ha folk som ska ta upp fisken åt dej ? var går skamgränsen ja bara frågar.
Vart du så trött i armarna i NÄS att du inte örkar hålla i spöt ens en gång VAAAA.
Stackars Annette hon får slita hon, MEN sen får hon ju fisk mä. SUG PÅ DEN DU.

Grattis Tommy så ska en slipsten dras.

Skitfiske på er Båda.:wink: :D

F

F.d. 52909

Guest

Hasse P...till den gränsen är det en bit kvar. Sätter in några foton så du ser att jag inte idkar "semester" hela tiden o att det finns lite power kvar i armarna efter Näs, förvisso hade jag ett styvt jobb där. Du är en väldigt bra guide, tack tack ! :cool:

sem-07 augusti 119-500.jpg

sem-07 augusti 116-500.jpg

Hasse P

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024

:cool: Snörvel,snor, bröl, vicka bilder. Det är vackert så man gråter,och till råga på elendet så är inte jag med på bild, fräs fräääs av näsan , urdssdd ursäkta jag råkade snora ner tangentbordet så jag slant lite.
Men nu till ordningen VAR fan har du fisken, kan inte se nån i bild??.
Ni får väl ha det så bra utan mej, om det nu går?.:swoon:

Hasse P

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024

:cool: Tjena Pekka, tog du i mitt spö när du var här och fiskade?????
Jag fattar ingenting, inte ett navs eller tillstymmelse till hugg.
Trots att jag har köpt nya Wobbler i dag, och provfiskat med.
Är det så att fisketorkan är en basill ELLER??
Nu får du lägga på ett kol för att bevisa motsatsen av mitt påstående, annars vet jag varken ut eller in.
Tyvärr som du vet kan det inte bli några bilder på, varken basillen eller fisketorkan, kom med nån förklaring, till en undrande fiskebroder.

Ha-de:wink:

F

F.d. 52909

Guest

Tålamod broder, tålamod......se detta foto från en som verkligen har tålamod, men tyvärr ingen fångad än. Missat i krokningen säger hon....:swoon: men i morrn så !!!

Som jag alltid sagt Hasse, kommer de inte i dag, så kommer de en annan dag...så ta nu o hiva ut din wobbler igen så ska du se.

sem-07 augusti 156-500.jpg

F

F.d. 3753

Guest

Nästa helg drar jag och våra 2 grabbar upp till Övre Juktådalen för 1 veckas fiske. Vi startar på söndag morgon den 26'e augusti och räknar med att komma fram till Viktoriakyrkan natten mellan söndag och måndag.
Har ni vägarna förbi Juktån den veckan och ser en husbil utmed grusvägen så är det troligen vi. Bara att knacka på!
Skitfiske!

Hasse P

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024

:cool: Tack Pekka för dom väl valda orden till tröst, Nu är det så att vi har barn-barnen på besök till fredag fömiddag,med vad allt detta medför (går inte att smita iväg för att fiska)
Men på fredag eftermiddag DÅ kastar vi pil på sverigekartan för att se vart vi kommer att åka för att fiska, ( du vet min pilkastnings Talang) kan bli NORGE eller i Kasakstan.
Men fiske det ska det bli, var nu än pil-veln råkar hamna.
Återkommer och ha det fortsatt bra.;)

MarTom

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
475
Medlemskap
2025

OJOJOJ ! Vilka fina vyer som du får in i kropp och själ under fisketuren, Pekka. Det är nog värt lika mycket som öringarna däruppe. Hoppas nu bara att du och alla vi andra fiskebröder kan enas om en helg uppe vid Hökensås. Det skulle vara kul.

F

F.d. 52909

Guest

Skitfiske då loomis o hade vi vart i närheten hade vi bankat på.

F

F.d. 52909

Guest

Tommy F...håller med, skulle vara sköj men måste bara fixa till bakstötisarna på kärran först. De norrländska skogsvägarna har behagat o krama musten ur dom så sista tiden har vi känt oss som två fiskare på gungfly...även i parkerat tillstånd.

Hasse P...jo din pilkastartalang fick jag ju bekanta mej med häromsistens, o osökt kom jag o tänka på en ladgårdsvägg :twitcy: men jag är säker på att ni finner rätt fiskevatten till slut. Till sist vill jag visa dig att tålamod vinner i längden, du vet det där om att aldrig ge upp.

...o skitfiske på dig nu !

sem-07 augusti 175-500.jpg

sem-07 augusti 177-500.jpg

F

F.d. 1074

Guest

Heja Pekka nu tror vi på dig igen , eftersom du står så bredbent så måste den va TUNG, stort Grattis till Dig.
Birgitta & Rune

F

F.d. 52909

Guest

Tackar så mycket...men inte hade ni väl misstrott innan väl ? :wideeyed: ...o mycket riktigt så var den jättetung. För det var inte regnvatten innanför brallorna iaf...;)

Synd bara att Annette inte fick upp nån rb eller öring, för hon hade två rejäla påslag så det sjöng i linan. Men next time så...

Mvh

Hasse P

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024

:cool: Tjena fiske-frends,, Jag tänkte höra med er om det är någon som vet hur det är med P&T vattnet vid Virserum Lysegöl, Moren, Mistersjö, Ågelgöl.
Vi tänkte åka från träffen i Figgeholm på söndag och fiska oss hemmåt, tanken är att det går att stå vid sjön med husbilen för övernattning.
Är det någon som har någe matnyttigt i tippsväg kan ni väl skriva några rader.
Man måste ju ligga i för att få försprång på Rollerteam i fiskeligan.
Tackar på förhand.;)

F

F.d. 3753

Guest

Bättre att du åker upp till Välen!
Jag tror att det ger mer i fiskekorgen samt bättre att stå med husbilen.
SFK Kroken

Hasse P

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024

:cool: Ja du Bearu, du ser hur dom blir Fiskekamraterna när man lyckas tafsa till dom i fiskets underbara värld.
Jävulen må hångrina mig i ansiktet, men en är inte kampen avgjord, i detta ärende.
Jag tror att spöt åker fram i Figeholm med, så grabben vet var skåpet ska STÅ.

Loomis, Jag har varit vid välen och fiskat ett par gånger förut, och det är väl okej men jag tänkte mig något oprövat eldorado, du vet ( gräset är grönare på andra sidan staketet).
PS, det var en sabla tur att han inte satt in den bilden i min avatar, när han var här och mixtrade med Datapositivet.
DS det kan vara att han har blivit lite stursk nu när fått fisk, hur liten den nu än var.

Toppen