Dethleffskvalite
HBK Medlem
Varför skriver du så? Det hjälper ju inte Robert då det inte går att montera ställbart munstycke på en Bing 1/8/2.Har vetskapen om ställbart munstycke försvunnit med oss från 40-talet
Ett måste för 60 år sedan
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Varför skriver du så? Det hjälper ju inte Robert då det inte går att montera ställbart munstycke på en Bing 1/8/2.Har vetskapen om ställbart munstycke försvunnit med oss från 40-talet
Ett måste för 60 år sedan
Startar där.Så ny kondensator är aldrig fel
Bra år då är jag född.Kram på erDags med en rapport från moppe-verkstaden.
Tre av mina mopeder är inkontinenta, det droppar olja från dem och de behöver även lite andra justeringar.
Nu är det läge i den sociala distanseringen, lågsäsongen för vårt husbilsåkande och en (kortare) paus med HBK-jobben så är det läge att fixa mopederna inför den kommande säsongen.
Rex Vicoped är fixad, nu är det Husqvarna Novolette som står på tur.
Visa bilaga 204876
När jag forskade efter modellåret för Husqvarnan ringade jag in det till 1956.
Tänk vad grovt fel jag hade.
Jim Lundberg i Classic Notor tipsade om att tillverkningsåret finns instansat i baknavet.
Visa bilaga 204875
Tillverkningsåret är 1955. Ett år till eller från i stenåldern, spelar roll, eller?!
Oh ja, sådant är viktigt i nördkretsar.
Jag hade tänkt att rengöra motorn och byta packningar för att få bort oljeläckaget.
Det blev mer än så.
Visa bilaga 204877
Byte av packboxar och samtliga kullager.
Visa bilaga 204879
Egentillverkade packningar, lite pilligt att klippa och stansa hål.
Visa bilaga 204878
Tänk vad grovt fel jag hade.