• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Spanien/Portugal Övervintra 2020/2021

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Glömde säga att jag nyligen har läst någonstans att t.o.m. Norge har öppnat gränsen mot Valencia + öarna, dock fortfarande inte mot Strömstad där det brukar vara 99% Norrmän och 1% Svenskar (anställda på godis & Systembolaget). ...och snart är det Jul. Covid eller politik, hmmmmm?

PS. Ber om ursäkt, detta var lite OT (utanför ämnet), hoppas på förståelse... DS.
 

bosse b

HBK Medlem
Inlägg
1.466
Kommun
Linköping
HBK-Nr
548
Medlemskap
2024
Vi har gosat in oss här i Zeltingen och utforskar alla vägar som går upp, upp och upp i vinodlingars rike. Här finns ingen risk att bli smittad mer än av naturens skönhet med en fantastisk färgspektakel bland falkar och vråkar som spanar efter sina byten bland vinstockar. Kunde inte hålla mig ifrån att publicera några bilder för att visa en pytteliten del av VAD SOM LOCKAR OSS ut på en resa som så många är så livrädda för.

Får jag inte gå på restaurang och dricka vin som alla andra (för min fru), tja, då får jag spatsera bland råvaror och fantisera om hur gott det skulle vara med färdigjästa sådana...lol...
PS. Tänk på att vi är i slutet på oktober och här plockar man fullmogna vindruvor fortfarande. Smakar väldigt sött, har testat flera sorter... DS.
Det behöver inte bara vara av rädsla folk stannar hemma, det kan ju vara av omtanke, även om det låter lite långsökt. Fina bilder. Ha det gött
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Ni som är ute och snurrar i Europa , nu händer det saker mycket snabbt i Europa.
Restriktioner i Tyskland , Lock down i Frankrike och regioner stänger ner i Spanien.
Tillämpningar och regler inte kända nu. Hoppas UD snabbt uppdaterar Appen resklar för mer info om respektive land.
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Det tråkiga med resklar är att den bara talar om Sveriges förhållningssätt mot ett annat land. Inte tvärtom fick vi erfara i somras
Beror nog på vilket land. Körde själv genom Frankrike i Lockdown. Via appen fick jag information om att skriva ut bevis om min hemvist i Sverige och intyget om vad min resa omfattade.
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Murcia, Castilla la Mancha och Castilla León stänger sina gränser från fredag kl 02 till 9:e november
Stämmer, plus några andra (fick just mail från Spanien), men Catalonien är fortfarande OK att köra igenom så vi ändrar vår rutt och skippar Aragonien.
Passerade just Luxemburg och är inne i Frankrike, ingen tullare/kontroll i siktet någonstans, i alla fall inte innan 00:01 i natt...
1603960433446.jpeg
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Måste bara flika in en händelse utanför butiken där vi handlade. En kvinna kommer med sin bil och en bit ifrån kommer ytterligare en bil med ett par i.
:music-icon:Olalala... :music-icon:när alla steg ut och då startade pussandet med obligatoriska kramar, halloooo... Stackars Macron, han har inte en chans! Kunde inte ta ett foto (skulle vara ofint) då detta hände 2 meter framför oss. Nej, det var inte alls OK, bäst hålla sig undan allt på 2 ben så långt det går!
 
F

F.d. 22252

Guest
Ja knappast någon slump att Italien har fått en så stor spridning och sen var det ju kört för länderna runtom. Är huvudet dumt får kroppen lida. Det har ju blivit vanligare i Sverige också verkar som alla ska ta efter andra kulturer. Själv har jag aldrig anammat den kulturen och har aldrig gillat att läkarna alltid ska ta i hand man vet ju aldrig vilka sjukdomar det kommit i kontakt med och man kan nog inte vara helt säker att de tvättar sig varje gång och sen sitter de med ett infekterat tangent bord hela tiden. Det går alldeles utmärkt att torka av med en trasa fuktad med sprit vänd gärna upp och ner på det så att allt skräp ramlar ut och då är det ingen risk att sprit rinner in i tangentbordet.
 

JanneB

HBK Medlem
Inlägg
1.391
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
20110
Medlemskap
2024
Stämmer, plus några andra (fick just mail från Spanien), men Catalonien är fortfarande OK att köra igenom så vi ändrar vår rutt och skippar Aragonien.
Passerade just Luxemburg och är inne i Frankrike, ingen tullare/kontroll i siktet någonstans, i alla fall inte innan 00:01 i natt...
Visa bilaga 201647
Hej Marianne & Ranko, Tack för att Ni uppdaterar oss alla regelbundet. Kort fråga - har Ni sett några kontroller, begränsningar för trafiken mellan olika Bundesland i Tyskland?
 
Toppen