Vi är inte ”på plats” ännu men informerar gärna från själva resan hur vi upplever länderna vi passerar.
Finns det inget intresse då hoppar jag över detta momentet och hör av mig när/om vi är på plats i Spanien. JanneB, du bestämmer!
Just nu är vi på Jappes och flera andra HBK:ares favoritresmål längs pråmarnas E6:a, staden Zeltingen vid Mosel. Det är tack vare HBK medlemmar att vi också har upptäckt Mosel (från båda håll och sidor). 10€ 24h inkl. allt med kort-betalning, fungerar utmärkt, spritade pekfingret direkt! Ett 15-tal husbilar, ingen Svensk! Mitt problem är att Marianne vägrar restaurangbesök och kontakt med entredörrar, kypare, matsedlar och annat förenat med risker. Det innebär att jag får inget x-tra glas vin i veckorna, däremot ansvara för matlagning när den medhavda är slut. Att handla i butiker är inga problem, folk här är verkligen pålästa och kanske mer rädda än vi hemma, typiskt för pedanta Tyskar. Verkar som att äldre tror att corona är luftburen, därför har dom andningsskydd även ute i det fria. Får se var vi hamnar imorgon...
Visa bilaga 201559
Ingen kamera kommer i närheten av verkligheten, därför bara en endaste bild från Mosel.