City park lär vara många Skaninaver’s favorit ”rastplats”, Norrmänn, Svenskar, Danskar osv., men om det beror på gratis övernattning med gratis tömning eller det stora varuhuset med allt mellan himmel och jord, det kan inte jag svara på. Det enda jag vet är att en liter Tullamore kostar 14€ (räkna om själv och jämför) och att utbudet att matvaror slår det mesta jag känner till. Det var massor med folk inne i köpcentra där ALLA hade ansiktsmask i alla kulörer, inget tal om CE märkning så spara gärna på slantarna. Vi har 30 st. CE märkta andningsskydd, ett antal svarta zoro-masker + några behagligare som det går att tvätta i 60˚C... Nog med gratis PR för övernattning, nu får jag återgå till vad jag har lovat att avrapportera.
Jo då, inte en tullare i siktet på den Tyska sidan, däremot på utfarten från Danmark, några tullare, gula avspärrningar annars inget märkvärdigt. Jag tror att ”transit” fungerar bra men helst att man har något ”transit” bevis. Vi har som sagt våra boende adresser samt årets ”bokning” i Spanien (på Spanska med mitt pass nummer).
Nu är det fredag kväll och jag skulle vara lyckligast om vi HBK:are vore snälla mot varandra hela kvällen & helgen, ty livet är faktiskt ganska kort...
Visa bilaga 201375