Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Eftersom vädret kändes svenskt så blev det ingen provmålning, jag försöker få bordet i samma still som alla skåpsluckor och dörrar. svårt att se färger med gamla lysrör, jag har studerat det hela att lysrör som man tror är vita eller rödaktiga som de blir över tid.
Det kan vara stora hack i kurvan vilket gör att vissa färger kan se helt anorlunda ut och med korrekt färgseende blir det för mej väldigt irriterande.
Hade tänkt provmåla en bit för att jämföra priserna är trots stor skillnad mot tidigare mycket billigare än hemma.
Vi har vant oss vid att mycket från kina är dålig kvalite, man ska veta det att man tillverkar många olika kvaliteter. De affärer som säljer här vill naturligtvis ha bra saker att sälja så kvaliteten på kläder jag köpt på plats här har varit bra.
något jag funderat på är en liten tvättmaskin men inte sett någon här.
Har ju för litet utrymme.
Gjorde i ordning min mätutrustning för toe in. med tanke på läget lyckades jag bra.Visa bilaga 238008
Så fort det blir bra väder ska jag testa och se hur hjulen står, hittills har jag bara skruvat på ena sidan men, helst
om det ska bli bra sulle man vilja testa och justera på bögge sidor.
Det handlar egentligen inte om pengar utan mera om att jag ska fixa det själv, nu när jag mår betydligt bättre så kan jag bli ganska envis, det är ju en liten och lätt bil så inga problem med fjädring och sånt som den gamla bilen som var alldeles för mjuk fram och även bak den här är mera som en personbil utan överhäng någonstans och den får ju lasta 900kg vilket den aldrig är i närheten av gissar max 200kg last med vattnet. När jag rev ut det gamla bordet och skivor i inredningen så lättadejag bilen en hel del för att inte tala om när jag bytte batteri. Så jag ligger säkert under 2000kg. vilket gör att den rullar lätt och inga problem för bensinmotorn.Jag lämnade in min i Skellefteå under mitt besök hos min bror. Kostade 900 kr, men det är några år sedan och fick lite rabatt dessutom.
Det blev bra och inga nedslitna däck efter justeringen.
Kan vara så att stötdämparna är lite slitna och gör att den inte är så sido stabil som den kunde vara. Men det finns nog de som vet det bättre än vad jag gör. Tänker bara att det kan vara en kombination av lite mjuka stötdämpare och en framvagn som är fel inställd.
Men de är inte med i HBK och kan inte svenska, sen är de av naturen snälla och ödmjuka, pratar mycket med chefen för finspångs kinarestaurang som ligger bara ett par hundra meter från finspångs ställplats. Han har humor liksom jag vilket tyvärr inte alla har. De tror säkert verkligen att alla kineser är närsynta och färgblinda eftersom jag skrivit det och kommit på det alldeles själv.Du är inte rädd att du blir utslängd o portad nästa gång du vill gå på en kinarestaurang?
Det handlar egentligen inte om pengar utan mera om att jag ska fixa det själv, nu när jag mår betydligt bättre så kan jag bli ganska envis, det är ju en liten och lätt bil så inga problem med fjädring och sånt som den gamla bilen som var alldeles för mjuk fram och även bak den här är mera som en personbil utan överhäng någonstans och den får ju lasta 900kg vilket den aldrig är i närheten av gissar max 200kg last med vattnet. När jag rev ut det gamla bordet och skivor i inredningen så lättadejag bilen en hel del för att inte tala om när jag bytte batteri. Så jag ligger säkert under 2000kg. vilket gör att den rullar lätt och inga problem för bensinmotorn.
Ja sen har du ju alkov så din motor får slita ganska hårt du har väl likadan bensinare på 75hk finns ju en som har lite över 80 och en sån borde sitta i din bil den har lite andra munstycken i förgasaren något högre kompression eftersom det är andra kolvar. Jag känner faktiskt inte att jag behöver starkare motor.Min väger ca 2800 kg under mina sommar resor, lite lättare på vintern då jag använder dunkar för vatten. Men åker jag många dagar under vintern samma vikt, då jag använder tankarna.
Så min drar väl lite mer bensin, men det får väl kosta lite ibland.
Ja bägge är rätt för på en gammal bil finns det inga inställningar för bakhjulen men en modern bil gör man fyrhjulsinställning på men de har ju en helt annan bakaxel inte som jag stel bakaxel med bladfjädrar, skulle det inte stämma där har något vitalt gått sönder. Ju mer jag skruvar ju mer lär jag mej och det är en trygghet att veta felet på en gång och kanhända fixa det.Bra karl reder sig själv. När det gäller husbilar är det rätt inställning.
Rätt inställning, ja framvagnsinställning!
Eller heter det hjulinställning?
Ahhhh Luleå min gamla hemstad. Bor i solna numeraJag har 84 hk motorn, men den är ingen raket direkt. Nu har ju motorn som sitter i gått ca 32 000 mil, så det är väl inte så många hk kvar längre. Men förbrukningen är ganska hög om man kör över 90 kmh, så håller 80 - 85 kmh. Sedan ska man inte plåga livet ur motorn heller.
Växla i lite större backar är nödvändigt, så ner till fyran så att man får lite varv på motorn och kan klara de flesta backarna runt 70 kmh.
Mycket motvind och stora backar ökar förbrukningen ordentligt, körde en höst till Luleå och hade motvind på ca15 sekund meter och hårt regn.
Vid de stora backarna ifrån Sundsvall och norrut hamnade jag på 1.3 - 1.4 l/ milen. Annars brukar jag ha ca 1,2 och någon cl till.
Väder kartorna talade om hur mycket det blåste, en resa motorn fick jobba.