• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Resan till Ljuset och Värmen

bengtic

HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
39269
Medlemskap
2025
Alldeles riktigt det blev konstigt direkt när jag skickat, kan bero på internet att det blir ett avbrott, sen att jag fick dubbelbilder beror förmodligen på drive som jag använder för att skcka dom trådlöst till datorn och där blev de skickade dubbelt de hamnade i en mapp över den jag lagt dem i så det blev både två och tredubbelt, jag lyckades inte fixa utan bad om hjälp och redan då var det nog fel så felet uppstod innan man hjälpte mej.
Nu handlar det inte om gudsord och nästan 300mil hemifrån så det får bli som det blidde och vara som det är.

Skulle vara sol idag men blev gråväder kyligt och sen ganska blåsigt haft värmen på hela dagen.
Tog på mej att par byxor som skulle passa urgamla från 1997 men det finns inga såna att köpa mer. Plötsligt ramlade de ned flera gånger ganska mystiskt, hade en svag aning om att det suttit ett snöre där och mycket riktigt det fanns ett snöre som jag efter lång tid lyckades få fram och gör en knut på.
Måste varit jättelänge sedan jag använt snöret normalt har det räckt med resåren. Måste gått ner en hel del i vikt vilket behövdes, eftersom jag inte åt så mycket började jag försöka räkna hur det kunde komma sig att jag vägde så mycket tdigare.
Räknade på normalmängden kcal jag hittade lösningen och det var då jag började bli orolig för framtiden.
Ville nästan inte åka. Det visade sej att 2/3 av kalorierna kom från öl så då var ju det hela lätt eller hur?
Jag försökte minska men kroppen var van vid kosten och protesterade.
När jag sen blev sjuk redan på nedresan och 5 veckor framåt och åt väldigt lite och bröt delvis mina gamla vanor rasade kilona av mej. Hade ju vitaminer och vätske ersättning tillsammans med alvedon så försökte jag klara ut det hela. Jag låg ju still här under hela den tiden, jag kör inte när jag är sjuk som en del antytt.
På sjukhuset hittade man flera fel har 5 nya mediciner som jag tagit ut härnere eftersom det kändes viktigt att inte bryta medicineringen från sjukhuset.
En speciell del av pappren jag fick med mej är översatt till engelska det handlar dels om medicinerna men en i ganska skarpa ordalag rekommendation vad vården ska göra när jag kommer hem för att följa upp de saker som inte var bra och ganska nya för mej. Konsten är nu att hitta någon som tar till sej av de mycket bestämda nästan order vad som ska ske från sjukhusets sida när det gäller undersökningar och uppföljningar.

bengtic

HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
39269
Medlemskap
2025
Eftersom vädret kändes svenskt så blev det ingen provmålning, jag försöker få bordet i samma still som alla skåpsluckor och dörrar. svårt att se färger med gamla lysrör, jag har studerat det hela att lysrör som man tror är vita eller rödaktiga som de blir över tid.
Det kan vara stora hack i kurvan vilket gör att vissa färger kan se helt anorlunda ut och med korrekt färgseende blir det för mej väldigt irriterande.
Hade tänkt provmåla en bit för att jämföra priserna är trots stor skillnad mot tidigare mycket billigare än hemma.
Vi har vant oss vid att mycket från kina är dålig kvalite, man ska veta det att man tillverkar många olika kvaliteter. De affärer som säljer här vill naturligtvis ha bra saker att sälja så kvaliteten på kläder jag köpt på plats här har varit bra.
något jag funderat på är en liten tvättmaskin men inte sett någon här.
Har ju för litet utrymme.
Gjorde i ordning min mätutrustning för toe in. med tanke på läget lyckades jag bra.verktyg.jpg

Så fort det blir bra väder ska jag testa och se hur hjulen står, hittills har jag bara skruvat på ena sidan men, helst
om det ska bli bra sulle man vilja testa och justera på bögge sidor.20250223_185726.jpg

bengtic

HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
39269
Medlemskap
2025
Eftersom vädret kändes svenskt så blev det ingen provmålning, jag försöker få bordet i samma still som alla skåpsluckor och dörrar. svårt att se färger med gamla lysrör, jag har studerat det hela att lysrör som man tror är vita eller rödaktiga som de blir över tid.
Det kan vara stora hack i kurvan vilket gör att vissa färger kan se helt anorlunda ut och med korrekt färgseende blir det för mej väldigt irriterande.
Hade tänkt provmåla en bit för att jämföra priserna är trots stor skillnad mot tidigare mycket billigare än hemma.
Vi har vant oss vid att mycket från kina är dålig kvalite, man ska veta det att man tillverkar många olika kvaliteter. De affärer som säljer här vill naturligtvis ha bra saker att sälja så kvaliteten på kläder jag köpt på plats här har varit bra.
något jag funderat på är en liten tvättmaskin men inte sett någon här.
Har ju för litet utrymme.
Gjorde i ordning min mätutrustning för toe in. med tanke på läget lyckades jag bra.Visa bilaga 238008

Så fort det blir bra väder ska jag testa och se hur hjulen står, hittills har jag bara skruvat på ena sidan men, helst
om det ska bli bra sulle man vilja testa och justera på bögge sidor.
d1.jpgd2.jpg

Jag kom fram till att jag har 0,8mm toein när jag ska ha 1mm toe out +- 0,5mm.
Jag ska alltså skruva in staget 1,8mm eller helst 0,9mm/sidaför att få ratten perfekt rakt.
Jag var altså inte så långt ifrån efter min förra justering det jag har nu skulle jag kunna köra hem med! Men det kommer jag inte göra utan det blir en justering till bara att lista ut hur mycket jag ska skruva fick råd om det 2019 med min gamla husbil av JANKRO men vi är trots vår unga ålder litet glömska möjligen ligger det på nätet någonstans.

bengtic

HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
39269
Medlemskap
2025
fram.jpgbak.jpg

Ser ut som jag hamnat med 1,3 toe out jämfört med 1 mm +- 0,5mm dvs inom toleransen. Sen är ju inte min mät metod exakt men som det verkar ganska bra med tanke på vilken bil det handlar om. Det känns nästan bra att jag nu kommer att slita lite mer på insidan den kan ju bli lite knepig första milen men det borde rätta till sej när de vassa kanterna nöts bort finns det sen något glapp någonstans så tas det ju upp av toe out när motorn driver. Nu är ju mycket i framvagnen nytt och bilprovningen ryckte i alla hjulen, tror det är vanligt med dåliga lager på dessa bilar men kan ju vara bytta någon gång det har ju varit isär med nya bromsar och skivor fram. Så allt mekanskt verkar fungera och knappt 15000 mil är ju inget på en motor som har rykte om sej att klara det dubbla och en förare som vet att lyssna bevaka och kontrollera de viktiga punkterna ofta.
Har man som jag haft gamla bilar hela livet så sitter det i att innan en längre resa kolla allt viktigt.
Luft vatten lysen olja bromsolja osv.
Soligt idag men kyligt i luften blåste ganska hårt från havet så inget vidare att sitta ute. En kaffeservering har öppnat. Framöver kommer det ju öppna sånt som varit stängt hela vintern en del har passat på att renovera. Första gången jag var här fanns det restauranger öppna som sen varit stängda och möjligen nedlagda det var 2020 strax innan coronan som säkert gjorde att det var katatstrof för många hårt arbetande människor härnere.
Såg att jag har två veckor kvar här som jag förbetalat, får se hur jag gör tar en sak i taget. Ska sluta med en medicin som gör att jag blir trött och sover 11 timmar, tror den kan ha lite med att göra att det snurrar till i huvudet när man reser sig. den ska vara lugnande men blodtrycksfall brukar vara standard på den sortens medicin. Tyvärr är den beroendeframkallande och det finns nog ingen läkare som skulle våga eller ha tillåtelese att skriva ut den. jag bruka låta den ligga utifall något allvarligt skulle hända i livet så man behvöver använda den.
Ska se om jag inte kan ta en tur med bilen i morgon och testa lite har inte sett mycket hittils, väldigt enkelt att köra ut ibland går det nästan direkt men när jag kör in måste jag ta ett omtag. Kan ju köra in och parkera på alla vanliga platser som personbilar kan stå på det är inte många som kan. Skulle säkert kunna ligga över i bilen inne i centrum om jag ville.

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Hejsan bengtic, tänk på att om toe står ex. 2m.m. in fel så skall man bara skruva 1m.m. ut på frammåttet för att hamna ex. på noll, för då skruvar bakmåttet in sig 1m.m. samtidigt.
Funderade också lite över måtten såsom lasseobettan gör, eller missuppfattning kanske. Det ser ut som du har 179c.m. på lilla måttet och nära 185c.m. på stora måttet om man mäter vid andra däcksmönstret.
Det blir ju 1.5c.m. i toeskillnad och i så fall skall skillnaden justeras med ca. 7m.m. för att hamna nära nollan.

Vi kan ha fel med tanke på hur du gjort, men ???

M. mycket v. h. JANKRO.

Senast ändrad:

bengtic

HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
39269
Medlemskap
2025
Alldeles riktigt jag satt här ganska trött hade inte ätit på länge och blandade ihop mm med centimeter. Låsmuttern är jobbig går inte att få frigång på så axeln följer med får göra om det i morgon. Man skulle behöva 3 armar, ska spraya på lite så låsmuttern inte vrider iväg axeln svårt att hålla emot samtidigt ska vrid ut hjulet så jag kommer åt i morgon. skruvar någon stans mellan ett Halvt och ett kvarts varv räcker om jag mäter där fram till att börja med för nu vet jag ju måtten någorlunda. Tur att ni är observanta annars hade det blivit en lustiger dans i morgon.
Får skylla lite på medicinen den har fått mej att sova över 11timmar på två dagar och det är inte normalt det är starka saker, vet inte halveringstiden men borde släppa helt tills i morgon.
Kunde ju lämna in bilen någonstans men gjorde ju det hemma med snedslitna däck som följd.

Wessly

HBK Medlem
Kommun
Sala
HBK-Nr
25066
Medlemskap
2026
Jag lämnade in min i Skellefteå under mitt besök hos min bror. Kostade 900 kr, men det är några år sedan och fick lite rabatt dessutom.
Det blev bra och inga nedslitna däck efter justeringen.
Kan vara så att stötdämparna är lite slitna och gör att den inte är så sido stabil som den kunde vara. Men det finns nog de som vet det bättre än vad jag gör. Tänker bara att det kan vara en kombination av lite mjuka stötdämpare och en framvagn som är fel inställd.

bengtic

HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
39269
Medlemskap
2025
Köpte ju en sprayflaska till bordet provmålade idag så nu vet jag att det inte bara är så enkelt att kineser är närsynta eftersom de har platta huvuden de har inget färgseende heller den färgen jag skulle ha är ganska gul den jag fick var en helt vit färg med en aning inslag av rosa. så 5.50 eu bortkastade.
Jag kompenserade det med en liten matta som skulle kunna användas till lite av varje med motiv av knivar skedar och gafflar. gummerad baksida och lite för lång går att ha som den är eller klippa av den. men ser faktiskt bra ut och inget som ger sej iväg till golvet ytan är lite sträv så med facit var det nog bästa lösningen.
Jag håller mej upptagen så dagarna går snart har vi klarat februari och nu är jag inte längre fången här som det verkar har ju 2ggr kört hem mitt i vintern inget att rekommendera, Är man uppe på 1200m så kommer ovädren fort för där uppe är det full vinter ett tag till så inget att leka med har man sen dåligt med gasol så man inte har värme har man satt sej i en dålig situation. Men nu kommer våren och lätt att köra hem, men borde egentligen inte köra för tidigt eftersom vädret hemma kommer nog vara tråkigt ända in i april. Har ju inget hemma att göra egentligen, ingen väntar på mej eller saknar mej, jag är mer omtyckt här än bland grannarna hemma som verkar ha nog med sej själva. Sen kommer det lite nya bilar ibland, den största delen av campingen utgörs av äldre huvagnar med förtält som har sina egna tomter några går att hyra 400 eu för 2 veckor och 600 för en månad men det är förmodligen vinterpris nu sen när värmen kommer med varmt vatten i havet och allt öppet så blir det säkert dyrare.
Själv planerar jag ingen vinterresa mer, det är dyrt allt är mycket dyrare än i sverige spanien är billigast men räkna över 200kr på nästan all mat. bensinen är som sverige men inte på vägen hit då är den betydligt dyrare.
tidigare var det ju så att man reste ned till ett billigt land nu är det tvärtom sverige är ett billigt land. Så billigt jag äter en matlåda från en buffe är det inte i närheten av här. De flesta lagar sin egen mat i husbilarna verkar det som.
Om jag känner att jag vill och orkar blir det en resa till någon av kanarieöarna helst 2 veckor brukar var billiga sista minuten strax före jul flyger man på julafton eller nyårsafton brukar sista minuten priset vara lägre just då. Men jag gillar inte flygresan svårt med plats i planet och med sista minuten går det oftast inte gå att bestämma sittplats.
Sen är det inte roligt att åka ensam vilket jag gjort många gånger, bo ihop med en främmande man kan ha sina sidor. då betalar jag hellre för att rå mej själv. Men det ligger långt framåt i tiden, finns mycket att se i sverige vilket jag inte gjort sen jag var 20 år och då skulle man ju tvunget fara på sammankomster och hur roligt är det på en skala -1.
Karta - Udda Utflykter där finns en del intressant, sen kommen till mogen ålder ja sitta i solen tröttnar man fort på man glömmer eländet hemmavid och sen blir det tråkigt igen om man inte har en gammal bil som behöver handpåläggning då är både hjärnan och kroppen upptagen. Sen brukar jag leta kläder som inte finns hemma, min son fick en kinesisk tröja han använder jämtden ser ut som en vanlig tröja men inuti är det ett foder av fleece som gör att den blir varm.
Det jag letar efter är en skjorta byggd på samma princip men yttertyget släpper inte igenom så mycket luft så den är skön att ha ute. Men de små kineserna har inflation på xl och svårt att hitta rätt antal x jackan jag köpte har fyra xl. kalsongerna har oftast 5 x svårt att räkna x de trasslarihop sej.

bengtic

HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
39269
Medlemskap
2025
Jag lämnade in min i Skellefteå under mitt besök hos min bror. Kostade 900 kr, men det är några år sedan och fick lite rabatt dessutom.
Det blev bra och inga nedslitna däck efter justeringen.
Kan vara så att stötdämparna är lite slitna och gör att den inte är så sido stabil som den kunde vara. Men det finns nog de som vet det bättre än vad jag gör. Tänker bara att det kan vara en kombination av lite mjuka stötdämpare och en framvagn som är fel inställd.
Det handlar egentligen inte om pengar utan mera om att jag ska fixa det själv, nu när jag mår betydligt bättre så kan jag bli ganska envis, det är ju en liten och lätt bil så inga problem med fjädring och sånt som den gamla bilen som var alldeles för mjuk fram och även bak den här är mera som en personbil utan överhäng någonstans och den får ju lasta 900kg vilket den aldrig är i närheten av gissar max 200kg last med vattnet. När jag rev ut det gamla bordet och skivor i inredningen så lättadejag bilen en hel del för att inte tala om när jag bytte batteri. Så jag ligger säkert under 2000kg. vilket gör att den rullar lätt och inga problem för bensinmotorn.

bengtic

HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
39269
Medlemskap
2025
Du är inte rädd att du blir utslängd o portad nästa gång du vill gå på en kinarestaurang?
Men de är inte med i HBK och kan inte svenska, sen är de av naturen snälla och ödmjuka, pratar mycket med chefen för finspångs kinarestaurang som ligger bara ett par hundra meter från finspångs ställplats. Han har humor liksom jag vilket tyvärr inte alla har. De tror säkert verkligen att alla kineser är närsynta och färgblinda eftersom jag skrivit det och kommit på det alldeles själv.
Hängde upp draperiet som sparar lite värme det skulle jag bytt ut mot något bättre men hanns inte med men körde test att dieselvärmaren skulle klarar ett par minusgrader ändå, för att draperiet skahänga bra så brukar jag fälla ned solskydden.
Skulle jag inte gjort dålig gammal plast gjorde att föstet eller rättare sagt gångjärnet jgick sönder, jag kommer göra en rokad så att det hela hamnar på förarsidan. Sen får jag se om det det går att laga det andra, som förmodligen är mer slitet. en borrmaskin lim och en lämplig skruv kanske fixar det hela. Borde annars finnas någon skrot härnere som har delar gäller bara att hitta, gissar att det kan vara mera köp slit släng hänere, vad jag vet från förr i tiden hade sverige den äldsta vagnparken i europa.

Senast ändrad:

Wessly

HBK Medlem
Kommun
Sala
HBK-Nr
25066
Medlemskap
2026
Min väger ca 2800 kg under mina sommar resor, lite lättare på vintern då jag använder dunkar för vatten. Men åker jag många dagar under vintern samma vikt, då jag använder tankarna.
Så min drar väl lite mer bensin, men det får väl kosta lite ibland.

Toyota

HBK Medlem
Kommun
Osby
HBK-Nr
39286
Medlemskap
2025
Det handlar egentligen inte om pengar utan mera om att jag ska fixa det själv, nu när jag mår betydligt bättre så kan jag bli ganska envis, det är ju en liten och lätt bil så inga problem med fjädring och sånt som den gamla bilen som var alldeles för mjuk fram och även bak den här är mera som en personbil utan överhäng någonstans och den får ju lasta 900kg vilket den aldrig är i närheten av gissar max 200kg last med vattnet. När jag rev ut det gamla bordet och skivor i inredningen så lättadejag bilen en hel del för att inte tala om när jag bytte batteri. Så jag ligger säkert under 2000kg. vilket gör att den rullar lätt och inga problem för bensinmotorn.

Bra karl reder sig själv. När det gäller husbilar är det rätt inställning.

Rätt inställning, ja framvagnsinställning!
Eller heter det hjulinställning?

bengtic

HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
39269
Medlemskap
2025
Min väger ca 2800 kg under mina sommar resor, lite lättare på vintern då jag använder dunkar för vatten. Men åker jag många dagar under vintern samma vikt, då jag använder tankarna.
Så min drar väl lite mer bensin, men det får väl kosta lite ibland.
Ja sen har du ju alkov så din motor får slita ganska hårt du har väl likadan bensinare på 75hk finns ju en som har lite över 80 och en sån borde sitta i din bil den har lite andra munstycken i förgasaren något högre kompression eftersom det är andra kolvar. Jag känner faktiskt inte att jag behöver starkare motor.

bengtic

HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
39269
Medlemskap
2025
Bra karl reder sig själv. När det gäller husbilar är det rätt inställning.

Rätt inställning, ja framvagnsinställning!
Eller heter det hjulinställning?
Ja bägge är rätt för på en gammal bil finns det inga inställningar för bakhjulen men en modern bil gör man fyrhjulsinställning på men de har ju en helt annan bakaxel inte som jag stel bakaxel med bladfjädrar, skulle det inte stämma där har något vitalt gått sönder. Ju mer jag skruvar ju mer lär jag mej och det är en trygghet att veta felet på en gång och kanhända fixa det.
sen sover man bättre när man inte behöver bekymra sig om en lampa som lyser ibland och ingen vet varför.
Utan min kunskap och en fungerande GPS skulle jag aldrig lämna sverige det är klart. Har kört utanför sverige i 10 år nu så nu är det bara hemfärden kvar, frånsett att jag blev sjuk så är denna resan den lättaste hittils bilen har gått bra inte behövt ratta hela tiden som med den gamla bilen, toyotan gick ju bra att köra men man körde så fort hela tiden att man blev trött och nervös.
Det konstiga är att den inte dragit mer bränsle än den gamla dieseln, att med en 38år gammal förgasar motorbil komma ner till och ibland under 1 L/mil är ganska fantastiskt.

Wessly

HBK Medlem
Kommun
Sala
HBK-Nr
25066
Medlemskap
2026
Jag har 84 hk motorn, men den är ingen raket direkt. Nu har ju motorn som sitter i gått ca 32 000 mil, så det är väl inte så många hk kvar längre. Men förbrukningen är ganska hög om man kör över 90 kmh, så håller 80 - 85 kmh. Sedan ska man inte plåga livet ur motorn heller.
Växla i lite större backar är nödvändigt, så ner till fyran så att man får lite varv på motorn och kan klara de flesta backarna runt 70 kmh.
Mycket motvind och stora backar ökar förbrukningen ordentligt, körde en höst till Luleå och hade motvind på ca15 sekund meter och hårt regn.
Vid de stora backarna ifrån Sundsvall och norrut hamnade jag på 1.3 - 1.4 l/ milen. Annars brukar jag ha ca 1,2 och någon cl till.
Väder kartorna talade om hur mycket det blåste, en resa motorn fick jobba.

Tompan60

HBK Medlem
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Jag har 84 hk motorn, men den är ingen raket direkt. Nu har ju motorn som sitter i gått ca 32 000 mil, så det är väl inte så många hk kvar längre. Men förbrukningen är ganska hög om man kör över 90 kmh, så håller 80 - 85 kmh. Sedan ska man inte plåga livet ur motorn heller.
Växla i lite större backar är nödvändigt, så ner till fyran så att man får lite varv på motorn och kan klara de flesta backarna runt 70 kmh.
Mycket motvind och stora backar ökar förbrukningen ordentligt, körde en höst till Luleå och hade motvind på ca15 sekund meter och hårt regn.
Vid de stora backarna ifrån Sundsvall och norrut hamnade jag på 1.3 - 1.4 l/ milen. Annars brukar jag ha ca 1,2 och någon cl till.
Väder kartorna talade om hur mycket det blåste, en resa motorn fick jobba.
Ahhhh Luleå min gamla hemstad. Bor i solna numera

bengtic

HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
39269
Medlemskap
2025
När jag köpte min bil var jag lite tveksam rök lite ånga om den och den ville inte gå ordentligt tog mycket bensin. bytte olja och kylarvatten slog i tötning för kylaren dvs toppen som är väldigt känslig med lösa foder förre ägaren kunde inget om bilar. stora lyftet skedde när den fic rvs i oljan gick tystare mjukare tog mindre och mindre bensin, från 1,2l/mil till sista tankningar under 1l/mil. Men det är ju nedförsbacke till spanien. Hade en icke fungerande förvärmning till förgasaren men spjället stod som om det fanns, motorn fick ett litet hål att andas igenom hela tiden.
tog ur spjället som fastnat i stängt läge så det blev öppet rakt in. nu får jag se till att varmköra lite vid minus grader men härnere kan jag skjuta in choken ganska omedelbart. När jag kommer hem ska jag köpa en sats rvs till var snål och köpte den som är avsedd för max 2 liter olja skulle ju varit den som var för 4 liter. Ska enligt hörsägen öppna en firma i linköping som kommer att sälja rvs över disk själv har jag fått betala 99kr i frakt varje gång eftersom de skickar försäkrat. Det verkar som priserna blir lägre ochså. Så det skulle du wessly testa Jag har ju redan tjänat in kostnaden med lägre förbrukning så hemresan går det på plus hela vägen hem. Måste ut och skruva med bilen efter morgontoaletten sen har jag hittat en skrot 3,5km härifrån med goda vitsord, har de inte det jag söker kanske dom vet var jag ska leta. behöver nytt fäste till solskyddet ett nytt lås till en lucka en rostig Plåt som sitter i fronten inte lönt att laga kofångaren har sett sina bästa dagar den har varit i Någonstans och får bilen att se lite ledsen ut. alla delar finns ju på en massa bilar med den hytten. borde ju vara bra pris, borde gå att surra fast på taket om jag inte kan göra en deal med att de byter på plats. lönerna är nog fortfarande låga här.

Toppen