• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Resan till Ljuset och Värmen

Toyota

HBK Medlem
Kommun
Osby
HBK-Nr
39286
Medlemskap
2025
Kan du inte ta några av dina " starka tabletter" som gör att du sover och hälla i olja och i bensintank? Det kan väl inte va fel att prova? De är ju starka.

bengtic

HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
39269
Medlemskap
2025
Med starka menade jag att de i sverige är narkotikaklassade. Jag gillar inte att någon mekar med mitt huvud men å andra sidan gör ju alkohol samma sak.
Skulle man börja från noll idag skulle förmodligen alkohol vara strängt förbjuden som den var förr i tiden, egentligen är det influencer från andra länder som styrt agendan, har hittills aldrig sett en full spanjor. Men ryssar dricker vodka ur dricksglas vilket förmodligen putin gör vilket kan förklara en del. Jag menar bara att det förmodligen är väldigt olika genbanker som styr det hela och att vi i norden behöver vårt monopol av den anledningen, klimatet har säkert stor betydelse.
Men nog om det bara mina åskter och dem kan ni lämna därhän.
Idag har jag skruvat och skruvat nu står bägge mätarna på 180,0cm.
Var ganska jobbigt låsmuttern uppförde sig som en halvskuren gänga så stången rörde sej hittade ett läge där karosseriet höll emot min lilla 13nyckel så jag kunde dra låsmuttern delvis med förlängare.
Så jag flyttade låsmuttern drog den mot stoppet med 13nyckeln och en urfasning på stången. mätte gjorde om samma sak tills jag kom rätt skilde ca 1,5cm när jag började eftersom jag var tvungen att ha hjulen raka när jag mätte så var det extra svårt att komma åt plus att jag fick ha ficklampa gråväder idag.
Verkar inte underligt att valencia fick så mycket regn det är fyra mil söderut dit och där verkar regnvädren att trivas, har väl med berg ochnatur att göra. Här heter det benacassim de la Plana, om det beror på att landskapet är plant mellan havet och bergen vet jag inte men det är ett stort område som är platt. vilket gör att det kan blåsa en del men inte så mycket inne på campingen är mycket träd och en stor del är omgiven av höga thujabuskar. Ska försöka hitta någon mat och besöka skroten och se om de har något gammalt lik.

Toyota

HBK Medlem
Kommun
Osby
HBK-Nr
39286
Medlemskap
2025
I varje fall reglerad, du har väl hört talas om motboken?

Njaa det är vad man menar med ordet förr! Då tänkte jag mera på åtskilliga århundraden tillbaks... 1500 tal 1700 1800 .... motboken fanns under 35 år ungefär... minns den så klart.

Ps vet inte riktigt vad bengtic syftade på?

bengtic

HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
39269
Medlemskap
2025
Njaa det är vad man menar med ordet förr! Då tänkte jag mera på åtskilliga århundraden tillbaks... 1500 tal 1700 1800 .... motboken fanns under 35 år ungefär... minns den så klart.

Ps vet inte riktigt vad bengtic syftade på?
Jag tänkte på motboken de fick ta ut en liter i månaden så man sparade när någon fyllde 50år.
Min far lämnade in motboken 1953 och drack aldrig någonsin efter det.

bengtic

HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
39269
Medlemskap
2025
Var till skroten idag väldigt välordnad och fin men ingen fiat ducato, men det finns många skrotar men antagligen finns det ingen med gamla ducato, möjligen om jag kan hitta en husbilsskrot liknande den vi har hemma. får forska också om det finns plåtdelar. Hade jag tillgång till verkstad skulle jag rikta kofångaren och svetsa den rostiga plåten men lite svårt utan maskiner.
Alla priser har ju gått upp här så kanske inte dyrare hemma.
Nu är ju däcken inställda rätt kanske inte exakt men så nära man kan komma, körde 90km inga problem den går rakt och fint och man ser tendenser till att de skarpa kanter som finns efter felinställningen blir mindre vassa. Bilen går helt enkelt väldigt bra nu. Åt kebab idag inget bra den var knappt varm och kyckling men jag klarade mej hem.
Handlade på konsum 500g jordgubbar blev väl tio st de var stora!
De har även en del färdigmat som inte är fryst kött och potatis kan enkelt värmas i en kastrull. Lite mindre pizzor som man kan lägga i stekpannan med en papptallrik över på absolut lägsta lågan. Åt ett stort wienerbröd bakat på plats med en kopp kaffe.
Dyrt att äta ute inte alltid så trevligt heller mysiga miljöer är man inte bra på utan väldigt enkel inredning med plattor på golven som gör att det blir mycket oljud i lokalerna.
Man ser liknande saker hemma när någon startar en enkel restaurang och tar med sej kulturen, det går så länge det finns pengar men utan kunder är det svårt.
Jag äter inte mycket ute eftersom det mesta är stängt, saknar kinamat men då måste jag ta bilen kan inte köra så långt med elcykeln max en mil så 5km bort men då är det gränsfall.
Många av de restauranger google skriver är öppna är inte öppna man kan se det på recensionerna om man väljer senaste och det är månader sen så vet man. Sen så har de en förmåga att stänga köket mitt på dagen så äta ska man göra sent på kvällen och hemma varnas det för det.

bengtic

HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
39269
Medlemskap
2025
Jag har ett litet problem med gasol, flaskan är lite speciell hög och smal 25cm 6kg.
Eftersom tiden gått ut ett par månader tidigare så vögrade man fylla hor gasolfyllarna man hade visserligen en flaska men den ville man inte sälja. Letade överallt och de som skulle ha hade inte eftersom de inte var uppdaterade. Bara på huvudkontoret i göteborg fanns det 33mil bort. skicka fulla gasflaskor gör man inte.
Men körde söderut ändå var 5kg kvar sen blev det åskväder och en blixtutanför bilen och strömmen försvann samtidigt som dieselvärmaren var under reparation, så det försvann ju litegas.
nu har jag någonstans mellan 1 och 2 kg uppskattningsvis, hade ju tänkt köra ned till santa pola där kunde de fyllt men 30mil åt fel håll när det snart börjar bli dags att knalla hemåt. nu undrar jag om någon känner till något ställe som fyller antingen här i benacassim eller norrut på vägen hem eftersom jag behöver värma en stekpanna eller kastrull ibland vatten kokar jag i en vattenkokare till kaffet. men kommer säkert inte ha el på vägen hem.
Har en annan lösning när jag kommer till tyskland där säljer man 5kg flaskor som kan gå in i bilen men att hitta någon som säljer en full flaska över disk kan bli svårt att hitta har ju bara farit förbi tyskland. Finns att köpa en tom flaska på nätet och jag skulle kunna få den hit, men problemet kvarstår att fylla den. En tysk ny flaska fyller ju gasolfyllarna.
Jag behöver gasen till spisen och till varmvatten så jag kan duscha när jag inte är på camping. värmen behövs det inte till bättre med dieselvärmaren den går mycket tystare. och jag har diesel med mej så det räcker hem.
Undrar hur de tänkte när de byggde bilen blir det kallt röcker gasolen bara 3-4 dagar, eftersom flaskan inte går att byta såska man köra minst 10mil för att fylla gas och avbryta semestern. Men jag har ju lyxmodellen med värme den andra har ingen värme eller vettig toalett.
Ska inte klaga egentligen jag bor bra bilen går fint och trevliga människor på campingen, en trevlig tysk kör i morgon han viftad med ett glas öl ville jag skulle ta en öl, men jag berättade att jag skulle inte bli serverad eftersom det var han som ringde ambulansen. Visserligen bara på skoj.
Körde en dryg halvmil idag till en campingaffär men det fanns ingenting där tomt på hyllorna men passade på att handla mat. värmde en pizza idag i stekpannan hade i lite smör så den inte skulle bli bränd gasen på absolut lägsta och en papptalrik över. Blev riktigt bra osten smälte som den skulle och den blev helt färdig och lite godare än med micro. sparade minst 100kr och trevligare att sitta i bilen eftersom det var kall blåst från havet idag. I morgon öppnar en restaurang till så jag får testa lite. De flesta har ju bara öppet när det blir varmare och turisterna strömmar till men dubbla priserna mot hemma hade man ju inte tänkt. Det mesta äter jag i husbilen. 12dagar kvar tills det blir dags att åka kan ju göra lite stopp på vägen för nu kommer jag nog att se lite vår norröver. Men tar en dag i taget. kan välja efter dagsformen, Tysken skulle ju upp i bergen och köra menade att det kunde vara vår däruppe. Jag skulle vilja köra a75 men kan vara lite tidigt köpte en app som visar tempen överallt får titta på den.

sandstroem

HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12388
Medlemskap
2026
När vi hade en bil där endast en lite flaska rymdes köpte jag en adapter och en campingflaska att ha i reserv. Tyvärr lär väl inte detta hjälpa dig just nu men kanske ett alternativ när du kommer hem.

Det kanske inte är omöjligt att det finns adaptrar som passar mot engångsbehållare också.

Hälsningar
Peter

bengtic

HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
39269
Medlemskap
2025
Det enda gångbara är att fylla den jag har eller köpa i tysklande eller holland.
Campingflaska lär vara för bred 25cm är max.
Sen rymmer den så lite att det är ganska meningslöst. Finns heller ingen plats för förvaring av en flaska.
Jag fick inte fylla den eftersom tiden hade gått ut för ett par månader sen, lämna den på revision var gasolfyllarna inte sugna på heller. Man hänvisade till linköping som heller inte hade någon det var bara göteborg som hade och då tycker man de kunde fixat hem en sån men det verkade lite för svårt och jobbigt. Min lösning nu handlar om en tysk flaska på 5 kg som man inte kan neka att fylla. Sen har jag hittat en variant med en koppling för att fylla lpg direkt i flaskan utan något fast montage.
Sen har jag snuddat vid tanken att skaffa en koppling och högtrycksslang och helt enkelt hälla över gas tills den är full, vilket gör att jag måste ha en våg.
Ett annat sätt är att ställa dom bredvid varandra med öppna kranar då borde de ha samma mängd gas i bägge flaskorna eftersom gasen läcker över och kondenserar och så småningom borde hälften av en p11 finnas i min flaska. Men jag måste investera i kopplingar och högtryckslang vilket kan vara svårt att hitta.
Har fått tips om 3 kg flaskor som man enkelt byter på järnhandeln men de har ju inte anslutningar för reducerings ventil 30mbar utan är gjorda för en spis som drivs direkt med högtryck en sån skulle kunna användas för att fylla men det blir en ganska dyr lösning och kopplingar måste man ha.
Det märks ju att det är en semesterort inriktat på campingar och restauranger. Det var ju delvis samma i santa pola. Här måste jag antagligen köra in i valencia för att hitta det jag söker vilket jag undviker.
Körde till en mack och frågade och fick lite tips som jag ska testa men det är ju söndag kanhända öppet men inte säkert annat än för bensin. Det skulle var 500m till macken det var 3,2km jag gick med elcykeln uppför en lång backe för det brukar snabbt ta det sista av batteriet men jag tog mej hem. Det hade jag aldrig klarat med tanke på det skick jag varit i det senaste året. Körde ju slut på batteriet hade tänkt besöka en tacorestaurang men jag fick värma färdigmaten i stekpannan. det var kött och potatis ungefär som kalops från en matlåda fast annan smak men fullt ätbart.
Man sparar runt hundra kronor att äta i bilen istället för en resataurang och det har varit kallt och mest grått och blåsigt de senaste dagarna så lockar inte att sitta ute någonstans.
Såg mello vilket inte var mycket att se eftersom ljudet inte fungerar riggade jag upp surfplattan mot datorskärmen den har ganska bra ljud och bild. Var ganska dyr men köpte för halva priset ett par månader gammal. Helt perfekt att köra efter. skulle kunna köra en talbok samtidigt eftersom den kan dela skärmen och köra två program. Men jag känner att jag måse ha fullt fokus. Hittade mitt fordral till mobilen med en magnet och där fanns även en magnet som jag kan skruva eller limma på instrument brädan så jag kan enkelt ha google maps id en med eller utan vägbeskrivning fördelen är att jag kan ha sattelitvy IGO ha bara det allra nödvändigaste på kartan det enda är att det finns någon 3d variant med topografi. Men det kan vara bra speciellt i rondeller där man ska räkna avfarter och det inte alltid hinns med..
Den 12/3är den preliminära avresedagen det kan bli senare eller tidigare. Träffade på svenskarna från sundsvall de var på väg hem och skulle på promenad, inte så särskilt sällskapliga utan ungefär typiskt svenska, sen körde tysken upp till bergen på sin väg hemåt, vi pratade mycket han visade en bok som fanns översatt till svenska som handlar om problemen i vår tid. Hela europa håller att få samma problem som sverige har just nu för att inte tala om england.
Engelsmen fanns det gott om för några år sedan men de verkar inlåsta på sin ö har inte sett något sånt regnr.

bengtic

HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
39269
Medlemskap
2025
Det brukar ofta bli bakslag i mars åtminstonde där jag bor t.o.m. i aprill kan det plötsligt vräka ner snö. Kommer hem i slutet på mars fast egentligen skulle jag vänta till april men nu var det 10grader på veranandan givaren står i solen och grönt ute har varit tråkigt väder här 11grader och blåsigt, om jag kör neråt 30mil får jag ett par grader till men det är fel håll blir 60l bensin och två dagars extra körningar på vägar jag kört förut så inget nytt. Bättre då att ta det lugnt med hemfärden, Börjar luta åt A75 besancon och tyskland om vädret blir bra kanske köra över berlin och rostock sparar säkert 1500kr på färjan och säkert 1000kr på betalvägen finns en ställplats ett par kilometer från hamnen i rostock. Sen 50 mil hem med en liten paus på vägen. min blev ju fullservad innan resan så den går bra många mil till. Men den behövs bli tvättad vilket jag inte gjort ordentligt sen jag köpte den. Behövs en riktig om gång med abnet bästa medlet man kan späda mycket ca 5ggr går bra..men verkar inte finnas här. Men det går nog bra med yes det är drygt.......

bengtic

HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
39269
Medlemskap
2025
Försökte hitta en godkänd gasolflaska då möts jag av att den är nedlagd, men de har en liknande med samma namn men den är 5 cm större än den gamla så den går inte in även med såg skulle det vara omöjligt.
Jag vill mest bara ha en skvätt gas så jag tar mej hem. Finns en fin flaska i polen men dyr ska klara lfp men problemet är att det finns knappt några såna i sverige numera, Finns en tysk 5 kg som verkar vettig men jag ska ju hem så jag beställer inte en tom flaska hörifrån kan ta bra lång tid. Jag tar nog den vägen hem ingen direkt om väg om man täcnkt åka mot berlin och rostock. Den är ju tysk men det ska gasolfyllarna fixa. blir det billigaste sättet att lösa det hela på.
Kommer bara behöva lite gas till matlagning och varmvatten. Skulle jag förtsätta köra söderut då skulle jag köpa den fina flaskan men som det är nu att köra ett antal mil för att få fylla tankflaskan själv är det inte värt.

bengtic

HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
39269
Medlemskap
2025
skrev ett svar sen plötsligt piper det till och allt är borta.
Jo jag har en reserv så jag kan värma lite med en likadan flaska som man kan köpa på flera ställen. Tanken är att kan jag fylla klarar jag mej resten av året. Jo det finns en policy att man inte fyller flaskor eftersom varje station har ett lagaer av de vanligaste så har man enbart bytessystem. men med hjälp av adaptrar kan man fylla utländska flaskor om man vill och får. Tänkte att om jag får fyllt nu så klarar jag mej resten av året.
Men bäst blir det om jag köper en tysk ny flaska som jag kan byta överallt i tyskland och som gasolfyllarna kan fylla då har jag 5 kg gas, tänkte köpa en flaska som man kan fylla själv på en mack som har lpg gas det är det många som har härnere
Sökte på det i sverige jo det finns i några storstäder men annars finns det inte så ska man inte åka utomlands är det meningslöst och 1500kr dyrare.
Så jag tänkte köra en bit öster om frankfurt där ligger det en stor fabrik som tillverkar den här flaskan jag behöver och jag kan byta den mot en fylld på en besinstation. och gasolfyllarna kan fylla det är ju en tysk flaska men jag råkar ha en adapter som jag köpte till plastpelle men fick aldrig tag i honom så den har följt med i verktygslådan så då behöver jag inte byta regulator som det verkar. beroende på vilket som är enklast.
Dagsregn idag 13 gr här nu 12 i murcia så det är dåligt väder och kallt på stora områden, inte mycket mening att köra till santa pola annat än för att fylla gas då. om en vecka drygt börjar jag köra hemåt om vädret är hyfsat.
För att muntra upp mej var jag till burger king men det var inget att skriva hem om.
Men bredvid ligger lidl köpte min små konservburkar med inlagd persika blir lagom att avsluta kvällen med. Stekte en ordentligt stor korv med dito korvbröd. Hittade ett verktyg på lidl som jag aldrig sett hemma en stor nyckel med åtta fasta hylsor för 8,5 eu måste jag ha man slipper leta hylsor för de åtta vanligaste sitter redan där.
Var till kina affären köpte en ganska dyr men snygg t shirt så blir det bara väder.
en stark krok att hänga upp soppåsen det höll på att bli problem den gamla kroken vek sej och påsen täckte luftintaget till fläktkaminen så den stannade av överhettning.
Köpte även en wd40 kopia för 2,80 originalet är dyrare här 14,5 eu Det fungerade nästan för bra att smörja upp dörren.
Köpte en keps för 3eu hade för mej att jag hade en med mej men att hitta den får jag riva ut allt. använder mycket kepsar som den gubbe man är men använt en gammal skepparmössa från kreta mycket fransmännen säjer kapitän åt mej.
När man ser sej själv i spegeln ser man lite avmagrad ut men knappast underligt. Men bra mycket piggare och lättare att röra sej i husbilen. Blir dåligt väder i morgon också som det verkar. Känns nästan skönt att dra sej hemåt trist att mest sitta inne i husbilen, men inte mycket roligare hemma egentligen. Ska skuva upp en liten ask att lägga telefonen glasögon och läsplatta så de ligger lite säkrare I gamla husbilen hade jag en liten låda i teak till det. men hittade en ask 3 eu som passar perfekt och färganpassad naturligtvis.
När jag var på sjukhuset fick jag låna en laddare som det var bra drag i slog på snabbaste laddningen knappast bra för batteriet men jag behövde ju telefonen, finns väl liknande hemma 9,50 eu kostade den här. Till saken hör att samsung säljer en telefon för 11000kr utan att skicka med en laddare. Hemma använder jag nästan alltid trådlös laddning har med mej en sån platta men finns inget bra ställe att ha den på. Jag har ju min stora surfplatta också som levererades med en mindre samsungladdare så där har jag nytta av den hemma i husbilen har jag två snabba uttag med voltmeter. använder jag när jag kör telefonen fungerar som router till surfplattan så bägge har jag konstant laddning på plattan har ju 10,8" skärm så den vill ha rätt mycket ström, har ju haft lösa laddare förut men de har inte orkat med i längden såg att det fanns en stark sådan men köpte ingen har ju haft problem med att mobilen tappat laddning eftersom den inte fått tillräckligt med ström i toyotan när jag använder mobilen som gps. Har ett fodral med en fastlimmad magnet på och en kula som magneten fäster bra på. Det finns med som reserv om något skulle hända med surfplattan. Klarar mej inte utan gps möjligen närmaste vägen hem då efter så många resor. Men nu är det slut med det får bli sverige möjligen polen eller tyskland, beroende på världsläget. Har ju en del vänner man kunde hälsa på. Kanske redan på hemvägen. Har ju inte bråttom längre fick ju panik när jag mådde så dåligt. Den här bilen har jag ju ändrat en hel del på inredningen och den är ju betydligt bättre att reas och övernatta i så man längtar inte hem som jag brukade göra tidigare och planeringen av hemvägen behöver inte bli så noggrann sen har jag en helt annan ork och blir inte så trött av att köra.

Anne & Klas

HBK Medlem
Kommun
Tyskland
HBK-Nr
7412
Medlemskap
2025
Jag har ett litet problem med gasol, flaskan är lite speciell hög och smal 25cm 6kg.
Eftersom tiden gått ut ett par månader tidigare så vögrade man fylla hor gasolfyllarna man hade visserligen en flaska men den ville man inte sälja. Letade överallt och de som skulle ha hade inte eftersom de inte var uppdaterade. Bara på huvudkontoret i göteborg fanns det 33mil bort. skicka fulla gasflaskor gör man inte.
Men körde söderut ändå var 5kg kvar sen blev det åskväder och en blixtutanför bilen och strömmen försvann samtidigt som dieselvärmaren var under reparation, så det försvann ju litegas.
nu har jag någonstans mellan 1 och 2 kg uppskattningsvis, hade ju tänkt köra ned till santa pola där kunde de fyllt men 30mil åt fel håll när det snart börjar bli dags att knalla hemåt. nu undrar jag om någon känner till något ställe som fyller antingen här i benacassim eller norrut på vägen hem eftersom jag behöver värma en stekpanna eller kastrull ibland vatten kokar jag i en vattenkokare till kaffet. men kommer säkert inte ha el på vägen hem.
Har en annan lösning när jag kommer till tyskland där säljer man 5kg flaskor som kan gå in i bilen men att hitta någon som säljer en full flaska över disk kan bli svårt att hitta har ju bara farit förbi tyskland. Finns att köpa en tom flaska på nätet och jag skulle kunna få den hit, men problemet kvarstår att fylla den. En tysk ny flaska fyller ju gasolfyllarna.
Jag behöver gasen till spisen och till varmvatten så jag kan duscha när jag inte är på camping. värmen behövs det inte till bättre med dieselvärmaren den går mycket tystare. och jag har diesel med mej så det räcker hem.
Undrar hur de tänkte när de byggde bilen blir det kallt röcker gasolen bara 3-4 dagar, eftersom flaskan inte går att byta såska man köra minst 10mil för att fylla gas och avbryta semestern. Men jag har ju lyxmodellen med värme den andra har ingen värme eller vettig toalett.
Ska inte klaga egentligen jag bor bra bilen går fint och trevliga människor på campingen, en trevlig tysk kör i morgon han viftad med ett glas öl ville jag skulle ta en öl, men jag berättade att jag skulle inte bli serverad eftersom det var han som ringde ambulansen. Visserligen bara på skoj.
Körde en dryg halvmil idag till en campingaffär men det fanns ingenting där tomt på hyllorna men passade på att handla mat. värmde en pizza idag i stekpannan hade i lite smör så den inte skulle bli bränd gasen på absolut lägsta och en papptalrik över. Blev riktigt bra osten smälte som den skulle och den blev helt färdig och lite godare än med micro. sparade minst 100kr och trevligare att sitta i bilen eftersom det var kall blåst från havet idag. I morgon öppnar en restaurang till så jag får testa lite. De flesta har ju bara öppet när det blir varmare och turisterna strömmar till men dubbla priserna mot hemma hade man ju inte tänkt. Det mesta äter jag i husbilen. 12dagar kvar tills det blir dags att åka kan ju göra lite stopp på vägen för nu kommer jag nog att se lite vår norröver. Men tar en dag i taget. kan välja efter dagsformen, Tysken skulle ju upp i bergen och köra menade att det kunde vara vår däruppe. Jag skulle vilja köra a75 men kan vara lite tidigt köpte en app som visar tempen överallt får titta på den.
PXL_20250303_112641787.jpg
PXL_20250303_112633219.jpg

Hej
Är det en sådan du vill ha?
Om du åker öster om Berlin på väg mot Rostock kan du komma förbi och hämta den. Flaskan är full och kan bytas på många byggmarknader.
Pris för dig: Gratis
Mvh Klas Nilsson

bengtic

HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
39269
Medlemskap
2025
Klart jag ska betala och den ska ju vara inte över 25cm i diameter startar hemresan förmodligen den 12/3 och kör lugnt uppåt förmodligen A75 som jag inte kört förut sen Besancon mulhouse sen på vägar gps föreslår upp mot berlin ringvägen och sen rostock och färjan. Kan nog ta 10 dagar tar det lugnt sista resan är det tänkt?!
Min bil är ju så byggd att det finns ett kylskåp på ena sidan och bakre dörren på den andra sidan så inte en chans att få in något större än 25cm hålet är 26 och flaskan måste krängas in den tyska är lite mindre och smalare så betydligt enklare att ta ut och in.. Så nu känner jag mej lättad ! vi kan höras privat lite senare utanför forumet.

Senast ändrad:

Anne & Klas

HBK Medlem
Kommun
Tyskland
HBK-Nr
7412
Medlemskap
2025
Klart jag ska betala och den ska ju vara inte över 25cm i diameter startar hemresan förmodligen den 12/3 och kör lugnt uppåt förmodligen A75 som jag inte kört förut sen Besancon mulhouse sen på vägar gps föreslår upp mot berlin ringvägen och sen rostock och färjan. Kan nog ta 10 dagar tar det lugnt sista resan är det tänkt?!
Min bil är ju så byggd att det finns ett kylskåp på ena sidan och bakre dörren på den andra sidan så inte en chans att få in något större än 25cm hålet är 26 och flaskan måste krängas in den tyska är lite mindre och smalare så betydligt enklare att ta ut och in.. Så nu känner jag mej lättad ! vi kan höras privat lite senare utanför forumet.
Hej
Du vet väl att det inte är tillåtet att sälja saker via forumet, därför är priset inte föthandlingsbart !

bengtic

HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
39269
Medlemskap
2025
Jag var ganska orolig hur jag skulle kunna fixa det här men nu känns det bättre, har ju tönkt köra runt lite i sverige i sommar så laga mat och diska behöver man ju gas till, Jag ser andra som diskar i kallvattnet på tomten och det är nästan omöjligt.

Toppen