Börjar landa lite, tar ett tag idag sken solen och värmde ganska egendomligt att sitta i husbilen med kyla regn gråväder i spanien .
För att få sol behövde man köra närmare 300mil norrut till sverige.
Detta året vill jag faktisk men inte ensam ta heder och ära av spanien som ett semestermål på vintern, enda stället är ju kanarieöarna.
Det var billigt förr i spanien det är väldigt dyrt hela vägen ner på plats och hela vägen tillbaka.
Idag åt jag en riktig middag för 85kr hämtmat eftersom jag sällan kan äta lika mycket på plats som hemma.
Betalade över 20eu för en hamburgare med en öl.
Väldigt dyrt i spanien handlade mest färdigmat på Consum som jag kunde värma i husbilen.
Mina upplevelser denna gången gör att det känns ganska meningslöst att köra dit dyrt bränsle dyr mat.
Det som känns bra är alla trevliga människor jag träffat och all hjälp jag fått helt gratis.
Jag vet att vi svenskar oftar pratar illa om andra nationaliteter men mina erfarenheter gällande det svensktäta Bahia jämfört med det nästan ickesvenska florida.
Men den vänlighet och värme som jag fick från de ganska få på florida gjorde jag att jag stannade hela tiden.
Det finns naturligtvis bra människor på Bahia men de går inte i stim.
Ja det är skönt att vara hemma med en sol som skiner bra mat till rimliga priser.
Jo faktiskt pendeln har svängt allt är dyrare i europa t.o.m. kinaafärerna har blivit väldigt mycket dyrare.
Otrolig skillnad sen jag flög ner i slutet på 60-talet för 450kr med husrum på teneriffa.