• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Racebuss

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Racebuss

Angående regbes, på bookningen til SBP spør hvor den nærmeste stasjon for dette er som har ledig tid innen kort tid. Hadde samme problem som deg sist høst, og der fikk jeg først 3 mnd vent på den nærmeste i Säffle, men når jeg gikk for kort tid så kunne jeg få neste dag et sted i Dalarna og litt senere i uka i Örebro. Så det ble en tur til Örebro fra Bengtsfors.

Ditt andre problem med laddare på 2 av tre strømkilder, med 2 vendere er det enkelt: den ene ligger innenfor laddaren og velger mellom inverter og andre, den andre på utsiden av laddaren og velger generator eller bystrøm. Fikle det samme med en 3 veis vender er mulig, inverter, generator og bystrøm på de 3 posisjonene - en må bare tenke på lagene som om det var de to enkle.

F

F.d. 8073

Guest

Motgång. Åkte förbi besiktningen med bussen och skulle ftåga lite ang min reg besiktning nästa vecka. Fick till svar att de inte gör reg besiktning på den stationen. Efter att de kollat vidar de sig att de har bokat en vanlig bediktning. Ska ringa om ny tid på måndag. Inge kul då det var 1,5 månaders vänte tid.:mad:
Hej, ett tips är att kontakta stationschefen Krister på bilprovningen i Högdalen/ Bandhagen. Han har hjälpt mig flera ggr då det normat har vart flera månaders väntetid för reg besiktning, han brukar kunna skaka fram en tid inom någon vecka.

Lycka till// Sleeper

O

Osten

Guest

Tack. Blir till att sätta sig i telefonen på må.ndag.

O

Osten

Guest

Hela högersidans luftkanal klar.
534257_455613544464349_100000471218530_1775509_536095738_n.jpg

O

Osten

Guest

Har suttit nästan en timme idag i telefon med svensk bilprovning och bråkat ang min tid.
Gav resultat för har en ny tid på samma dag och denna gång är det en registreringsbesiktning. Såg framför mig en sommar i bussen utan rätt behörighet............
B på körkortet, betyder inte det Buss?

F

F.d. 53078

Guest

Har suttit nästan en timme idag i telefon med svensk bilprovning och bråkat ang min tid.
Gav resultat för har en ny tid på samma dag och denna gång är det en registreringsbesiktning. Såg framför mig en sommar i bussen utan rätt behörighet............
B på körkortet, betyder inte det Buss?

B betyder att du Bör inte köra till besiktningen utan att du Bör vänta tills att Bussköra efter Behörig Besiktning. Annars så Behöver polisen Böta dig för O-Behörigt Bemötande

Be en Bön och kör till besiktningen O-Bemärkt så kanske du klarar dig.:p

O

Osten

Guest

B= Bil, båt, buss, bandvagn och båge.
Har inte förstått mig på reglerna riktigt. Nu får jag som yrkeschaufför med lastbil och släp inte köra en tom buss men om den sen blir PB 2 reggad får min fru som aldrig kört nåt stort köra i 120????
Kommer bli att jag C reggar den för verkar vara svårt att få den B reggad även om det är sängar i "lastrummet" när det ej går att ta sig till lastutrymmet via bodelen.
Fördelen är att man slipper låna ut den till alla utan C kort :)
Dock verkar det vara lite godtyckligt vem man frågar.

O

Osten

Guest

Nåt man bör tänka på inför reg besiktning på måndag? Har även vanlig bes på em.
Så blir en heldag med besiktning. Finns ju roligare saker att göra.

Mangan1

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2025

Hahaha! Förmodligen ingen luftfjädring på den bussen på två hjul!

Osten... Pass upp för allt för bra fika, då får du Garanterat 2;or vid varje kontrollbesiktning! ;)

Hoppas det nu går bra så du kan börja njuta av alla dessa timmar som är ned-plöjda!

Mvh. Magnus

O

Osten

Guest

Ja kanske blir bilprovningen som gör lutnings testet så. Bussen kommer inte vara helt klar men tillräckligt så det går att åka med den under sommaren. Blir etapp två i vinter. Tanken är att bygga soffor och bord uppe i fram och inreda lastutrymmet med bänkar och skåp mm. Men nu ska den bara bli körbar för väntar på operation i juni och sen blir det slut byggt ett tag.:(

Toppen