• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Racebuss

I

Ice-Man

Guest
Sv: Racebuss

Kommer behålla totalvikten för att kunna lasta mycket. Godkänd idag för2500kg i goddrummet. Har fått 98% överlass i en annan buss som var ner klassad så vill ha hög totalvikt.

Finns ingen anledning i ditt fall att trixa med totalvikten. Skatten blir densamma oavsett vikt när man kommer över 3.200kg tror jag det var.

O

Osten

Guest

Fräste av kanterna så det blir mjukt att klättra in sen förborrade och försänktes skruvhålet. Sen blev de matt svartmålade.
Har med mig bästa moralstödet:)

547250_476544422371261_1722419002_n.jpg

O

Osten

Guest

Blev en sen natt men mycket gjort:yes:
Monterat alla nymålade lister ska måla i skruvarna sen så de inbte lyser så mycket. Så härligt nu när allt växer fram efter en vinters slit.

Frun var på jysk och IKEA och handlade madrasser så nu närmar det sig.

522620_478001798892190_536863084_n.jpg

O

Osten

Guest

Blev inte så mycket gjort idag som jag tänkt mig men det händer aldrig :) men alla mattor ut plockade och skurade och spolade sen har det monterats tillbaks sittgrupper nere och i fram. Har börjat dra slang och avlopp till köket.

O

Osten

Guest

Bussen utstädad efter resan med två andra familjer. Gick riktigt smidigt och så skönt att åka buss med ungar, 170 mil på 5 dar och inget gnäll.
Gör man knappast med husvagn:twitcy:
Hade ett par mil bakom ratten och gud vad tankar man fick på allt som ska göras i bussen.

F

F.d. 24414

Guest

Hej Osten.
Jag ville bara skriva att jag skäms lite för att jag obegripligt nog "hittade" din tråd först denna vecka.
Jag läser tydligen allt för lite på HBKs forum för att missa detta är skandal!
Ville bara säga:
Vilket jobb och vad fint det blir och hur är det ens möjligt att utföra allt detta på så kort tid?
Mvh Alf

O

Osten

Guest

Man tackar så mycket det var roligt att höra. Ja finns mycket annat än glo på datorn och tänk vad mycket mer man hade hunnit om inte datorn fanns.......
Gör man lite varje dag så blir det mycket gjort till slut. Det som tar mest tid var att tänka hur man ville ha det. Inte klar på långa vägar och hade väl hoppats på att den skulle vara mer klar men är väl tidsoptimist.
Har gjort massa små saker nu innan midsommar och jobbade med bussen varje ledig minut och ska uppdatera med bilder snart.
Skönt att ha den åkbar så man får lite utdelning av vinterns slit.

O

Osten

Guest

Ångest.
Bara lite hopp plock av allt och se till att är in plockat och klart inför nästa tur. Ska opereras i morgon så blir inget mer byggt på länge tyvär. Men den är ju åkbar åtminstonde, får trösta mig med det:(
Men kommer uppdatera med bilder av det som gjorts fram till nu:)

O

Osten

Guest

Ny opererad och ligger vaken och tänker på hur jag ska bygga vidare. Vill bla ha soffa uppe och garderob. Finns det nåt"enkelt" cad program att ladda ner eller köpa så kanske man kan bygga vidare i teorin?

bror.axelson

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2026

Krya på dig.
Googla på gratis cad program det finns en del att välja mellan. Kanske du har tid nu som konvalicent att lära dig detta för det tar en rasande tid att fatta allt.
Började med detta när jag skulle bygga om bilen men gav upp och satsade på papper o penna istället. Sparade nog massor av tid
Hälsningar Bror

F

F.d. 14324

Guest

Japp, här kommer det ett alternativ: Trimble SketchUp
Ett hyfsat enkelt program för att rita 3D skisser.
Det är gratis och du lär dig hur det fungerar på några minuter,,, men det tar lite längre tid att få till det som man vill.:)
Det finns ett "warehouse" där du kan ladda ner en hel del skisser och det kan finnas nåt som passar som du kan spinna vidare på.

Bifogar en liten liten demobild på vad jag klarade av efter liten stund. eller några dagar kanske det var. :D

krya på dig och lär dig samtidigt sketchup.:)
mvh jocke

Bilagor

• sprinter 4.jpg
    sprinter 4.jpg
    19,3 KB · Visningar: 6
O

Osten

Guest

Tack tack. Ja passar ju bra att leka lite med ett cad pogram nu när man inte kan bygga och lära sig göra en ritning att bygga efter och inte som nu, bygga om tills det blir bra:)

O

Osten

Guest

Blev nybyggda undereden till borden då jag tyckte första modellen blev vinglig. Köpte tillräckligt med ek skivor till köket så de även räckte till 3 bord. Borden hann bara kapas till men inte lackas så därför wax duk på så länge. Ska borras ut hål för rostfria mugghållare sen och eventuellt sätta dit en list runt så inte saker far iväg. Dock inte så skönt att vila armarna på så tveksam, förslag?

166031_483951861630517_2119629940_n.jpg

O

Osten

Guest

Satte dit en sladd vinda och böt kontakter så jag kan dra ut hanen och sätta i stolpe eller annat uttag så slipper man allt trassel och grisande med att linda ut och in en elkabel.

Bilagor

• IMG_5044.JPG
    IMG_5044.JPG
    36,7 KB · Visningar: 2
Toppen