• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Racebuss

O

Osten

Guest
Sv: Racebuss

Tog stolarna som satt bak där barnvagnarna skulle stå och byggde nytt fäste och förstärkte framväggen och monterade den så nu kan det sitta tre fram och dricka öl och servera föraren med kaffe från Tassimobryggaren.

Bilagor

• IMG_5048.JPG
    IMG_5048.JPG
    80,2 KB · Visningar: 3
  • IMG_5049.JPG
    IMG_5049.JPG
    70,3 KB · Visningar: 0

Roland o Ingegerd

HBK Medlem
Kommun
Rimbo
HBK-Nr
7128
Medlemskap
2025

Hej.
Du skall tänka på att dra ut sladden helt ur kabelvindan när du är ansluten, låter du "oanvänd" kabel sitta kvar på vindan får du en spole som kan alstra värme som i sin tur kan orsaka brand.
Mvh / Roland

O

Osten

Guest

Tack men har även en kort kabel om det är nära till stolpen liggandes i skåpet under v
indan. Tror nog vindan är lite klen om man ska ta ut mycket ström i bussen. Men den hade jag liggandes.

O

Osten

Guest

Lite bilder från köket nere. Gas spisen fortfarande restad som jag beställde från karavanhallen i april:( så blir lös elplatta så länge.

Bilagor

• IMG_5050.JPG
    IMG_5050.JPG
    68,6 KB · Visningar: 4
  • IMG_5051.JPG
    IMG_5051.JPG
    46,9 KB · Visningar: 4
  • IMG_5052.JPG
    IMG_5052.JPG
    38,7 KB · Visningar: 3
O

Osten

Guest

Blev en hylla ovan trappen mot sängväggen. Satte även dit brandsläckare och brandvare där. Köpte fyra brandvarnare på Jula med ir sändare som pratar med varann. En fram i trappen , en bak i trappen ,en bak i lilla lastutrymmet och en i stora lastutrymmet. Även brandsläckare fram i trappen. Och flera glashammare ditsatta.
Börjar bli gammal som tänker på sånt, fanns inte i de första bussar jag byggde.

Bilagor

• IMG_5058.JPG
    IMG_5058.JPG
    65,6 KB · Visningar: 2
O

Osten

Guest

Lite bilder i fram uppe. Inte hunnit göra klart garderob och klä klart luftkanalen men får väl leva med det i sommar tyvärr.
TV.n sitter på vikarm så den går att vika ut i gången så barnen kan ligga i sängarna och titta på film.

Bilagor

• IMG_5060.JPG
    IMG_5060.JPG
    40,3 KB · Visningar: 1
  • IMG_5061.JPG
    IMG_5061.JPG
    59,2 KB · Visningar: 4
  • IMG_5062.JPG
    IMG_5062.JPG
    62,2 KB · Visningar: 4
  • IMG_5063.JPG
    IMG_5063.JPG
    51,3 KB · Visningar: 3
O

Osten

Guest

Omformaren placerades i köket så man lätt kan slå på och av den så den inte går i onödan. Även nära batterin så att man slipper dra långa kablar med effekt förlust. Ger 2500w kontinuerligt så klarar mig rätt så bra med den. Kopplat så batteri laddarna ej går på omformaren utan bara på landström och elverk.

Bilagor

• IMG_5064.JPG
    IMG_5064.JPG
    55,6 KB · Visningar: 2
O

Osten

Guest

Nyopererad. Nyckelbenet som varit brutet sen mars förra året fast skruvat nu.
Skönt att fått det gjort men att inte röra på armen på 6 veckor suger.

315364_490186277673742_1565486515_n.jpg

C

cheetah1

Guest

Läker det verkligen ihop när man har gått med det så länge?

I vilket fall, lyckönskningar från Skåne, ovh ett imponerande bygge tycker vi!

O

Osten

Guest

Läker det verkligen ihop när man har gått med det så länge?

I vilket fall, lyckönskningar från Skåne, ovh ett imponerande bygge tycker vi!

Hej!
Tack så mycket. Länge drömt om en dubbeldäckare och slog till när jag hittade ett bra objekt. Nyckelben ska tydligen läka ihop av sig själv men mina ben låg inte ihop så därför läkte de inte. Nu har de skruvat ihop dem så d e kan läka. Synd bara att ingen märkte det förän över ett år så man måste börja om på ruta ett.

O

Osten

Guest

Lugnt på byggfronten. Börjar lessna på att vänta på gasspisen jag beställde i apriltror jag. Fick besked att den var hemma inom en vecka efter en vecka börja de ringa och fick besked att den var restad men de skulle ha den hemma före midsommar. Har inte fått den än
Velade innan jag beställde om jag skulle ha induktionshäll men valde gasspis. Nu tror jag nog det blir elspis ändå.
Eller???????
Kan inte bestämma mig.

Senast redigerad av en moderator:
C

cheetah1

Guest

Det måste väl finnas nån annan gasspis som kan tänkas passa?

F

F.d. 24707

Guest

Snyggt jobbat.
Står mycket snart inför liknande jobb.
Dock håller vi oss till ett plan.

Tror jag så bussen härom veckan när vi kikade lite snabbt på en stuga i början av backen.

Angående spisen.
Jag hade annulerat ordern och vänt mig till Solifer/Polar i Dorotea, de skickar hem och meddelar direkt om något finns på lager.

Spisar sitter ju som bekant i fler modeller än ju en.
Annars är Tyskland/England ett hett tips.

Som sagt, snyggt jobbat.

Toppen