• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Jack E

HBK Medlem
Kommun
Älvsbyn
HBK-Nr
74
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Tack! Knarrevik för att du ingöt förtröstan i väntandet på IGO-Europe. Det uppskattas mycket.

// Jack

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024

Hade en gammal iPhone med för dåligt minne så jag var tvungen att ta bort IGO Västeuropa men nu har jag bytt telefon med mer minne ochvkll nu få tillbaka IGO men det går jag bet med.

F

F.d. 4220

Guest

Jag förutsätter att det är en ny iphone. Hur går du bet?
Använder du samma apple-konto som du hade när du köpte igo första gången så skall det bara vara att hämta den igen. I appstore kan du visa de appar du köpt och hämta dem igen därifrån. Välj köpt i nederkant av appstore.

Stefan

Senast redigerad av en moderator:

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024

Finns inte under köpt fastän den är betalt. Fick hem den igen, valde IGO
Western europe men får inga kartor alls ???

F

F.d. 4220

Guest

Det skulle jag tro beror på att de inte levererar de nordiska kartorna vid köpet. De laddas ner från deras inapp-shop. Det är varukorgen du ser på bilden i detta inlägg. Sedan tycker jag att du tar kontakt med iGOs support om att du är tvungen att köpa den en gång till.

//Stefan

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024

Vet inte om jag har något licenser som jag minns. Kan man kolla det ?

F

F.d. 4220

Guest

Ja det skall du kunna göra. Ett sätt är att leta blend dina gamla mail, du skall ha fått ett kvitto när du köpte den. Det skall också gå att hitta den infon om du loggar in med ditt konto på webben. Men där blir det dimmigt för mig, jag har hittat dit några gånger, men det känns inte som en naturlig sökväg. Så jag kommer faktiskt inte ihåg.

//Stefan

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Finns inte under köpt fastän den är betalt. Fick hem den igen, valde IGO
Western europe men får inga kartor alls ???

Om du har samma Apple-ID på din nya iPhone så skall det gå att ladda ned appen på nytt, gratis. Titta efter om du kan se andra kartor än de nordiska, tex Tysklands. Om så är fallet skall det gå att ladda ned Nordens kartor inder "Shop".

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024

Tack Stact
Med din instruktioner löste allt sig trodde det också det var hela Europa eftersom jag köpt western europe så laddade jag hem kartor för nordic på då kom även hela Europa.
Tack igen, vad skulle man göra utan HBK

F

Flow

Guest

Jag har hittills använt IGo på iPhone. Nu skulle jag använda nya iPad Air men menyerna ser ju bedrövliga ut, de är identiska med iPhone fast dubbelt så stora. Ska det vara så, finns det ingen mer avancerad (mer anpassad för större skärm, etc) iPadversion?

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Jag har tittat på några navigeringsappar (iGO, Sygic, Navigon, Copilot och TomTom) och vad jag kan se vid en snabb överblick är apparna snarlika i iPhone och iPad. Vid navigering med längre avstånd till skärmen är detta naturligtvis en fördel. TomTom har några fler funktioner på iPadversionen.

Tidigare kunde det skilja något på de olika versionerna men jag antar att leverantörerna velat likforma olika versioner. Nu är det full upplösning som gäller, tidigare kunde vissa iPhoneappar förstoras till den större skärmen med sämre upplösning som följd.

nysaaben

FD HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
6952
Medlemskap
2022

Kan man lägga in egna fartkamerafiler eller måste man köpa ?
/T

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Jag har fått en undran över varför inte den svenska kartan finns tillhands efter installation. Svaret är att man måste installera den nordiska kartan under fliken Shop i appen och även den iberiska vid behov. Orsaken är Apples begränsning på 2 GB och dessa kartor ryms inte i första nedladdningen.

Senast ändrad:

brogu

HBK Medlem
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
3911
Medlemskap
2024

Nu har jag läst hela tråden och kommit fram till att det är ju en "iGO" jag har i bilen, i en Zenec "supported by Garmin".
Dessutom kan jag ställa in olika husbilsstorlekar plus längd, bredd, höjd och vikt vilket har varit till stor hjälp ibland. Bara man inte ställer in totalvikt 3,5 ton för då blir det inte många vägar kvar att köra på.
Minskar man till 3,3 t blir det riktigt bra:D

Alltså behöver jag inte köpa en iPad av denna anledningen.
Återstår kartanledningen och kanske lite lättare surf då. Men det blir ganska mycket pengar för en Air 4G med 32 GB :mad:

Att dom dessutom verkar vara beroendefamkallande är väl ingen fördel?

/Gunnar

B

Bergåsen

Guest

Hej
Vet någon hu jag i IGO lägger in spanienkartan
(har tidigare tagit bort den för att spara plats :mad:
Är i Torremolinos nu med ganska långsam wifi
(har sökt och googlat.....många inlägg är det :)

Hälsn/ Jocke

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Om du inte kan återinstallera den under Shop i appen återstår ominstallering av hela appen. Iberia och Norden måste man installera separat.

Jag tippar att Iberia är på ca 400 MB så det lär ta tid med långsam uppkoppling. Kanske nattetid?

Claes 105

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
105
Medlemskap
2025

Gjorde installation av iberia vid Mc Donalds i Tyskland på väg till Portugal, hade missat denna hemma innan vi for.
Det tog ca en halvtimme, men gratis uppkoppling varar en timme/dygn, så inga problem.

Hejs från ett soligt portugal

Claes 105
ps:Igo är förövrigt den bästa navigator vi haft (provat 5st tidigare av olika fabrikat).

Senast ändrad:
Toppen