• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

iGO Primo navigering med iPhone/iPad

F

F.d. 55335

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Så äntligen kom då uppdateringen Europa, laddade ner Iberia och Norden. Allt verkar fungera nu!:spinny:

F

F.d. 25291

Guest

Kan man få tag i Iberia så här i efterhand? Vi sitter på ett café i st. Feliu så vi vill inte chansa.

lailaouno

Nu fick jag se att dett kommit en uppgradering.

Senast redigerad av en moderator:

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Se om du ser Iberia unde Shop. Om inte är det nog uppdatering som gäller, ca 3-3,5 GB.

Kent & Marita

HBK Medlem
Kommun
Västra Frölunda
HBK-Nr
8619
Medlemskap
2024

Efter uppdateringen och inapp-nerladdning av nordic så finns inte svenska som alternativ till Program language, Nån som har nån förklaring eller lösning?

F

F.d. 25291

Guest

Jag gjorde en uppdatering, men det fanns inget Iberia i alla fall!! Kaffet var urdrucket, cafeterian stängde för siesta, så jag blev sittande på uteserveringen och laddade ner Iberia separat.
Sen gick jag in och kollade på bankkontot, och så klart hade dom dragit 189:-, så det blir att kontakta IgoP. igen. Samma sak som förra gången!
Jag får nog lära mej hur detta skall gå till. Men nu har jag kartor i reserv, för efter JR:s uppdatering så lever den fasta ett eget liv.

lailaouno

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Antar att du har hela Europaversionen, då skall Iberia och Norden finnas att ladda ned gratis i Shop. Är det så du har gjort?

I Western Europe laddas Iberia ned direkt och endast Norden gratis i Shop.

F

F.d. 25291

Guest

Vi har hela Europa, så det skall vara gratis, men ibland får jag inte ihop det med tangenterna och mina fingrar.
Vid förra uppdateringen blev det likadant, men dom satte tillbaka dom extra pengarna dom drog den gången.

Uno

F

F.d. 52978

Guest

har IGO primo Europe-efter senaste uppdateringen fungerar inte nordiska delen (har Ipad) Någon aning om orsaken ??
bengt3

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 52978

Guest

kan bara hitta app för Skandinavien kostar 235 kr i shop
bengt3

F

F.d. 4220

Guest

Knarrevik avsåg den "shop" som finns åtkomlig inuti iGO, inte Appstore.
Det vill säga shoppingvagnen i övre högra hörnet i den bifogade bilden.
//Stefan

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    499,3 KB · Visningar: 4
F

Flow

Guest

Så hur (in-)aktuell är egentligen IgoPrimo? Vid färd från Mjölby norrut och det fanns inte ett uns av igenkännande från navigatorn med nya väg 50, som väl knappast invigdes häromdagen?!

På väg söderut på E4 Linköping till Jönköping varnar Igo för avsevärd (27km!) enfilskörning, så pass att ankomsten kommer att försenas med 80 minuter! Som lök på laxen föreslår den en alternativ rutt, 30km längre och "bara" 45 minuters försening. Jag fortsatte såklart E4 i hopp om att prognosen var överdriven. Jodå, det fanns enfilskörning, hela 200m, dock ingen kö, således ingen försening.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Valde du snabbaste vägen från Mjölby norrut till X?
Vägverket är ofta sena med att meddela vägarbeten i Sverige. De är även sena med hastighetsmärkning på 90-vägar som blivit 80.

F

Flow

Guest

Jag tror det var snabbaste, men jag mixtrade med den för att försöka få den att upptäcka vägen så jag minns inte exakt.

Någon som vet när väg 50 från Mjölby mot Örebro invigdes?

Knarrevik: har du några tips om hur att göra Igo mer pålitlig? Addera (eller ta bort) några insticksmoduler eller vad?

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Då kommer den antagligen med vid nästa uppdatering från karttillverkaren Navteq (Nokia).

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Jag tror det var snabbaste, men jag mixtrade med den för att försöka få den att upptäcka vägen så jag minns inte exakt.

Någon som vet när väg 50 från Mjölby mot Örebro invigdes?

Knarrevik: har du några tips om hur att göra Igo mer pålitlig? Addera (eller ta bort) några insticksmoduler eller vad?

Jag alternerar mellan iGO, Navigon, TomTom, Sygic och CoPilot för att hålla mig uppdaterad och tycker att iGO är mest korrekt vad gäller vägvalet. Den har också flest inställningar men man bör undvika kortaste rutten som kan ge underliga vägval.

kenjon

HBK Medlem
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2029

Valde du snabbaste vägen från Mjölby norrut till X?
Vägverket är ofta sena med att meddela vägarbeten i Sverige. De är även sena med hastighetsmärkning på 90-vägar som blivit 80.

Tell me about it....
Vägverket är helkass på att meddela. Jag jobbar på ambulansen, och vi har haft ett flertal tillbud där vägarbetare har stängt av vägen utan att meddela oss! Det kan i vissa fall röra sej om ganska många minuters omväg, vilket lätt kan leda till skillnad mellan liv och död (t ex vid hjärtinfarkt, hjärtstillestånd, andningshinder etc).

Toppen