• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbilsbygge av buss

F

F.d. 53078

Guest
Sv: Husbilsbygge av buss

Nej det finns inga i närheten bara gäss som är lika stora. Googlade lite och hittade några andra ägg runt om i världen, så det är inget unikt.
Hönsen är nu väl inbommade för att det har kommit in något djur och slitit av huvudena på många. Ägget är skänkt till något som har med investigation av fåglar att göra. Dom sa att det inte är ovanligt om fåglarna blir skrämda och mycket upprörda. Så kanske Illern har varit på besök.

F

F.d. 53078

Guest

.

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 53078

Guest

Har idag gått igenom alla vitala funktioner för bilprovningen och förberett gasinstalationen med färdigborrade hål så att när gasgubben kommer så skall det bra ta några minuer att installera. Snål som man är så blir det lite arbetskostnad för honom. Något har hänt med mitt blinkrelé det blinkar för fort som det brukar göra när en lampa är trasig. Jag skall öppna det och byta resistorn och se om dt blir bättre. när jag tänder Hazarden så blinkar det som det ska. Alla lastluckorna har nu fått ordentliga lås så nu skall bilprovningen inte kunna klaga på något tycker jag. Det enda som skulle kuna vara aett allvarligt problem är bakdäcken som ligger på gränsen.

Bilagor

• DSCF1864.JPG
    DSCF1864.JPG
    1,4 MB · Visningar: 20
  • DSCF1869.JPG
    DSCF1869.JPG
    1,4 MB · Visningar: 31
F

F.d. 53078

Guest

Denna veckan blir det att polera och tvätta, hela bussen har ett tjockt lager med mög som skåningarna säger. Fönstren blir väl att ta stålull och thiner.

Men vad färgerna blev annorlunda i dagsljuset nu gnistrar det lite i metallacken under skiten. Snart kanske man kan bli värdg att köra in på någon Camping :p: Bara fälgarna kvar så är den färdig utanpå. Lekte med tanken att måla dom med en kevlarimitation. ALIENWARE Carbon Fiber Paint Case Mod, www.mnpctech.com - YouTube

Bilagor

217,8 KB · Visningar: 35

Alve

FD HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023

Häftig! Snyggare kan den inte bli. Verkar vara en härlig utsikt från pilot och andrepilotplats.

Lycka till med bilprovningen!

Ha de gott / Alve

S

StorDansk

Guest

Juan, nu ser man vilket imponerande bygge det är, lycka till på bilprovning,
häftig lackmetod att tillämpa på fälgarna, ska bli kul att se färdigt.

F

F.d. 3297

Guest

Hej, Juan,
svårt avundsjuk!
Ska bli intressant med den inredning som är kvar.

Själv har jag (tyvärr) tummarna "varmt placerade",
jag planerar, måttar, ritar och planerar men kommer
tydligen inte till skott.
Det är aldeles för myckat "ANNAT" som tar tid. :(

"Merde la meme schausse!"

G´jul å G´nytt, allihopa!

F

F.d. 53078

Guest

Hej, Juan,
svårt avundsjuk!
Ska bli intressant med den inredning som är kvar.

Själv har jag (tyvärr) tummarna "varmt placerade",
jag planerar, måttar, ritar och planerar men kommer
tydligen inte till skott.
Det är aldeles för myckat "ANNAT" som tar tid. :(

"Merde la meme schausse!"

G´jul å G´nytt, allihopa!

Du kanske har tummarna varmt, men jag tror att jag vet att du inte har dom mitt i handen. Säger "Pristo-147/SMETT" dig något ?

F

F.d. 28653

Guest

Vad tjusig den vart... Stor eloge till bygget, nu måste ja bara ladda en full panna kaffe och ta mig en tid att plöja igenom alla sidor som jag har missat, ;)

V-backen

FD HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021

Snyggt jobbat, som man brukar säga.
Klart imponerande att kunna bygga sig en egen husbil utifrån personlig stil, tycke och smak.
Stort GRATTIS till mästerverket.
V-backen ;)

F

F.d. 53078

Guest

Stört läcker!

Nice även med fisheye obj. ;)

Hatten av för ditt engagemang, tips & målsättning! :yes:

Mvh. Magnus

Jag ville ha bilden ljusare med Corel photopaint och lekte lite med rattarna så blidde bilden så här med 3D effekterna. Tyckte det såg fräckt ut som en gammal Amerikansk inga dyra objektiv eller kamera.

F

F.d. 3297

Guest

Plötsligt finner man sig verkligt chokerande avslöjad, juan.
Men du glömde < noll > som är nog så viktig i identiteten.
Hur kan du veta detta? :confused:

F

F.d. 50190

Guest

Hej Juan!
Vi kommer snart ner till Almeria för att spela en del golf och slippa det riktigt tråkiga vädret i Skåne.
Skulle vara trevligt att få se "skapelsen" på plats - vi kan inte vara så långt ifrån varandra när vi väl är där nere.
Det har varit en fin och lång tid med att följa din "skolbuss" -förvandling - vi är säkerligen många som hoppas att Du kommer på ett nytt projekt, men njut nu av din skapelse och verkligen lycka till på den Spanska SP-ningen! Det kommer att gå bra. Din HB är bara helt "Fantastisk"!
God Jul och Ett Gott Nytt!

F

F.d. 12602

Guest

Måste bara säga ett stort grattis till ett fantastiskt bygge! Vi kanske åker förbi i mellandagarna och tittar live på underverket !
Hälsningar hj&carina

F

F.d. 53078

Guest

Alla är välkommna och komma och titta på den. Vi har pratat om att ordna en träff här i fuengirola. Hade tänkt mig att ordna den till idag Lucia, men vi kan ta det till nästa år så vi bestämmer nu att vi ordnar en riktig ordentlig Luciafest på Fuengirolas Camping den 13e December 2012. Då borde bilen vara helt färdig och inkörd.

F

F.d. 53078

Guest

Idag har jaghaft lite strötid och donat med den läckande vattenpumpen.
Tog loss den och provade den lös. Då sög den upp vatten över 1meter och läckte inte. köpte flexibla slangar och satte tillbaka den igen mennu suger den inte fast den ligger i mitten av tanken. Skall kolla om den suger luft i morgon. annars så får det bli en backventil.

Luckan till Gasolen har fått ett ordentligt lås som jagånrar tt jag inte målade svart. Så nu eller alldrig skall den blästras och målas.

Har just nu suttit och tittat ett tag på Ebay och beställt en Back kamera och en stor 10" monitor med 3 videoingångar, så jag funderar att sätta 2 kameror till som sidospeglar. Jag har fått en dubbel DIN radio, som en husbil fick monterad på NORAUTO i Fuengirola, den gick sönder efter 3 dagar. Nu säger dom att den var felmonterad och garantin inte gäller. Deras montör hade monterat in den efter arbetstid.??? Ett skräckexempel på hur man inte skall koppla en radio. Avklippta orginalkablar mm.mm.
Jag tror inte att det skall vara så besvärligt att få ordning på den till min bil.

GPS tittade jag en hel del på. Att det skall vara så svårt att hitta en stor monitor med bara GPS utan en massa skräp till som TV MP3 och vad dom nu blandar i för att det skall bli mera kompliserat att använda.
Hittade till slut denna till ett bra pris kanske för bra?
http://www.ebay.es/itm/10-2-Android...iPad_Tablets_PCs_eReaders&hash=item19ca5e1628

Ni som vet allt om sådna här leksaker är detta något att satsa på

Jag ser att antennen inte följer med, men det är inga problem för mig.
Däremot så har jag inte klart för mig om mjukvaran?

Bilagor

• DSCF1875.JPG
    DSCF1875.JPG
    1,4 MB · Visningar: 4
  • 154740-ab379a3406.jpg
    154740-ab379a3406.jpg
    79,7 KB · Visningar: 663
Toppen