Sv: Husbilsbygge av buss
Jag skall inte skriva mer om att jag skall ta några dagar ledigt och jobba med husbilen, det blev tvärt om.
Har idag gjort lite framsteg med avloppet ifrän diskbänken. Röret är nudraget med vattenlås till gråvattentanken.
Tanken har även fått en luftning ganska högt upp som fungerar som utblåsning när tanken fylls, och insug när den tömms.
Även färskvattentanken kommer att få en lika dan.
Svartvattnet får en slang upp till taket för att slippa Ev dålig lukt.
Jag kommer int att instalera någon E.B.L, hela instalationen kommer att göras efter gamla hederliga metoder utan en massa prylar som ställer till problem. Huvudströmbrytare och säkringspanel med automatsäkringar räcker långt.
En batteritankmätare skall naturligvis användas så att man kan se hur mycket solen laddar.
På tal om sol jag vätar fortfarande på EVA plasten som jag köpte på Ebay. Dom skickade den i Onsdags så den kommer nog nästa vecka och då blir solpanelerna färdiga, det blir med spänning.
Skall i morgon uppdatera min inköpslista vad som behövs för att få klart VVS och inhandla detta materialet till måndag.
Sitter och funderar om hur man kan använda kylskåpet att kyla ölen?
Om man borrar två hål och gör en serpentin då kyls ölen, men man kan bara tappa upp en öl och sedan vänta en stund tills ölen i serpentinen har kylt ned igen.
Ett annat alternativ är att ha en annan kompressor till enserpentin och slå på den en stund innan man skall slå upp en öl då kan man hälla upp flera samtidigt. ¿Någon som har förslag? Att ställa in hela tunnan i ett kylskåp drar onödigt med ström, den används ju inte så ofta.