• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fogg datasimkortet för Europa

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Fogg datasimkortet för Europa

MediaMarkt Stockholm för ca: 2000:- Men jag har sett att den går att få för ca: 1500

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Nya länder som skall anslutas: Polen, Åland och Belgien.

I detta sammanhang är tydligen Åland ett eget rike. Allt som allt 15 länder i Europa.

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049

Kul om Polen kommer innan Midsommar för vi får då möjlighet att testa under ett par veckor.
Kör paddan enbart via Fogg sedan mer än 2 mån och det fungerar över förväntan och 10g räcker mer än väl för vårt behov.
Nu är bara frågan om man ska göra som Sir och skaffa en 589 för enkelhetens skull.

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026

Jag köpte min 589 som jag nu kör MasMovil på i Spanien på Media Markt.

Det står Telenor på alla, men dom med vit försegling är olåsta och de med svart försegling är låsta till Telenor.

Jag tvingade dom att ringa och dubbelkolla. Bara ett tips.

Draumur

FD HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
4788
Medlemskap
2023

Nån som vet nåt om nuvarande leveranstider för 10 gb fog a 149/mån?

Draumur

FD HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
4788
Medlemskap
2023

Nej, men deras vanliga simkort kan anpassas både till mikro och det reguljära.
De har också nanokort men det är inte aktuellt i detta fallet.

Ringde kjell o company och fick besked om att det är standardsim. Men när jag fyllde i "waiting list" på foggs hemsida så valde jag under device "others". Så jag får väl se vilket kort som kommer så småningom..

Runar

HBK Medlem (P)
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025

Jag fick simkort idag och Ska testa det ikväll. Jag var oxå på Teknikmagasinet och köpte SIM adaters kostade 40kr.

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    1,7 MB · Visningar: 10

Jes och Lillian

HBK Medlem
Kommun
Eksjö
HBK-Nr
9283
Medlemskap
2025

Fått denna mail i dag:
Hello!

We are proud to announce that the Fogg network has expanded to cover Ireland and Norway! This is in addition to our current Fogg countries Sweden, Denmark and the UK. We can also today announce that Finland, Austria, Poland, Portugal, Belgium, Netherlands, Germany, Italy and Turkey will be connected before the end of June!
Remember, this is only the beginning - Fogg will continue to add new countries and new continents.

Stay Borderless,

The Fogg Team

Mvh

Jes

Runar

HBK Medlem (P)
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025

Jag har nu provat sätta in simkortet i min router och det fungerar men inte snabbt.

Hur snabbt har ni det? Vilka inställningar har ni i routern Jag använder foggs APN bara inget mer.

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    142,7 KB · Visningar: 1

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Skulle tro du er på et sted hvor 3 kun er tilgjengelig via Edge - mener de har en nasjonal roaming avtale som gir dette i områder hvor de ikke har egne baser.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Jag har nu provat sätta in simkortet i min router och det fungerar men inte snabbt.

Hur snabbt har ni det? Vilka inställningar har ni i routern Jag använder foggs APN bara inget mer.

Har du testat vilken hastighet du får i en telefon/platta?

En medlem nådde en hastighet på 59 Mbit/sekund i Solnatrakten.

Lovisa

HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025

Har du testat vilken hastighet du får i en telefon/platta?

En medlem nådde en hastighet på 59 Mbit/sekund i Solnatrakten.

Provade med Lovisas IPad och då blev det fart på grejorna. Tråkigt att det inte fungerar med routern.

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    166,9 KB · Visningar: 1

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Provade med Lovisas IPad och då blev det fart på grejorna. Tråkigt att det inte fungerar med routern.

Det beror nog på routerns inställningar. Har du tittat på inställningrna under 192.168.1.1 eller liknande (finns i manualen). Anändarnmn och lösenord brukar vara admin och password.

Senast ändrad:

Runar

HBK Medlem (P)
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025

Det beror nog på routerns inställningar. Har du tittat på inställningrna under 192.168.1.1 eller liknande (finns i manualen). Anändarnmn och lösenord brukar vara admin och password.

Japp, jag har varit inne och testat och nu är jag uppe i runt 7Mb/s. Jag vet inte vad jag har gjort.

De har två st APN-adresser, vilken använder du? Fungerar båda utomlands tro?

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Jag använder internet.foggmobile.com, Fogg skriver att det är den som skall användas utomlands tillsammans med dataroaming.

Runar

HBK Medlem (P)
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025

Jag använder internet.foggmobile.com, Fogg skriver att det är den som skall användas utomlands tillsammans med dataroaming.

Kanon tack för hjälpen. Jag satte Foggs APN som tvåa i APN-listan och stängde av de andra och på något sätt ville den inte detta så jag satt den som etta i listan och så fungerarde som det skulle.

Om det fungerar så här bra alltid så är jag väldigt nöjd! Framtiden får visa detta.
Någon som provat ut hur Fogg går utomlands hastigheten samt täckning?

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    143,4 KB · Visningar: 1
Senast ändrad:
Toppen