• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fogg datasimkortet för Europa

F

F.d. 30223

Guest
Sv: Fogg datasimkortet för Europa

FOGG sluter väl avtal med operatörer och inte länder.
Det innebär att man roamar bara med nät som det finns roamingavtal med.
Även om det finns avtal med flera operatörer tror jag att man ligger kvar på ett redan valt nät ganska länge.
Hörde någon gång sägas att det var orsaken till att man fick in så många starka nät på flygplatser t.ex.
Man ville vara den som vann alla som knäppte på sina telefoner.
För hade telefonen valt ett nät låg den gärna kvar på det sedan.
Men det kanske bara är en skröna.

F

F.d. 52994

Guest

Nån som vet hur täckningen är i sverige ?
Funkar det i N Norrland och inlandet

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

I nordligast Sverige finns täckning längs de större vägarna och längs kusten.

image.jpg

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Nu finns även Norge med på listan över kommande anslutningar.
Grattis Norge!

PS! Hoppas på att Norge ansluts före sommaren så att jag kan avsluta mitt långsamma Net1-abonnemang.

Senast ändrad:

Arkilles

HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
7551
Medlemskap
2025

Jag fick detta nu!
Thank you very much for your interest in Fogg! We are currently inviting people to join our waiting list as we distributed all SIMs that were committed for our Beta launch in early March. We will send out a newsletter next week announcing that Ireland and Norway have been connected as new Fogg countries and that Austria, Netherlands, Germany, Italy, Turkey and Finland will be connected before end of June!
[We will start distributing SIM cards on the 27th of May and will do this on a first come first served basis. As you are one of the first who signed up on our waiting list we can confirm that you will receive your SIM on the very first day. You will receive an e-mail from us a few days before the 27th with further instructions on how to complete your order.

Boo

HBK Medlem (P)
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
1025
Medlemskap
2025

PS! Hoppas på att Norge ansluts före sommaren så att jag kan avsluta mitt långsamma Net1-abonnemang.

Precis fått följande mail från Fogg:

Thank you very much for your interest in Fogg! We are currently inviting people to join our waiting list as we distributed all SIMs that were committed for our Beta launch in early March. We will send out a newsletter next week announcing that Ireland and Norway have been connected as new Fogg countries and that Austria, Netherlands, Germany, Italy, Turkey and Finland will be connected before end of June!

We will start distributing SIM cards on the 27th of May and will do this on a first come first served basis. As you are one of the first who signed up on our waiting list we can confirm that you will receive your SIM on the very first day. You will receive an e-mail from us a few days before the 27th with further instructions on how to complete your order.

Verkar mycket lovande inför sommarens europaturer!
/Boo

Lundsholm

HBK Medlem
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2027

Idag gick min 3 månaders prövo period slut. Men jag fick precis som Fogg lovat tidigare premium för 99:-/mån. Jag kontaktade Fogg när de hade erbjudande om 99kr för Premium men de sa då att jag var tvungen att vänta ut prövo perioden men lovade att jag även då skulle få priset 99 kr och det höll dom.

Detta tycker jag var snyggt hanterat, plus för företag som håller vad dom lovat utan några som helst diskussioner.

Draumur

FD HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
4788
Medlemskap
2023

Säkert en dum fråga som redan avhandlats. Om man sätter in fogsimkortet i ett usb- modem och sedan placerar modmet i en DovadoGo skapar jag ju ett wifi. Men hur gör jag inställningar, ändrar roamning osv om min ipad saknar 3g mm?
Kan jag ändra inställningar ändå? Eller måste kortet in i en platta med cellurar?

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Du kan ändra inställningar även i en router. Prova 192.168.1.1 eller liknande (framgår i manualen) där det går att ändra det mesta.
Användarnamn och lösenord brukar vara admin resp. password.

fogg.jpg

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Fogg datasimkortet för Europa MIFI

I fredags köpte jag en ny liten leksak. En 4G MiFi (Huawei E589 LTE Mobile WiFi).

0335286_300.jpeg

Jag har testat den nu med:

tele2 Hittade automatiskt
Telenor Hittade automatiskt
Orange Hittade automatiskt
Masmovil Hittade Orange var tvungen att ställa in manuellt
Carrefour movil Hittade Orange var tvungen att ställa in manuellt

Det braiga med den är att det krävs ingen USB sticka som i Dovadon. Det är bara att sätta i SIM kortet. Den har även batteri för 10 tim och laddas med samma micro USB som idag är standard till alla mobiler.

Jag har idag använt Experia ray för internetdelning, men kostigt nog går Internet snabbare med Huawei E589 trots att det inte är någon 4G här i Benidorm. Den verkar även få starkare signal än Experian trots att jag har dem på samma plats.

Experia 3 pinnar
Huawei Full muff

Dessutom står det hela tiden på den minimala skärmen dataförbrukningen i MB.

Så här långt är jag nöjd. Det bästa är nog att slippa USB sticka och en extra sladd. Jag tror den blir perfekt för FOGG.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Nu är Norge anslutet!

Alltså dags att säga upp Net1!

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Hvilket nett i Norge, Telenor, Netcom, Tele2 eller Network Norway?

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Det skulle vara intressant att veta!
Någon med Fogg som befinner sig i Norge?

F

F.d. 55335

Guest
Sv: Fogg datasimkortet för Europa MIFI

I fredags köpte jag en ny liten leksak. En 4G MiFi (Huawei E589 LTE Mobile WiFi).

0335286_300.jpeg

Jag har testat den nu med:

tele2 Hittade automatiskt
Telenor Hittade automatiskt
Orange Hittade automatiskt
Masmovil Hittade Orange var tvungen att ställa in manuellt
Carrefour movil Hittade Orange var tvungen att ställa in manuellt

Det braiga med den är att det krävs ingen USB sticka som i Dovadon. Det är bara att sätta i SIM kortet. Den har även batteri för 10 tim och laddas med samma micro USB som idag är standard till alla mobiler.

Jag har idag använt Experia ray för internetdelning, men kostigt nog går Internet snabbare med Huawei E589 trots att det inte är någon 4G här i Benidorm. Den verkar även få starkare signal än Experian trots att jag har dem på samma plats.

Experia 3 pinnar
Huawei Full muff

Dessutom står det hela tiden på den minimala skärmen dataförbrukningen i MB.

Så här långt är jag nöjd. Det bästa är nog att slippa USB sticka och en extra sladd. Jag tror den blir perfekt för FOGG.

Hej,

Vi är också i Spanien och undrar var du har köpt den och vad den kostade? Vi har lyckats med att sabba vår Dovado 4G så vi behöver något nytt. Har även ett FOGG kort som väntar där hemma.

Med vänlig hälsning,
Thomas & Gunliz

Toppen