• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fogg datasimkortet för Europa

Robert-110

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Sv: Fogg datasimkortet för Europa

Svar från Dovado:
Batteriet laddas endast när switchen "Charger Off On" står i läge Charger eller On.

Min tanke var att kunna få batteriet laddat utan att någon enhet, PC, Iphone eller Ipdad eller liknande enhet "pratade i sömnen" över Internet och därmed kunna spara på tillgängliga GBit.
Det får ske genom att switchen ställs i t ex On och switchen för modem ställs i Off.

Fogg och en Go-enhet verkar verkligen lovande.
Hoppas att Fogg lyckas med sin målsättning och inte bara blir som en nyårsraket, upp med "dunder och brak" och sedan med en duns ner i backen.

Bilagor

• Dovado go3.JPG
    Dovado go3.JPG
    42,9 KB · Visningar: 2
F

F.d. 4220

Guest

Om man har ett gratisabonemang från Fogg och skaffade det i rätt tid, så kan man uppgradera till Premium för 99 kr/månaden. Om du har det, och jag förstått Fogg rätt, så är det idag sista dagen det erbjudandet gäller.

Så funderar ni på att byta gratisabonemanget till Premium, logga in på Fogg, klicka på upgradera och kontrollera vilket pris som erbjuds. Har ni tur så står det 99 kr, så kan det vara läge att passa på innan erbjudandet går ut. :)

//Stefan

G

Göran & Carola

Guest

Om man har ett gratisabonemang från Fogg och skaffade det i rätt tid, så kan man uppgradera till Premium för 99 kr/månaden. Om du har det, och jag förstått Fogg rätt, så är det idag sista dagen det erbjudandet gäller.

//Stefan

Tack för påminnelsen, det fungerade alldeles utmärkt!

//Göran

Hasse P

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2025

:cool: Tack Stefan för infot om Fogg. Till och med jag klarade att uppgradera, Vad säger du om det??.

Runar

HBK Medlem (P)
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025

Jag vet inte men jag tycker det ta en himla massa MB/dygn å jag tycker inte jag gjort något. Jag har då stängt av olika program för att testa men ändå så tugga det på. Kul å vet Hur många MB ni förbrukar under ett dygn men er normala användning?

Robert-110

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022

Förbrukningen av Gb är nog väldigt individuellt.
Jag gjorde åt med 12,3Gb under mars men då var det ett intensivt sökande och planerande inför Italienresan.
Nu blir begränsningen 10Gb per månad så det skall bli intressant att se hur det räcker till.
Mätning startar i morgon 1/5.
Undrar vad som händer om förbrukningen överstiger 10Gb, blir det lägre hastighet eller eftertaxering?

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm

Hej Runar

Jag och Gunilla har en router med en mobil sticka. Routern kör vi med både hemma och i husbilen. Vi har två PC, två mobiler, en platta och en laptop totalt. I Mars gjorde vi av med 8 Gb av 30 möjliga. Stickan är av hög kvalitet med extra lång räckvidd (900 Mhz-bandet). Snitthastighet ca 10 Mbit.

Ha det gott i helgen

Kenth

F

F.d. 4220

Guest

Undrar vad som händer om förbrukningen överstiger 10Gb, blir det lägre hastighet eller eftertaxering?

Jag frågade dem om det för några veckor sedan.

När du använt 8 Gb får du ett mail med besked om att du närmar dig gränsen på 10 Gb. Du får då också möjlighet att köpa till data, 1 Gb för 39kr och kan köpa till så mycket du behöver.

Det tycker jag är ett bra upplägg.

För övrigt gissar jag att det kommer till nya länder i morgon... :)

//Stefan

Senast redigerad av en moderator:

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049

Har kört någon vecka med Huawei E589 och Fogg och det fungerar över förväntan.
Stadigt mellan 7-22Mbit hemmavid men som alla mobila nät kan det bli korta stopp ibland.

Fick pröva Fogg supporten också eftersom E589 krävde fullsize SIM och det gick inte att få mikro-SIM att fungera med adapter i E589. Den har en konstruktion liknande den som minneskort har med återfjädrande låsning för SIM kortet och det blev för trångt att få in SIM med de adapter jag hittade.

Mailade supporten och dagen efter så låg ett nytt SIM i brevlådan.
Bara att sätta in i E589 och starta en browser från iPad bakom E589.
De bifogade även en instruktion på hur jag omvandlade det g:a SIM kortet till ett 1G gratiskort så det kunde sättas tillbaka i iPad.

Så låt oss hoppas att Fogg får många kunder och att den anda de visar lever kvar när omsättningen ökar.
Ska bli trevligt att pröva i Tyskland o Polen i sommar och att kunna surfa som vanligt även utomlands.
E589 är tänkt att användas i husbilen och även vid promenader så att vår padda o våra telefoner kan köra via den i stället för dyr roaming.

kenjon

HBK Medlem
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2029

Jag skulle nog vilja ha en Huawei B593 med Foggs SIMkort. Men den kostar drygt 2000 kr…. lätt att koppla in yttre antenner. Någon som har denna, och vet om det är 12V till den (står bara 230 V adaptera medföljer)?

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Fogg:
Vi har för tillfället nätfel hos vår leverantör och felsöker i skrivande stund. Vi arbetar på att lösa detta så fort vi bara kan.

Bästa hälsningar,

Adam

PeO&AL

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
6607
Medlemskap
2025

Fogg:
Vi har för tillfället nätfel hos vår leverantör och felsöker i skrivande stund. Vi arbetar på att lösa detta så fort vi bara kan.

Bästa hälsningar,

Adam

Gäller nog överallt eftersom det är leverantören som har problem.

Senast ändrad:

Kjell Anders

HBK Medlem
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
23
Medlemskap
2025

Funkar inte i Karlshamn heller för tillfället men hoppas felet snart blir avhjälpt.

PeO&AL

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
6607
Medlemskap
2025

Jag skulle nog vilja ha en Huawei B593 med Foggs SIMkort. Men den kostar drygt 2000 kr…. lätt att koppla in yttre antenner. Någon som har denna, och vet om det är 12V till den (står bara 230 V adaptera medföljer)?

Sladden till laddaren som följer med är en USB sladd så det går utmärkt.

Nu kom det nog under rätt citat. :oops:

F

F.d. 25023

Guest

Var inte leverantören TRE?

TRE funkar i Stockholm, inga problem, men inte FOGG som vi har i iPad'en.
Tur att vi har fast fiber i huset...:)

hälsning
jyrki

G

Göran & Carola

Guest

Sladden till laddaren som följer med är en USB sladd så det går utmärkt.

Till laddaren för mitt B593 modem från Tele2 är det ingen USB sladd, utan en vanlig fast anslutning till 220V stickproppstrafo. Men då finns det kanske att beställa då?

Toppen