• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fogg datasimkortet för Europa

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Fogg datasimkortet för Europa

Fogg har lagt till Portugal i sin lista över länder där kortet skall gälla.

Where can I use Fogg?
Fogg is currently available in Sweden, Denmark and in the UK, but that will change soon. New countries are to be added to the list before summer 2013: Austria and afterwards also Ireland, Italy and Portugal.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Det är väl trevligt att dessa "randstater" är med i Fogg men när kommer "de stora", Tyskland, Frankrike och Spanien med tro? När/om det sker så blir kortet verkligt intressant men då stiger väl priset rejält, förståss!

Jappe

Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Kanske EU har ett finger med i spelet? Cypern och Slovenien nästa?

F

F.d. 4220

Guest

Det är väl trevligt att dessa "randstater" är med i Fogg men när kommer "de stora", Tyskland, Frankrike och Spanien med tro? När/om det sker så blir kortet verkligt intressant men då stiger väl priset rejält, förståss!

Jappe

Intressant att du kallar Storbritannien för en "randstat". :)
Nog för att jag förstår vad du menar, de är randstat när Sverige är placerat i centrum. Men i alla fall.

Jag misstänker att det är mer komplicerat att få fram avtal i större länder som Tyskland, Frankrike och Spanien.
Nu är ju inte Italien kattskit heller, troligen är det väl Tre de förhandlar med där, samt i Österrike och Irland också. Sen är det slut med europeiska länder som Tre har verksamhet i (än så länge)...

//Stefan

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Intressant att du kallar Storbritannien för en "randstat". :)
Nog för att jag förstår vad du menar, de är randstat när Sverige är placerat i centrum. Men i alla fall.
//Stefan

Jag menar nog att Europas centrum ligger längre söderut än Sverige som ju också kan betecknas som en randstat i dessa sammanhang.

Jag är också rädd för att "de tre stora" blir svåra att nå för Fogg, tyvärr!

Jappe

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Jag är också rädd för att "de tre stora" blir svåra att nå för Fogg, tyvärr!
Jappe

Har man lyckats med det konservativa Storbritannien borde resten vara lätt som en plätt. Förutom Frankrike naturligtvis som inte gillar namnet, det kan lätt förväxlas med "frog".

PS! Frog är amerikanarnas och engelsmännens öknamn på de grodlårsätande fransmännen.

Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Det gäller att få med de bästa operatörerna i de olika länderna också. I Tyskland är DTK klart bäst med Vodafone som tvåa. Övriga aktörer som O2 och Blue m.fl. borde sälja sina produkter på Buttericks och liknande inrättningar, tycker jag.

Jappe

Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Intressant är att roamingen skall vara aktiverad med Foggs simkort.
Därför kanske operatören med bästa täckning väljs vid varje tillfälle?
Ungefär som när man ringer med svenskt simkort i utlandet.

lenmar

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
4769
Medlemskap
2025

Intressant är att roamingen skall vara aktiverad med Foggs simkort.
Därför kanske operatören med bästa täckning väljs vid varje tillfälle?
Ungefär som när man ringer med svenskt simkort i utlandet.

Menar du att roamingen jämt ska vara aktiverad även i Sverige?

lenmar

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
4769
Medlemskap
2025

När jag fick mina kort var instruktionen att jag skulle aktivera roamingen. När jag nu går in på hemsidan finns inte den texten kvar.

Här kommer ett svar från Fogg
Hej Lennart
Tack för ditt mail!
När du är i sverige så behöver den inte vara aktiverad, men om du reser utomlands så behöver den vara aktiv! Och kontrollera att ditt APN nummer då är internet.foggmobile.com

Mvh Fogg Mobile

F

F.d. 26847

Guest

Hej
Jeg har et problem. Jeg har fået Fogg Sim tilsendt, men mine enheder er oogle Play.
Er der en her i der kan sende mig APK filen, så jeg kan installere den på min enhed.

Vh
Carsten

F

F.d. 29882

Guest

Hej!
Jag har gratiskortet 1G,jag betalade in 99 kr på min konto hos Fogg
och fick 10G samma minut på mitt gratiskort

jag använder en gammal HTC telefon som modem,
det fungerar helt ok,jag blev uppringd av:) Fogg,hadde lite problem
i starten,nästa månad betalar jag 99kr på samma konto för nya 10G

MVH//Jocko:music-icon:

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Strålande! Hur länge dröjer det, tro?

Jappe

Arne B

HBK Medlem
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
11633
Medlemskap
2025

Vet någon vilken täckning den har i dom olika länderna. Täckningskarta?

Boo

HBK Medlem (P)
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
1025
Medlemskap
2025

Hej!
Jag har gratiskortet 1G,jag betalade in 99 kr på min konto hos Fogg
och fick 10G samma minut på mitt gratiskort

Har nu utnyttjat mitt "gratiskort", betalat 99:- och aktiverat kontot 30 dagar. Kortet skickades också hit till sonens adress i England. Är på rundresa i Storbritannien, kortet sitter i en olåst sticka ansluten till en Dovado router. Det fungerar utmärkt men olyckligtvis inte på den pubcamping uppe på den öde heden dör vi stannat några dagar. Det finns INGEN 3G täckning på ca 1-2 km omkrets kring puben och inte heller någon marksänd TV. Under uppresan hit till Yorkshire fungerade annars kontakten bra. Jag tror man använder Tre:s nät, genom att logga in på 3 Official Site - Mobile Phones, Mobile Broadband & 3G from Three kan man se täckningskarta. Tur att vi har dotterns boende i närheten när vi skall internetta.
Det blev ju ett månadsvis abonnemang när man registrerar sig, vi avbröt direkt eftersom vi när vi kommer hem i början av maj (tyvärr) har ett löpande abonnemang ytterligare 9 månader.....
Trots att det ligger rejäla snövallar längs vägarna så känns det verkligen de sista dagarna att våren är på väg.
Cheers, Lisbeth and Boo

Toppen