JANKRO
HBK Hedersmedlem
Sv: Ambulansen!
Hejsan .
Jag var först i Norrköping (tror jag) med att montera en frontspoiler på en trimmad Amazon, och ha modet att låta den sitta kvar vid bes.
Tre fyra bes.män blängde misstänktsamt på den, och t.o.m. chefen över stationen var ute från kontoret......,sparkade på den och undrade vad det var för skit jag hade skruvat dit, och vad den gjorde för nytta.
Visserligen kanske den inte gjorde någon större nytta på Amazonen, men det blev ju en fluga som hänger kvar än på de flesta bilar.
M.v.h. JANKRO.
Ps. Den blev godkänd med ett nödrop.
--------------------------------------------------------------------------------------------Skyport, ja där får man lite minnen som dyker upp.
Jag va 22 år och det va en helt ny pryl o visst ville man ha en sådan i taket. Tejpa upp o i med sticksågen. Till bilprovning för besiktning. Dom stod som frågetecken för dom hade aldrig sett något dylikt. Det visade sig att jag va först i Uppsala som hade monterat in en skyport. Besiktningen gick bra o det blev njutning med glaslucka som gick att öppna. Givetvis gjordes den om med snabbkoppling så den kunde lyftas ur. Uj uj 1980 det va då de.
Hejsan .
Jag var först i Norrköping (tror jag) med att montera en frontspoiler på en trimmad Amazon, och ha modet att låta den sitta kvar vid bes.
Tre fyra bes.män blängde misstänktsamt på den, och t.o.m. chefen över stationen var ute från kontoret......,sparkade på den och undrade vad det var för skit jag hade skruvat dit, och vad den gjorde för nytta.
Visserligen kanske den inte gjorde någon större nytta på Amazonen, men det blev ju en fluga som hänger kvar än på de flesta bilar.
M.v.h. JANKRO.
Ps. Den blev godkänd med ett nödrop.