Vart stressmek innan vi kom iväg på vår försesångssemester. Och som vanligt hann jag bara knappt hälften av vad jag hoppats på.
Men trappan funkar klockrent o väldigt skönt med ett enkelt insteg utan lösa pallar o annat.
Svetsade i all hast ihop ett cykelfäste. Det funkade i sig som tänkt men skall bygga ett stöd så dörren bara går upp 90 grader o där låses fast i öppet läget.
Vänstra bakdörren har bara lås i nederkant, den hålls ju sen på plats av den högra dörren som har lås både uppe o nere. Men med cyklarna på plats så tynger de dörren o den lutar aningen utåt vilket gör att man måste ta i för att stänga högra dörren. Håller därför på att orna med en sprint som låser vänster dörr i ovankant.
Luftfjädringen har funkat bra. Lite svårt hitta rätt tryck och körhöjd. borde haft nån sorts nivågivare.
Överlag går den mkt trevligare på vägen i år. Framförallt tror jag det är kränghämmaren bak o nya bussningar i panhardstaget som gjort skillnad. Styrningen är aningen bättre men fortfarande amerikanskt opresis i mittläget. Kanske dags att konvertera till kuggstång?
Kylningen med elfläkt funkade perfekt och så även AC:n även om kompressorn låter en del. Vet inte om det skall vara på det viset men har haft liknande på andra gamla amerikanare.
Vi gjorde Bohuslän uppifrån o ner i havsbandet o sen vände vi i GBG o körde Bohuslän mer inlands denna gång norrut o slutade i Tanumshede där vi hämtade upp ett kylskåp vi köpt.
Fantastisk plats att övernatta på. Nedlagt stenbrott på Bohus Malmön. Lär vara Ok att stå där fram till 15/6 och från 15/8 . Här är bakfjädringen sänkt o fram höjt en del.
Cykelställ o trappa. saknas ett slut på karossen nertill. Tänker mig en rostfri plåt som "stötfångare"
Båthamnar ofta fint att stå i. Här var dock de lokala raggarna o moppe ungarnas runda hela kvällen så det var inte fullt så idylliskt som det ser ut. De slutade dock så småningom. Vi blandar fricamping med ställplatser o nån enstaka gång campingplats. Trivs inte på de där lyxcampingarna med åretruntuppställda vagnar o allehanda krimskrams. Men vi har ju ingen dusch i bilen så vad gör man.