Sv: Ambulansen!
Det finns fler träslag än ek i och för sig.
Det är mkt kraftig plastmatta med trätryck.
Kommer i "plank" ca 100mm breda o 900mm långa. Limmas mot golvet som plastmatta.
Valde det på jobbet för att få ett tystare golv än laminatgolven som ofta skapar genererar mkt ljud när man går på det med skor, flyttar möbler o så vidare.
Sen hade jag några bitar till övers som jag nu kompletterade med några kvm till Ambulansen.
I denna tänker jag mig att en av de största fördelarna är att det är lättare att lägga in i dessa alla oregelbundna utrymmen. att skära till en vanlig matta tror jag blir svårt.
Golvbutiken säger att det används i fartyg och jag har sett det på Eckerölinjens färja till Åland. Där med en tunnare mörkare linje mellan så det ser lite "nåtat" ut. Dessutom lackat med tjock blank lack. Vet inte om det har med slitage eller utseende att göra.
En del butiker i Handens centrum har även detta golv. Med andra träslag än Ek. Ingen lack på dessa. Slitaget i dessa butiker torde vara enormt så jag räknar med att golvet kommer överleva bilen i slutändan
Så här ser det ut på mitt företag. som synes rätt många olika mönster vilket ger ett intryck av riktigt trä.