Det ligger i sakens natur att mindre hjul gör större motstånd Mindre hjul brukar också vara bredare vilket ökar motståndet man kan ju pumpa däcket så det blir stenhårt men sämre komfort. Bara att se hur en tävlingscykel ser ut. Grovt mönster blir betydligt tyngre att rulla också alla gumminabbarna ska ju pressas ihop och den kraften det tar får man inte tillbaka.
Det är därför jag föredrar de större hjulen har haft 3 olika med 20 tum bästa var crescent med växel i navet men bara en del har det. Biltema har 20 tums hjul, själv har jag haft en microbike med 10tum hjul väldigt jobbig att cykla på men enkel att ta med bara några sekunder att fälla ihop den och man kunde enkelt ta den på buss eller tåg. tyvärr skulle det nog vara svårt att få dit en zipforce.
Knut har en bra ide om programmeringen av drivkretsarna, har ju haft / har såna kresar till modellflyget och det handlar i stort sett om samma saker och de kan man programmera på olika sätt, Man kan t.o.m. få det att surra och låta konstigt om en propeller om man ställer den fel.
Kanhända skulle man kunna ändra programmeringen det är ju bla. det man gör när man ändrar riktningen det finns ju även inställningar för start och stopp förtändning som påverkar max varv. Programmeringen kommer ju från appen men som jag ser det är en del parametrar låsta, kan man hacka appen så kan man ställa om mera saker förmodligen som toppfart och max effekt. Det är ju en svensk kille som gjort appen. Fast många har ju en gammal telefon liggande jag testade på en samsung från 2016 och det gick bra och går säkert på en äldre också appen kräver ju inte så mycket, har man ett bra navigationsprogram behöver man inte något simkort heller och har allt man behöver bara en hållare på styrstången. Usb laddning finns ju från zipforce går ju att plocka ut 5v till en strålkastare eller kanske en ficklampa med laddningsuttag