Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Är det fler än jag som saknar inspelning av viktiga samtal som sparas som ljudfil i telefonen?
På min gamla Nokiatelefon gjordes detta automatiskt med en särskild inställning med appen Ultimate Voice Recorder men funkar inte på iPhone/iPad.
Det finns en app Call Recorder - IntCall som fixar detta när man ringer utgående samtal med appen över Internet (VOIP).
Appen finns även till Android.
Jag har inte testat den ingående men den är klart intressant om man vill dokumentera sina samtal med en ljudfil (mp3).
Inhemska samtal till fasta nummer kostar ca 70 öre/minut och ca 2 kr/minut till mobilnummer.
Funkar med CSipSimple
Tack, har du sökvägen (URL)?
de appar som jag rekommenderar är Skype och Viber
Jappe
Jag blir nog aldrig någon riktig "Knarrevikare"!
Jag har två smartphones, en för Sverigelandet och en för Utlandet! Bägge hade jag fyllt med mängder av appar av alla de sorter. Så småningom upptäckte jag att telefonerna drog mycket ström och måste laddas stup i kvarten så jag fabriksåterställde båda två. Nu fungerar de bra som telefoner igen, behöver inte laddas hela tiden och de appar som jag rekommenderar är Skype och Viber! Det är ju telefoner egentligen och jag använder dem som sådana!
Appsamlingen har jag i paddan!
Jappe
De enda som är värre vad jag sett är appar som drar igång GPSen, för de spelar i en helt egen division av att dra mycket ström./Mats
I en iPhone/iPad är GPS alltid aktiverad i Platstjänster!
Utan den aktiveringen fungerar inte flertalet appar som synes på bilden nedan.
Visa bilaga 62513
Om du har gps påslagen på dina apple produkter, dræner du batteriet mycket fort.
Är det fler än jag som saknar inspelning av viktiga samtal som sparas som ljudfil i telefonen?
På min gamla Nokiatelefon gjordes detta automatiskt med en särskild inställning med appen Ultimate Voice Recorder men funkar inte på iPhone/iPad.
Det finns en app Call Recorder - IntCall som fixar detta när man ringer utgående samtal med appen över Internet (VOIP).
Appen finns även till Android.
Jag har inte testat den ingående men den är klart intressant om man vill dokumentera sina samtal med en ljudfil (mp3).
Inhemska samtal till fasta nummer kostar ca 70 öre/minut och ca 2 kr/minut till mobilnummer.
Funkar utmärkt när man väl gjort inställningarna rätt.
Lär finnas till Iphone också, men vet inte hur den funkar där.
Nej Carnival, påslagen GPS genom "Platstjänster" drar inte ur batteriet i iPhone/iPad i någon större utsträckning!
Möjligtvis är det så i Androider, det skulle i så fall förklara den dåliga batteritiden i mina.
Jag har f.n. 96 appar aktiverade i "Platstjänster" i iPhone, flertalet av apparna fungerar dåligt utan.
För vissa som tex navigeringsappar, karttjänster och appar med förstärkt verklighet är GPS ett måste.
Här syns standbytiden i ett batteri laddat till 95% och GPS aktiverad i min iPhone 5:
PS! Gamla iPhone funkar fortfarande efter drygt 3 år tack vare att de fortfarande uppdateras!