• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vilka appar, rekommenderar ni?

F

F.d. 5095

Guest
Sv: Vilka appar, rekommenderar ni?

Rollerteam
Har du sett någon fiske (n-app) ? ;-)))

Vh/Lasse

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Lämna plånboken hemma!

Överför pengar direkt i mobilen.
Gör upp Blocket-affären direkt i mobilen eller dela notan vid bordet. Allt ni behöver är ett mobilnummer och var sitt WyWallet-konto.

WyWallet

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

En ny snabbare browser i iOS:

photo-750756.jpg

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Ja, men den kan man vara utan!
Satsa på en bra navigeringsapp typ iGO, den kostar för tillfället 285 kr och har det mesta. Det går numera att lägga in egna POI, tex HBK:s husbilsplatser. Hittar rätt gör den också till skillnad mot Waze. Sygic funkar också bra!

Per & Camilla

HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
833
Medlemskap
2024

Tetade Sygic igår. Har en rutt jag brukar testa från vårt hem i Hillerstorp till Ulricehamn. Vi har 70 km dit den vanliga vägen, man kan även ta en lite större väg som är 75 km men Sygic ville att vi skulle ta en kraftig omväg som blev 90 km. Då hade jag ändå ställt in den på kortaste väg. Det verkar som att Sygic bara räknar med de största vägarna men jag kan ha fel. Avinstallerade den i ren ilska igår men idag när jag har sansat mig lite ska jag installerade den igen, den ska få en ny chans nu när Knarrevik har gjort jobbet och fixat POI.s till den (tack för det).

Är det någon som vet vad den kostar när den fria versionen har gått ut efter en vecka?

Mvh Per

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Nordics 139:-, Western Europe 285 och Europe ser jag inte priset på eftersom jag har den själv, det står bara installerad.

Jag har märkt att Sygic ibland tar omvägar eftersom den tror att vissa vägar är obelagda. Det går att ändra i inställningar så att den alltid frågar om oasfalterade vägar skall undvikas.

Senast ändrad:
F

F.d. 30166

Guest

här kommer några förslag.
"Rast & Camp" i Sverige.
"youCamp EU"
"mobil life"
"ADAC camping"

Och naturligtvis "Navigon Europe"
och Wordfeud

Senast redigerad av en moderator:

annokjell

FD HBK Medlem
Kommun
Leksand
HBK-Nr
9997
Medlemskap
2021

Kanske man ska träna på att "må bra" Göra sig själv eller andra glada och få en Guldstjärna.
Kanske behövs i dessa tider då regnet skvalar och badvattnet i älven är + 12gr.

Kjelle

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

här kommer några förslag.
"Rast & Camp" i Sverige.
"youCamp EU"
"mobil life"
"ADAC camping"

Och naturligtvis "Navigon Europe"
och Wordfeud

Navigon är för dyr enligt min mening utan att tillföra något.
CampGuide får vi inte glömma vad gäller ställplatssökning som i iOS version 6 kommer att vara kopplad med röstnavigering (Apples kartor).

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Speedometer GPS+

iPadnytt:
Idag tänker jag tipsa om en att som är gratis i 3 dagar och är universell.
Appen heter Speedometer GPS+ och är en navigationsapp.
Det är som den heter på engelska, en hastighetsmätare och du får en för bilen och en för din cykel. Det är också lätt att byta mellan dem.

Du kan se hastigheten i både kilometer per timme och som miles per hour.
Du får även med snitthastighet, maxhastighet (Kanske lämpar sig bäst för cykel och inte bil..) och massa andra saker som tid, höjd över havet och spårning.
Du får öven med en kompass med koordinater och en kartvy. Ja och massa andra saker du kan läsa om i Appstore!

Speedometer-Speed.jpg
mza_5124246252990462850.320x480-75.jpg

F

F.d. 21911

Guest

Waze är en kanonapp som jag nästan alltid har igång när jag är ute ock åker, den är kanske inte 100% på att hitta osv. men den blir bättre hela tiden.
Den stora fördelen med Waze som jag ser det är att den är användargenererad, dvs. man får snabbt information om köer, trafikolyckor, hinder på vägen samt indikationer på att Polisen är ute och åker eller har kontroller, det sistnämnda är väl kanske inte superviktigt men de andra delarna är rätt bra tycker jag.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Waze är en kanonapp som jag nästan alltid har igång när jag är ute ock åker, den är kanske inte 100% på att hitta osv. men den blir bättre hela tiden.
Den stora fördelen med Waze som jag ser det är att den är användargenererad, dvs. man får snabbt information om köer, trafikolyckor, hinder på vägen samt indikationer på att Polisen är ute och åker eller har kontroller, det sistnämnda är väl kanske inte superviktigt men de andra delarna är rätt bra tycker jag.

Jag har provat den några gånger men jag tycker att info om köer m.m. är alltför gammal. Dessutom kan man inte lita på vägvalet alla gånger. Många vägar finns inte med. Ett säkrare kort är iGO och Sygic för en rimlig peng.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Jag har testat lite med 360 Panorama och nu gäller det att hitta bra motiv också.

360 Panorama

Om man använder iPhone/iPad kan man utnyttja det inbyggda gyroskopet!
Lite kalibrering återstår som synes.

photo-732817.jpg

Senast ändrad:
Toppen