• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vilka appar, rekommenderar ni?

P

perprott

Guest
Sv: Vilka appar, rekommenderar ni?

Ja, så är det Tom Tom. Den gillar jag. Live Go.

F

F.d. 25168

Guest

Denne App må väre et must, for alla der rejser i Europa :

Quest Visual showcases Word Lens

Kommer også til Android.

NB: Min Samsung Galaxy S, er opdateret til nyeste version Gingerbread 2.3.3, körer snappt uten problemer, selv exchange mail, skulle väre löst med denne opdatering. :)

F

F.d. 25168

Guest

Bilagor

• ss-1-0-1cca930eead853b44d4efe4b55131f4ee085dc3c.jpg
    ss-1-0-1cca930eead853b44d4efe4b55131f4ee085dc3c.jpg
    84,1 KB · Visningar: 3
  • ss-2-0-8f346f8996fccc76414a7364f1bebced6c79bd0c.jpg
    ss-2-0-8f346f8996fccc76414a7364f1bebced6c79bd0c.jpg
    36,3 KB · Visningar: 5
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 25168

Guest

Extra sikkerhed :) visidon applock, ansigtsgenkendelse:

https://market.android.com/details?id=visidon.AppLock

Afmärk dom filer eller app's ni vil have ansigtsgenkendelse på, och VUPTI, gnäll fra fruen, da hun inta kunne åbne en af filerne :):)

Bilagor

• ss-0-1-2e72260414f8fcfbe643de44de72ad5d0d6087f6.jpg
    ss-0-1-2e72260414f8fcfbe643de44de72ad5d0d6087f6.jpg
    45,2 KB · Visningar: 2
  • ss-1-1-93a62d00c34bfe7567e6855a90a704b0f94ed1ac.jpg
    ss-1-1-93a62d00c34bfe7567e6855a90a704b0f94ed1ac.jpg
    37 KB · Visningar: 5
  • ss-2-1-6429aa32f4d18f9aafe74a140dc52f77be2e8086.jpg
    ss-2-1-6429aa32f4d18f9aafe74a140dc52f77be2e8086.jpg
    50,4 KB · Visningar: 2

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Wikihood!

Vilka är de viktigaste sevärdheterna i min närhet?
Vad är det som andra finner intressant här?
Finns det museum, slott, park eller kyrka i närheten?
Vilka personer har anknytning till det här stället?
Vilka historiska händelser har skett i omgivningen?

mzl.swrrocec.480x480-75.jpg
mzl.kgsezglv.480x480-75.jpg

mzl.bcbiztdf.480x480-75.jpg
mzl.oawjtdjh.480x480-75.jpg

G

Göran & Carola

Guest

Vad är det för skillnad på Wikihood och Wikitude?

F

F.d. 25168

Guest

Vad är det för skillnad på Wikihood och Wikitude?

Wikihood til Iphone

Wikitude til Iphone och Android et mere socialt program https://www.youtube.com/watch?v=Q-c8YdXoWEY&feature=player_embedded

Wikitude Drive er et se igennem navigations program https://www.youtube.com/watch?v=g-0cuqeUvCQ&feature=player_embedded
Downloades seperat til forskellige lande: https://market.android.com/search?q=wikitude+drive

V-backen

FD HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021

Appen "SMHI Väder" är mycket bra. Den ställer in sig beroende på var man är och kan även visa en radarbild.
V-backen :)

M

mikkis

Guest

hej
då kommer en "dum" fråga av mig.
Jag har en HTC Incredible S är det en telefon som jag kan ladda ner "appar" i? jag är ju oxå intreserad av att ladda ner lite ställplatser och dylikt i mobilen.

Mikkis

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

hej
då kommer en "dum" fråga av mig.
Jag har en HTC Incredible S är det en telefon som jag kan ladda ner "appar" i? jag är ju oxå intreserad av att ladda ner lite ställplatser och dylikt i mobilen.

Mikkis

Ja visst är det! Leta upp ikonen "Market" och börja ladda ned appar för glatta livet. Jag antar att du registrerat dig när du startade mobilen första gången?

PatricS

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2025

Fartkameror.
Åkte med en kompis igår från Övik till Umeå.
Han satt med sin nya Iphone å lekte hela tiden å berättade om än den ena å än den andra appen som han lagt in - jag har ingen sådan telefon så jag begrep inte så mycket.
- En curlingapp har jag testat å det var ju lite roligt.
Nu berättade han om en app som visade och talade om om det fanns fartkameror i närheten - jaja kan ju ev vara bra att ha nån gång.
- Vattenpassappen testades på greenerna på Veckefjärden (Foppas bana) - nej det funkade inte speciellt bra - hans puttning blev iallafall inte bättre.
- När vi var i Ammarnäs i påskas å det kom ett flygplan på himlen så man såg i princip bara strimman efter planet - ja då riktade han telefonen mot planet/strimman å talade sen om vilket plan det var å lite mer uppgifter - hmmmmmm??
- Hustru sitter ofta å "leker" med nåt som heter Angry Birds - tror jag - skrattar till å blir väldigt engagerad nu och då - konstigt - arga fåglar - kan det va roligt det? :)

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Det är inte lätt att plocka guldkornen bland alla appar eftersom det finns ½ miljon. För mig som husbilsåkare är det apparna för navigering och ställplatser som jag värderar högst.

Naturligtvis också apparna som gör att man ringer gratis, med eller utan bild, när man är utomlands.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Klippet fra informasjon om Norgeskartet:

Mobilplattformer

Norgeskart er utviklet for Android, verdens raskest voksende mobilplattform. Android ble lansert av Google i
november 2007, og er av analysebyrået IDC ventet å bli den klart største plattformen i 2015 med en markedsandel
på 45%. Forbrukerne kan velge mellom et stort antall mobiltelefoner og nettbrett i alle prisklasser og størrelser.
Når det gjelder distribusjon og godkjenning av applikasjoner, er Android bortimot helt fritt.

Apple er med IOS for IPhone og IPad kjent for god brukervennlighet, og har en noe større markedsandel i Norge
sammenlignet med verden ellers. IDC venter at IOS skal beholde sin markedsandel på rundt 15% i 2015.
Apple har streng kontroll med hvilke applikasjoner som aksepteres og hvordan de distribueres.

Windows Phone 7 er en ny og spennende plattform utviklet av Microsoft. Microsoft og Nokia har intensjoner om å
samarbeide tett for å kunne konkurrere med Google og Apple. IDC venter en markedsandel på 21% i 2015.

Norgeskart vil etter hvert også bli gjort tilgjengelig for IOS og Windows Mobile 7.

Da Nokia nå satser på Windows Phone 7 for smarttelefoner, ansees ikke Symbian lengre som et alternativ. IDC venter at Symbian er borte i 2015.

F

F.d. 25168

Guest

Mobcable til Android:

Her kan du læse, hvordan du fra en Android-smartphone kan overføre filer til computeren, trådløst og uden kabler.
Står du og skal have et billede eller en lydfil fra din Android-baserede smartphone og over på computeren, kan det være et frustrerende projekt, specielt hvis ikke lige det rette kabel eller de rigtige drivere er i nærheden.

Løsningen hedder Mobcable.com

1. Hent MobCable app i Android Market

2. Åben applikationen på mobilen og skriv koden fra skærmen ind på Mobcable.com

3. Kort efter kan du se filerne fra mobilen på skærmen.

4. Klik på filen for at hente den til computeren.

5. Ja, det var det!

Mobcable.com er gratis at bruge og i øvrigt udviklet i Danmark.

Trådlös overförsel imellem mobil och dator :)

mobcable.jpg

Toppen