• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vilka appar, rekommenderar ni?

K

Kurt Lindgren

Guest
Sv: Vilka appar, rekommenderar ni?

Hej. Har laddat ned Ställplatser i min HTC och det gick bra. Sedan ska ju man läsa den på telefonen det är ju ingen Ipod precis:confused:. Ska försöka ladda ned den på datorn oxå om det går?
För övrigt finns det mycket att snappa upp här.. Bra jobbat alla och tack för infon. Kurt
 
K

Kurt Lindgren

Guest
Sv: Vilka appar, rekommenderar ni?

Oj vad mycket det finns :rolleyes: Har precis laddat ner WhatsApp där man chattar och skickar bilder gratis. Har skypen på datorn, får ladda hem den senare på telefonen. :)Kurt
 
K

Kurt Lindgren

Guest
Sv: Vilka appar, rekommenderar ni?

Kan inte låta bli att vara nyfiken :wideeyed: Kollar mycket på dessa program som finns. Läser för och nackdelar spec på PERSONLIG INFORMATION i programmen och hur lätt för andra att slinka in om de vill. Givetvis en avvägning, men jag undra om det finns några som har råkat illa ut och strulat till det i telefonen eller datorn.
En som har glott för mycket under den tiden som jag har varit här i en mycket bra gäng som ställer upp på all info. mvh Kurt
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Vilka appar, rekommenderar ni?

Kan inte låta bli att vara nyfiken :wideeyed: Kollar mycket på dessa program som finns. Läser för och nackdelar spec på PERSONLIG INFORMATION i programmen och hur lätt för andra att slinka in om de vill. Givetvis en avvägning, men jag undra om det finns några som har råkat illa ut och strulat till det i telefonen eller datorn.
En som har glott för mycket under den tiden som jag har varit här i en mycket bra gäng som ställer upp på all info. mvh Kurt

Nej, jag har laddat ned åtskilliga appar men aldrig råkat ut för strul mer än en gång, häromdagen när jag blev debiterad 2 ggr för fartkameror till iGO (iPhone och iPad 2x95 kr).

Jag påtalade problemet och blev lovad kompensation för sveda och värk med drygt 82$. Snacka om kompensation, dessutom rättades ursprungsfelet till med 95 kr in på kontot.

Det kallar jag för SERVICE!

Många gratisappar laddas ner för test men raderas lika fort.
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Vilka appar, rekommenderar ni?

Vilka appar, rekommenderar ni och hur mycket plats - GB ?

På en laptop med Windows stater och android apps starter, jag hade bara tilldelats 4 GB patition till Android.
Starter versionen kom snabbt upp till 4 GB och nu får jag gjort en ny partition för någon som inte kan ökas i Windows 7.

Ett skjermbilde med endast 4 GB apps.
20110815-152010.jpg
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Vilka appar, rekommenderar ni?

Den mest efterlängtade appen till Android som har kostat mer att utveckla än övriga tillsammans är Google Maps Navigation. Att den är gratis gör inte saken sämre.
 
K

Kurt Lindgren

Guest
Sv: Vilka appar, rekommenderar ni?

Hej igen:) Har tagit hem Viber på HTCn och testat den mot en annan viberkontakt. Jag har problem med uppkopplingen samt vad vi säger. Hörs dåligt samt fördröjningar i snacket? Är det normalt fick även problem att komma ur den till skrivbordet?:confused: Kurt
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Vilka appar, rekommenderar ni?

Hej igen:) Har tagit hem Viber på HTCn och testat den mot en annan viberkontakt. Jag har problem med uppkopplingen samt vad vi säger. Hörs dåligt samt fördröjningar i snacket? Är det normalt fick även problem att komma ur den till skrivbordet?:confused: Kurt

Jag använder Viber sedan ett halvår (iPhone) och har bättre ljud än vanliga röstsamtal. Detta förutsätter att båda har bra och snabb datatäckning (3G).
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Vilka appar, rekommenderar ni?

Den mest efterlängtade appen till Android som har kostat mer att utveckla än övriga tillsammans är Google Maps Navigation. Att den är gratis gör inte saken sämre.

Jaae - Anders, den' er jeg helt med på og i mellemtiden har jeg partitioneret til 30 Gb og håber det er nok.
Der er stadig 200 GB ledig - så inden jeg flytter etc. skal det være på plads'.
Hvad mener du det fylder i Gb ?
 
G

Göran & Carola

Guest
Sv: Vilka appar, rekommenderar ni?

Hej igen:) Har tagit hem Viber på HTCn och testat den mot en annan viberkontakt. Jag har problem med uppkopplingen samt vad vi säger. Hörs dåligt samt fördröjningar i snacket? Är det normalt fick även problem att komma ur den till skrivbordet?:confused: Kurt

Jag har inga problem med Viber i min HTC Desire HD vad det gäller samtalskvaliteten. Nu har jag dock bara kollat att ringa med WiFi anslutning.
I senaste uppdateringen av Viber finns en exit funktion under fliken "More"
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Vilka appar, rekommenderar ni?

Jaae - Anders, den' er jeg helt med på og i mellemtiden har jeg partitioneret til 30 Gb og håber det er nok.
Der er stadig 200 GB ledig - så inden jeg flytter etc. skal det være på plads'.
Hvad mener du det fylder i Gb ?

Google Navigation utnyttjar 12,45 MB på minneskortet i min Desire, program 10,89 och data 1,55. Sedan kommer förcachning till och är på mina 3 inlagda delmål ca 60 MB.

Vad du menar med partitionering på datorn förstår jag inte, appen ligger ju på minneskortet i telefonen?
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Vilka appar, rekommenderar ni?

Den bärbara datorn är Windows 7 och Google Android sätta ihop med små överföringer men på sitt eget sätt, partitioner i NTFS och FAT 32
De är distinkt att den partiella omstart av operativsystemet måste ändras.
Google Android i FAT 32 kan inte vara större än 32 GB, men kan förmodligen delas in i block, med separata operativsystem.
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.484
Kommun
Hässleholm
Sv: Vilka appar, rekommenderar ni?

Hur många gånger har man inte kommit en timme eller två förtidigt till en flygplats? Om man ska hämta någon på en flygplats och vill komma dit samtidigt som planet landar kan vi rekommendera "flightradar24".
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Vilka appar, rekommenderar ni?

Ditt personliga foto blir ett stort högblankt vykort i A5-storlek!

Med Riktiga Vykort i din iPhone, iPad eller iPod Touch kan du skicka riktiga fysiska vykort till alla i hela världen, direkt till mottagarens brevlåda för 19 kr!

  • Välj en bild från ditt fotoalbum eller ta ett nytt foto med kameran, skriv en hälsning och lägg till adresser.
  • Betala med kontokort.
  • Posten printar och skickar det till de mottagare som du angivit.
  • Skickar du före kl 16.00 en vardag så är det framme nästa vardag inom Sverige. Till övriga världen tar det några dagar längre beroende på mottagarland.
  • Samma porto till alla länder, 19 SEK.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Vilka appar, rekommenderar ni?

Den här tekniken förundrar mig, roar mig och rentav bländar mig! I morse hittade jag en app som heter Resrobot! Jag började med att testa Stala - Hemsjö: inga problem, Växjö - Nikkaloukta: inga problem och slutligen Stala - Frankfurt i Tyskland: inga problem. Däremot klarar den inte resor startade utanför Sverige men man kan ju inte få allt, inte idag i alla fall men kanske i morgon!

Appen gäller bara tidtabeller för markburen trafik som buss, tåg och apostlahästar m.m., ej flyg men jag tycker det räcker långt!

Jappe
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Vilka appar, rekommenderar ni?

Appen gäller bara tidtabeller för markburen trafik som buss, tåg och apostlahästar m.m., ej flyg men jag tycker det räcker långt!

Jappe

Jag fick faktiskt med flyget också!

IMG_0199.PNG
 
Senast ändrad:
Toppen