Var till marknaden idag köpte fjädrande flätade livremmar 3 st för 8eu så nu kan jag ha en sittande kvar i byxorna Kanske jag t.o.m. kan börja använda jeans igen vilket jag har några st av.
Var och tittade på det sk slottet inte mycket att lägga tid på, var på en sån där gammal saluhall med fiskaffärer och allt möjligt men hemma har de ju försvunnit men här finns dom och alla möjliga småaffärer på gatorna så inte som hemma där allt flyttat ut till köpcenter.
Målade bilen idag men blev totallurad på färgen den lapp som satt på burken och det som var i hade ingen likhet alls men det ser lite bättre ut nu och det värsta är lagat när det blir bra väder hemma så kan jag enkelt ta mina slipmaskiner och spackla och måla. Kändes bra att få något positivt gjort, men backameran ligger kvar hemma så den får jag inte till möjligen att dra en svår kabel vilket är mycket enklare att fixa här där man har tiden och värmen. Varmt och soligt idag en av de varmaste dagarna.
Åt på kina igen nudlar och biff med ostronsås tror jag smakade gott, problemet jag fått är svullna fötter maten är väldigt salt som det verkar, får ta en tablett för att inte behöva gå så ofta till toaletten och den kombinationen tror jag inte är bra alls. Törstig hela dagarna. All mat på restaurangerna är väldigt salt inget bra för varken njurar eller hjärta.
Dagarna tickar ner nu tills jag ska åka skall klippa håret på måndag och köra en tvättmaskin i morgon 8kg räcker till ganska mycket har en liten torkvinda nu av plast så det blir lätt att hänga upp underkläderna.
Tidigt i morse skulle jag stänga av kaminen och då hade den redan slocknat gasen var slut så inget kaffe blev det ska byta flaska i morgon om det går, får köpa kaffe i baren och ta med en smörgås dit så länge. Nu vet jag hur länge gasen räcker kommer att behövas på vägen hem blir nog inte så ofta man kan koppla in elen och det kan ju bli kallt men förmodligen inte kallare än vad det är här på nätterna. Räknade ut att gasen räckte 10dagar och då har jag haft igång kylen en del också därmot matlagning går det bara åt någon liter vatten varje morgon. Har haft varmvattnet på några dagar också.
Har ju en halvfull svensk flaska också så jag måste kunna klara mej hem på den gasen, har hänt några gånger att takluckan inte blivit stängd. Byter till vintertäcket någonstans i frankrike så då behöver jag inte ha 22grader inne. Testade varmvattenflaskan har två nu blir varm på några minuter och håller värmen länge kostade 6 eu st och det blir jättebra att ha i sängen så fötterna blir varma även lägga en under nacken så värken släpper. Har ju en av gummi men vattnet i kran är inte så varmt och att koka vatten och hälla brukar resultera i att man blir blöt och bränd. Den här fungerar helt perfekt, jag är tveksam till om den kommer till sverige eftersom den säkert kan vara farlig och inte godkänd.
Skulle ju handla en dammsugare men det skjuter jag lite på kanske hittar bra saker i tyskland de brukar ju ha koll på kvalite. Ska ju ut med 10000kr ca när jag åker och då har jag ändå bott billigt om man jämför med dom som åker runt då kan ett dygn kosta över 20 eu själv betalar jag som pensionär och långliggare under lågsäsong 9,1 eu natten. Sen har ju bilen stått så ingen dieselförbrukning. Jag ville ha sol och värme folk att prata med och kunnat göra lite upptäcksfärder och äta god mat. Att stressa runt som sist är jag glad att jag inte har gjort har njutit av sommaren och det bästa är ju att när jag kommer hem är våren och sommaren på väg. Den där stressen jag alltid brukar känna av när våren kommer och allt som inte blivit gjort skall göras tror jag kommer av sej nu. Ska börja modellflyga lite mer än tidigare. Skickar med en bild på en drönare som kan flyga 45 min har kamera och flyger helt själv man kan lägga upp en rutt givetvis finns det en hd kamera också, även möjligheten att stoppa in mobilen i ett par glasögon så att man flyga live med utsikt genom nosen. Tack vare automatstyrning så är det ganska säkert att inte kracha Finns en knapp att trycka på så kommer den tillbaka och landar själv,