JAG SOM FLYR SOMMAREN!
Ställde ner en hink och en matta igår när jag var på toaletten försvann mattan hinken försvann senare. Avloppslangen slängde jag i containern den var rätt använd men fantastiskt bra.
Så blev det en start på hemresan idag Tog adjö av Martin som hjälpt mej så mycket en mycket fin man som jag hoppas träffa någon gång.
Tankade och det var lite krångligt eftersom man måste ange ett högsta belopp innan man tankade, men det gick bra 1,19eu/l billigare har jag inte sett idag men dyrare.
Hade lagt in resan på IGO men inte tittat på hur den valt väg men det var en av de kortare sträckorna och lätt körning.
Körde ut mot Alicante men det ville den inte vara med om det var ju den vägen jag kom.
Fick snurra runt och blev visad mot Elche, var ju där på sjukhuset för några veckor sedan och vägmaffian hade lyckats bygga minst 5 nya rondeller som inte fanns på kartan på kort tid fast de höll ju på med byggen när jag åkte förbi.
Vid Elche kom jag ut på större väg och så rullade det på allt gick bra tills jag var mitt på rundkörningen uanför valencia då var det olycka enl. IGO och sen blev det stopp and go men det slutade aldrig för det var fredag em och då slutar tydligen spanjorerna tidigt på jobbet för att ägna sej åt sin favoritsysselsättning kö körning.
Tempen steg så jag slog på värmen inne och fläkten vevade ner fönstret, har aldrig kontrollerat min dubbla fläktar och dubbla termostaten verkar inte fungera.
Svängde av motorvägen och blev visad hit och dit, tydligen så hade IGOS omväg för kö varit förhastad för när jag kunde stanna och titta var det kö precis överallt så jag blev visad tillbaka till motorvägen där allt nästan stod still.
Körde rakt in i valencia tills IGO slutade att leda mej tillbaka via rondeller körde rakt igenom bråten svängde för tidigt och blev visad tillbaka på vägen såg jag lidl så jag var in och handlade sånt jag behövde. Så småningom kom jag ut på vägen mot Barcelona och köerna löste upp sej och det rullade på med mycket trafik, efter ett tag blev jag visad att köra av och då försvann nästan alla bilar, det var vägen på AP-7 betalväg så då gick det fint att köra sista biten Kostade 6,87eu men det var det värt.
Pratade med Mark på campingen och visade var jag tänkte stanna det var någon mil norr om det här stället och han sa att dit skulle jag inte åka det var så tråkigt och inget att se.
Fick tips om det här stället Benicasim och hittade en liten trevlig camping som heter florida.
Väldigt grönt härinne med en massa träd och palmer, väldigt trevligt och tyst förutom några hundar, i andra änden huserar fransmän och de kanske har problem med sina hundar hade de även på Bahia vad jag hörde.
Jag är enda svensk, står på elplats de flesta har ett tvättställ i porslin ute med vatten och avlopp men inte den här platsen vilket jag inte behöver. Kostar 14,5 eu med el. Så jag stannar 2 nätter, bara ett par kvarter ner till strandpromenaden dit jag körde ner med scootern och tog en cervesa grande och en pizza som för omväxlings skull var riktigt bra.
Blir här två nätter kanske mer eftersom jag har gott om tid körde 27mil idag och peniskola ligger bara några mil härifrån så det hoppar jag över utan kör förbi Barcelona och upp mot spanska gränsen där jag rastar innan klivet in i Dupontarnas land och förmodligen ett stopp i Avignon som pga kyla inte var så roligt på nervägen men det ska tydligen vara bra väder i södra frankrike. Ska räcka med tre stopp i frankrike.
Vad jag sett hitills av den här campingen så är den värd ett stopp speciellt med tanke på läget och priset, det är mest långliggare här som har sina husvagnar uppställda året runt och de är inte här nu så lite ödsligt är det, men lugnt. Finns även ett par gratisparkeringar enl parkfornight. Ska ta en tur med scootern i morgon och se om jag kan hitta till gamla stan som Mark beskrev Han har ju åkt runt på den här kusten i 22år av en viss orsaks skull.
Träffade en svensk när jag stannade och startade om IGO, han hade en släpkärra med en fullvuxen bil på och husbilen var stor han hade 3 olika AC i den, kostade sisådär 2,5mille. Skulle fira sin mors födelsedag 100år!!