Har en mätare hemma som jag fått av min fd. som haft typ1 i 40 år, jag brukar ligga perfekt om än lite lågt neråt 4 ibland. De testade det naturligtvis på sjukhuset och det var perfekt, jag hade de funderingarna själv eftersom magen krånglat ordentligt i dom regionerna. Men det här ser jag som en följd av testosteron som bråkar med prostatan och samtidigt höjer vattnet i kroppen, får då ta alfuzoin för att minska problemet med prostatan och hemma har jag Furix som jag mycket sällan använder för att driva ut vattnet. Ska sluta med medicineringen tills jag kommer hem så slipper jag nog problemet. Denna natten var jobbig flera ggr /tim till toaletten men nu har svullnaden gått ner ganska mycket men det sliter nog på njurarna, ska ta min nödmat som söndagmiddag soldatens ärtsoppa för att slippa en del salt.
Kanske är deras överdrivna saltande beroende på det varma klimatet där man ständigt svettas på sommaren och behöver saltet, sen har dom förmodligen inget livsmedelsverk som talar om var skåpet ska stå.
Vi svenskar som äter mycket ute härnere klarar nog inte alltid om ställningen många har ju problem med hjärtat och får i sig på tok för mycket salt, lätt att glömma alla förmaningar hemifrån och efter vin och öl så har man glömt dom helt kanske när man ser såna som har dibetes dricka öl blir jag betänksam enligt min fd. så är det helt förbjudet rött vin med vatten i måttliga mängder kan gå an. Tyvärr går det att vänja sig vid förhöjt blodsocker men hela kroppen får skador speciellt om det utsöndras ketoner vilket är rena giftet.
Ska byta gasflaskan nu som ska räcka hela vägen hem dvs till greven för där finns el.
Gick till baren med en smörgås och beställde en kaffe americano så nu har man vaknat ordentligt, han höjde på ögonbrynen när jag ville ha tre påsar socker. Men jag och min far tar alltid en massa socker i kaffet, vi har ju bägge lite problem med lågt blodsocker.
Tvättning står också på agendan sen har jag snart prickat av det jag har som måste innan jag kör. Lade ut mitt biltemabord som jag inte hade lust att släpa hem och idag var det borta alltid någon som behövde det tydligen. Funderar på att lämna min specialsydda madrass här också eftersom jag inte kommer ha någon som övernattar inom rimlig tid och då blir det nog så att jag lägger in en 120cm madrass så blir allt enklare att bädda.