Sloth
HBK Medlem
Jag skulle testa med trottelnålen.
/Å
/Å
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Jag börjar där.Jag skulle testa med trottelnålen.
Jag börjar där.
Flyttar låsringen ett hack längre ner vilket lyfter trottelnålen ett steg.
Test.
Inget lyckat resultat.
Ny test denna gång med belastning
Tomgång ok,
Mellanregistret ok.
Fullgas, varvar inte ut helt.
Fullgas är väl munstycket som styr. Nuvarande munstycke är märkt B52, skall jag gå upp i storlek och vilken märkning har den då, B54?
När jag lyssnar så tycker jag att det hörs som om motorn fyrtaktar detta tyder i så fall på för fet blandningNy test denna gång med belastning
Tomgång ok,
Mellanregistret ok.
Fullgas, varvar inte ut helt.
Fullgas är väl munstycket som styr. Nuvarande munstycke är märkt B52, skall jag gå upp i storlek och vilken märkning har den då, B54?
När jag lyssnar så tycker jag att det hörs som om motorn fyrtaktar detta tyder i så fall på för fet blandning
Om så är fallet tillbaka med nålen i ursprungsläget och prova med belastning
Avgasrör och ljuddämparen har jag skrapat rena så långt jag kommer åt.Låter nästan som att den fyrtaktar = för fet blandning, prova utan luftrenare? hur ser det ut i avgasrör och ljuddämparinsats, är de rena och inte igensotade.
Ok, provar igen.När jag lyssnar så tycker jag att det hörs som om motorn fyrtaktar detta tyder i så fall på för fet blandning
Om så är fallet tillbaka med nålen i ursprungsläget och prova med belastning
Har köpt nya kolvringar och mätt gapet när de placerades i cylindern, 0,15mm, måste vara godkänt.Här kommer ytterligare ett utklipp från nätet
Avgasrör och ljuddämparen har jag skrapat rena så långt jag kommer åt.
Ok, provar igen.
Har köpt nya kolvringar och mätt gapet när de placerades i cylindern, 0,15mm, måste vara godkänt.
Ingen skriver någonting om munstycket och dess inverkan på högvarv.
Tändstiftet ser ut så här efter dagens övning.
Visa bilaga 189377
Testat utan luftfilter.
Mopeden går i max 25km/t och jag tycker inte att den varvar ur helt.
Rätt mycket rök ur avgasröret.
Det är mörkt i videon men lyssna på ljudet, fullgas.
Så här ser tändstiftet ut efter dagens övning.
Visa bilaga 189465
Skall jag skaffa ett mindre munstycke?
Den är dock dragvillig och klarar rätt kraftig backe på 2:an.Den fyrtaktar fortfarande.
Den är dock dragvillig och klarar rätt kraftig backe på 2:an.