Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Men med stypt lufttillförsel så blir det obalans mellan bränsle och luft, ungefär som med full choke.Jag hade provat att täppa till lufttillförseln för att se vilken reaktion det ge.
En test för att försöka ringa in vad problemet är, det är ingen permanent lösning.Tar du bort luftfiltret så får du mer luft och tunnare blandning.
Provat igen, först utan luftfilter sedan med luftfilter.
Fungerar bra nu även på fullgas.
Dock går den inte helt max, verkar som om munstycket inte är helt rätt för den motorn.
Tråkigt nog går det inte att sätta in ett reglerbart munstycke, det är vad jag tror.
Så här ser förgasaren ut.
Visa bilaga 189268
Där pilen visar, inne i centrum av förgasaren, inne i flottörbehållaren (heter det då?) finns munstycket.
En liten mässingssak som visas på bilden i inlägg #684.
Munstycket är märkt B 52
Det är en bild som jag högg från en reservdelssäljare men den förgasaren som moppen har är nästan lika dan.Blev förgasaren så fin med citronsyra och ultraljudstvätten? Den ser ut som ny.
Vad har det för inverkan?
Jag har kört en bit och tog sedan ett foto av tändstiftet.
Enligt Jim Lundbergs bok Stora Tvåtaktsboken del 2, sidan 17, skall tändstiftet ha en brunaktig färg.
Tycker det stämmer rätt väl med tändstiftet på bilden.
Visa bilaga 189320