Robert-110
FD HBK Medlem
Diametern är 67,2cm, mätt med en Hultaforsare.Du kan ju också mäta diametern * 3,14159
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Diametern är 67,2cm, mätt med en Hultaforsare.Du kan ju också mäta diametern * 3,14159
Och då blir det 211,11Diametern är 67,2cm, mätt med en Hultaforsare.
På hemvägen åkte vi förbi kompisens garage/verkstad för att se om det fanns något i avdelningen bra-att-ha som kunde passa som insats i ljuddämparen.
Fick med mig två enheter till påseende som det hetta förr i tiden då man kunde låna hem saker och prova på hemmaplan.
Rostig och den andra sot-oljig.
Blir att anpassa en av dem som insats i ljuddämparen.
Visa bilaga 216678
Det är "raka rör" i ljuddämparen men det sitter några flänsar med jämna mellanrum.
Visa bilaga 216679
Får köpa en gängad stång och hitta på någon lösning.
Förr när man körde med raka rör stoppade vi i sådana där glest vävda kuddar av grov stålull som man gör rent grytor med i ljuddämparen.
Då klarade man besiktningen.
Den mätta sträckan för ett varv på hjulet borde vara det mest korrekta. Däcket trycks ju ihop lite i kontaktpunkten som gör att radien minskar. Korrekt metod borde vara:Det får bli 2111mm i inställningen, vi kan inte devalvera Pi så här utan vidare.
Nu får vi se om jag får det att fungera.
Cykeldatorn har många inställningar:
Hjulets omkrets
Km/miles
Ålder/vikt (!)
Serviceintervall
Klocka
Mäter:
Total körsträcka
Tripp
Max hastighet
Medelhastighet
Tripptimer
Temperatur
Minne för högsta och lägsta temperatur
Stoppur
Kalorier
Fettförbränning
Det går väl åt några kalorier om reliken inte startar på första kicken.