Robert-110
FD HBK Medlem
I väntan på att tiderna för de två besiktningarna skall samordnas har jag tagit tag i ett annat projekt, en snöslunga från 80-talet.
Hör inte hemma i denna tråd men kan vara ett paus-inlägg med rubriken ”Olämplig/lämplig kundmottagare”.
Behöver nya delar till förgasaren, gnista på stiftet finns.
På Toro´s webbsida finns två återförsäljare i närheten, en i Sisjön och en i Kållered.
Jag har tagit reda på Toro´s artikelnummer på de delar jag behöver och noterat modellnummer, serienummer, artikelnumren, mitt namn, telefonnummer och emailadress på en lapp.
Sisjön
Öppnar dörren, där står kundmottagaren som tittar upp och säger ”Hej” men tittar sedan ner och bläddrar i några papper. Efter någon minut tittar han upp och säger ”Haa!”
Jag beskriver vad jag vill beställa, hans kommentar är ”Du, den är gammal den snöslungan, det finns inga delar till den”.
(Är det inte just då som man kan behöva reservdelar?)
”Ok, jag skall kolla” säger han och försvinner in i de bakre delarna av lokalen. På vägen dit mumlar han ”Den är gammal den, nog från då Jesus var barn”.
Kommer tillbaka och säger ”Nej, det går inte att få tag på några delar, motortillverkaren har gått i konkurs så du får leta på nätet om någon har delar kvar”.
Kållered
Öppnar dörren, kundmottagaren tittar på mig och säger ”Tjena!”.
Jag beskriver vad jag vill beställa och räcker honom lappen med alla uppgifter.
Han gör en snabb koll och säger ”Perfekt”.
Så kollar han i datorn och säger sedan ”Ok, jag beställer dessa delar och ringer dig när jag fått hem dem”.
Gissa en gång vilket företag jag återkommer till när jag behöver något i maskinväg eller reservdelar.
Hör inte hemma i denna tråd men kan vara ett paus-inlägg med rubriken ”Olämplig/lämplig kundmottagare”.
Behöver nya delar till förgasaren, gnista på stiftet finns.
På Toro´s webbsida finns två återförsäljare i närheten, en i Sisjön och en i Kållered.
Jag har tagit reda på Toro´s artikelnummer på de delar jag behöver och noterat modellnummer, serienummer, artikelnumren, mitt namn, telefonnummer och emailadress på en lapp.
Sisjön
Öppnar dörren, där står kundmottagaren som tittar upp och säger ”Hej” men tittar sedan ner och bläddrar i några papper. Efter någon minut tittar han upp och säger ”Haa!”
Jag beskriver vad jag vill beställa, hans kommentar är ”Du, den är gammal den snöslungan, det finns inga delar till den”.
(Är det inte just då som man kan behöva reservdelar?)
”Ok, jag skall kolla” säger han och försvinner in i de bakre delarna av lokalen. På vägen dit mumlar han ”Den är gammal den, nog från då Jesus var barn”.
Kommer tillbaka och säger ”Nej, det går inte att få tag på några delar, motortillverkaren har gått i konkurs så du får leta på nätet om någon har delar kvar”.
Kållered
Öppnar dörren, kundmottagaren tittar på mig och säger ”Tjena!”.
Jag beskriver vad jag vill beställa och räcker honom lappen med alla uppgifter.
Han gör en snabb koll och säger ”Perfekt”.
Så kollar han i datorn och säger sedan ”Ok, jag beställer dessa delar och ringer dig när jag fått hem dem”.
Gissa en gång vilket företag jag återkommer till när jag behöver något i maskinväg eller reservdelar.
Senast ändrad: