• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Varningskedja / asfaltsarbetare

Status
Stängd för vidare inlägg.

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.829
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Varningskedja

Lite off topic men..

För en vecka sedan stannade det en vit englandsreggad skåpbil utanför mitt hus och ut kom 2 killar som ville kränga elverk. Kände nu igen killarna från fotot på UNT som Rimagy länkade till.

Är det någon som vet var elverken kommer ifrån?
Drygt 2000:- för ett nytt 6,5Kw aggregat är ju otroligt billigt även om det är ihopslängt på en lunchrast i Kina. Det var frestande att ta upp lädret och köpa något som jag kanske egentligen inte har nytta av mer än att titta på och kunna bocka av från "bra att ha" listan.
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.829
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Varningskedja

Njae, det var vad killarna sa men i manualen stod det "Designed in Germany" och på förgasaren stod det "Designed in Japan"så jag är övertygad om att allt är "Made" i Kina.

Tänkte mer på hur de kommit över dem och hur de kan sälja dem så otroligt billigt. Om killarna nu hör till asfaltsmaffian vet man ju inte hur det gått till.
2000:- är ju vad man får betala för ett 2Kw kinaelverk på Jula och Rusta.
Borde kanske köpt ett :(
 
F

F.d. 3778

Guest
Sv: Varningskedja

Är ni säker på att det är 6.5Kw ? Det har sålts liknande i Dalarna som var nya märkningar klistrade över orginalmärkningen som sa något helt annat.
 

Bergodh

HBK Medlem
Inlägg
410
Kommun
Skövde
HBK-Nr
1055
Medlemskap
2024
Sv: Varningskedja

Ett gäng Irländare som åker runt och vill sälja elverk finns nu i Falköping. Polisanmällan är gjord för bedrägeri då någon inte fick det som de betalat för. De fick en kartong med skrot. De här ville sälja elverk för 4000:- med ett riktpris på 15000:- de fått över på en mässa. De åkte i en silverfärgad VW transporter skåp.
 
F

F.d. 53078

Guest
Sv: Varningskedja

Det låter som att det är samma asfaltsläggare som har härjade här för Ca 2 år sedan . för att göra en lång historia kort så tippade dom ett flak med asfalt på en privat väg. Vi blockerade vägen som var en återvändsgata tills dom efter 4 dagar hade knackat bort all asfalt. Det var Irlândare och Engelsmän stämmer också med vit ford Transit
 

Peterpan

FD HBK Medlem
Inlägg
452
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
2924
Medlemskap
2022
Sv: Varningskedja

Vissa campingplatser nobbar Irländare och Engelsmän med husvagn.

De brukar normalt annars aldrig semestra i Sverige med sådana ekipage, då de har semesterställen med väldigt fina stränder på hemmafronten.

Så länge vi köper av dem, har vi problem med dem. Tror inte att deras elverk har tillverkats i Tyskland. Inte ens färgen, med vilka de är lackerade, kommer därifrån.
Det finns ingen garanti och inga reservdelar!
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Sv: Varningskedja

Jaha nu förstår jag när jag läser här. Rullade in en stor 4 hjuls driven BMW på gårdsplanen förra helgen här i Bjärred. Ena killen sitter i och den andra kliver ur och vill sälja elverk som blivet över efter en mässa eller något sådant förklarade han. Priset var superbilligt för den effekt han angav, just då fattade jag ingenting. Undrade bara var dom kom ifrån och varför dom stannade bara här. Skickade iväg dom så fort det gick. Jag har ju redan elverk.
 
F

F.d. 7222

Guest
Sv: Varningskedja

Som det har sagts ett antal gånger i detta forum :
Låter något för bra för att vara sant, så är det inte sant.
Varför skulle dessa "gentlemän" fara runt och sälja så bra varor på detta sätt om det inte är något mycket skumt med det.
De kanske har stulit dem ur någon natt-rastande långtradare vem vet.
Observera att man inte kan åberopa sk. god tro köp längre.
Borde man enl. rättsväsendet kunnat ana ugglor i mossen med tanke på pris o.s.v. så kan man åka dit för häleri och det vill väl ingen Hbk-are göra.
 
Senast redigerad av en moderator:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen