• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Varningskedja / asfaltsarbetare

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 12696

Guest
Sv: Varningskedja

Hej!
Såg nu på nyheterna från TV-skaraborg att de Irlänska så kallade asfaltsläggarna finns i Mariestad och har blivit uppmanade av polisen att de skall lämna platsen de står på senast i kväll 2/7.
De har åkt runt i trakten och försökt sälja skruvdragare mm.
Har själv haft påhälsning av dem för två år sedan då de gick runt i vårt villaområde och erbjöd plattläggning på garageuppfarter, gångar i trädgården mm.
Tackade NEJ givetsvis. När de gick runt till grannarna så sa de att jag beställt jobb av dem och att de då kunde göra ett bra pris.
Snacka om o vara nervös när man åkte hem från jobbet dagen efter. Risken fanns ju att de hade påbörjat ett jobb utan att bry sig. De hade ju i Göteborg förstört flera trädgårdar . De påbörjade arbetet o ville ha betalt i förskott. När de fått det så åkte de vidare utan att göra färdigt jobbet.
Peter

F

F.d. 52919

Guest

Hörde på Radio Norrbotten i dag att polisen varnar för utländska asfaltläggare är häruppe som vill ha betalt i förskott och utan kvitto!!??

F

F.d. 12696

Guest

VARNING
Nu har de kommit till Skara. Ringde o knackade för tio minuter sedan på min ytterdörr 14:15.
De frågade om jag var intresserad av plattor på garageuppfarten eller i trädgården.
Tackade NEJ. Undrade då om priset hade betydelse men jag tackade NEJ ändå. Då gick de till grannarna med samma erbjudande. Tror ingen nappade. Det var inte samma män som för två år sedan.
Hade på sig en gul väst o en bygghjälm för att verka seriösa. Körde i en liten lastbil med stege o verktyg på flaket. Fina kort lyckades jag få på bilen och männen ifall.
Huga, hoppas man inte får påhälsning när man inte är hemma, vet aldrig hur det kan sluta.

Peter

F

F.d. 12696

Guest

Vet ej om man kan (får) lägga ut bild och på så sätt peka ut personerna ifråga.
Hur är det, kan man bli åtalad?

Peter

F

F.d. 773

Guest

Igår 14/7 var dom i Väderstad,bredvid Östads Golfbana. Prova den anläggningen,helt underbart ställe,mycket trevlig familj.Hälsa från Kurre

F

F.d. 3088

Guest
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 12696

Guest

P1030908.JPG
Denna bild säger inget om någon person men bilen är med.
De har ju ett antal av dem men det var denna de hade när jag besöktes.

F

F.d. 3088

Guest

hej Hpskara

De sa inget om rödfärgning (Falu)? Med tanke på stegen och den lilla motorn (färgspruta) till vänster på flaket och den blå tunnan till höger. Tycker det ser ut som en rödfärgarbil.
Sedan kan man ju undra vad dragkroken kan används till:rolleyes:
Gurra

F

F.d. 3088

Guest

Idag enligt Jönköpingsposten ett 30 tal vagnar som ockuperat p-platsen på A6 i Jönköping
Bortdrivna av polisen, vart tog dom vägen någon som sett:confused:

Gurra

Peterpan

FD HBK Medlem
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
2924
Medlemskap
2022

I går den 18/8 blev 7 stycken avvisade från Grännastadens Camping:

Tillägg:
De är flera SCR-campingar som inte släpper in husvagnar med stora bilar, resp skåpbilar som dragbil från de brittiska öarna.

Namnen borttagna.

HBK web

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 3088

Guest

Ett 25 tal finns på parkeringen på vänstersidan på vägen ner till gränna hamn
enligt polisen finns dom utspridda på flera ställen i länet

Gurra

L

Lelle_22

Guest

Torsdagen den 20/8 blev de avvisade från Kungälv och när jag körde norrut på E6 såg jag en husbilssamling med lastbilar mm. på en äng omedelbart söder om Stora Höga. Har inte sett någon husvagn där tidigare.
Stod kvar idag den 21/8

Lelle_22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen