• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Varningskedja / asfaltsarbetare

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 53064

Guest
Sv: Varningskedja

Hej Läste grevens inlägg undrar bara varför inte ringa polisen när man misstänker sådan aktivitet det är var människas skyldighet GLÖM INTE DET

nilsove

HBK Medlem
Kommun
Laholm
HBK-Nr
2802
Medlemskap
2024

Hej!

I fredags stod dom på ställplatsen hos Bengt i Örkeljunga, :mad::mad: husvagnar,personbilar,lastbilar,vi hade tänkt stå där över natten,men vi
drog vidare till Svanshall!

Inger o Nils-Ove:mcride:

Peterpan

FD HBK Medlem
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
2924
Medlemskap
2022

I går kom förtruppen, 2 husvagnar dragna av var sin skåpbil samt en personbil, till Villingsberg. De kom inte in och fick fortsätta!

F

F.d. 2944

Guest

I veckan kom man till Hedemora.
Fyra lastbilar, två grävare på släpkärra och över tio husvagnar.
Hela vår lilla camping är okuperad.
Kom tydligen från Avesta så dom är kanske på väg uppåt.
Än har jag inte hört något negativt om följet.

Gomer som medlem

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 3088

Guest

Nej , ska vi ha en tråd för sånt , nej låt dom sköta det dom som ska!!Nästan HETS MOT FOLKGRUPP

JO EN SÅDAN TRÅD SKALL VI HA! Fråga någon som blivit drabbad så ändrar du nog inställning. Att bli varnad för bedragare tror jag varje funtad människa är tacksam för.:cool: Hets mot folkgrupp är ju larvigt att skriva:D

Gurra

V-backen

FD HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021

För några vecka sedan var gänget i Stockholm och hade ockuperat Kistamässans perkering. De blev bortkörda av polisen på initiativ av våra politiker.
V-backen ;)

Bosse bas

HBK Medlem
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
7246
Medlemskap
2025

Stopp och belägg!!!!!
Vi lever i en, tack och lov, fungerande rättsstat där oegentligheter tas om hand av adekvat myndighet. Naturligtvis kan det förekomma olagligheter bland dessa företagare, men det är inte att rekommendera att döma alla efter att några missköter sig. Man kan svårt skada oskyldiga. Jag kommer att tänka på tiderna,-40,-50,-60-tal när kommunens tjänstemän ringde runt och varnade varandra för kringresande zigenare och de så kallade vandringsfolken. Naturligtvis förekom det kriminalitet bland dessa grupper, liksom i alla andra befolkningsgrupper. Jag kan inte tänka mig att vara medlem i en förening som organiserar bevakning av vissa "företagare". Jag föreslår att denna tråd genast klipps av.
Tänk efter!
/Bosse bas
icon8.gif

Frankia

HBK vice ordförande
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2025

Hej

Denna tråd har levt i över 2 år till stor nytta för medlemmarna. Jag kommer ihåg hur det var när det Asfaltgänget kom till Karlstad, men nedskräpning, bedrägeri och våldtäkt som följd.:mad:

Jag råder Bosse Bas att inte läsa tråden om den stör, och hoppas att allt övrigt som skrivs i klubben faller på läppen.:)

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025

För några vecka sedan var gänget i Stockholm och hade ockuperat Kistamässans perkering. De blev bortkörda av polisen på initiativ av våra politiker.
V-backen ;)

Jag såg hur det gick till på motorvägen mot Uppsala. Alla avfarter var avstängda så man flyttade problemet till Uppsala o Knivsta. Det rörde sig om ca 50-60st ekipage.
När dom sedan blev avhysta från Uppsala så blir man rent ut sagt förbannad att man ser hur det ser ut efter dom.

Sopberg blev kvar. Då menar jag inte glasspapper o dyligt. Säckar o bråte i högar. Som om inte det vore nog så uppskattar jag att det var 50-60st lass med tippmassor med asfaltsbitar ,grus o jord. Undrar vad dom jobbar med:confused::mad:

Nu är det städat och man ställer då frågan till alla som godtar deras sätt att vara här och även nyttjar deras tjänster. Otrolig dubbelmoral för några kronor. Känns det bra att vi i berörda kommuner får stå för deras nedskräpning?

F

F.d. 7702

Guest

Hej på Skrea camping i Falkenberg har de haft sitt högkvarter, vet inte om det är så i år mentroligtvis är det stammisar, Har sett dem där i ganska många år nu
Sune:wideeyed:

F

F.d. 7702

Guest

Stopp och belägg!!!!!
Vi lever i en, tack och lov, fungerande rättsstat där oegentligheter tas om hand av adekvat myndighet. Naturligtvis kan det förekomma olagligheter bland dessa företagare, men det är inte att rekommendera att döma alla efter att några missköter sig. Man kan svårt skada oskyldiga. Jag kommer att tänka på tiderna,-40,-50,-60-tal när kommunens tjänstemän ringde runt och varnade varandra för kringresande zigenare och de så kallade vandringsfolken. Naturligtvis förekom det kriminalitet bland dessa grupper, liksom i alla andra befolkningsgrupper. Jag kan inte tänka mig att vara medlem i en förening som organiserar bevakning av vissa "företagare". Jag föreslår att denna tråd genast klipps av.
Tänk efter!
/Bosse bas
icon8.gif
Det var värst vad du tar i Bosse bas. Vi är och har varit alldeles för toleranta mot kriminella och tjuvar i vårt samhälle, och därför ser det ut som det gör. Nej ta tagi i dessa parasiter med hårdhanskarna. och vad betraäffar de s.k. asfaltläggarna så varnar tillo med polisen för deras framfart, det har du missar Bosse bas, som tur är är dsu inet bas i vår klubb
Sune

lars o margareta

HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024

Stopp och belägg!!!!!
Tänk efter!
/Bosse bas
icon8.gif
du har så rätt Bosse ,klipp av tråden , om alla sluta o anlita dessa arbetare så skulle det lösa sig ,sen får väl myndigheterna ta tag i problemen,

F

F.d. 7702

Guest

hej igen Elisabeth

Om du vill stå på samma camping som dom så går det ju bra för min del :D
men jag och några till tycker nog att det kan vara bra att slippa dylika grannar det kan då vara bra att veta vad dom finns,

Det var därför jag startade tråden :cool:

Gurra
Bra rutet Gurra, det finns tydligen medlemmar som ömmar om kriminella, jag gör det inte. De campingplatser som släpper in sån skit borde bojkottas av oss medlemmar. I Bollnäs kommer de inte in, en f.ö. toppencamping, mitt i stan, nästan, KJag rekommenderA bOLLNÄ'S CAMPING
sUNE:spinny:

F

F.d. 3088

Guest

Hej till er som inte delar min (våra) åsikter försök se det som något liknande grannsamverkan, kan ju exempelvis kallas klubbsamverkan.;) Sedan tillkommer det ju annat oxå. Det säljs elverk motorsågar mm.mm vilka inte är godkända i EU. Hur fungerar det med skatt, moms mm mm?:rolleyes:

Gurra

lars o margareta

HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024

Nej då Rotary, jag ömmar inte för kriminella!!men det finns seriösa i alla dåliga grupper, vi hade både knuttar o raggare på 50-60talet och det fanns rötägg där med o nu har vi Huliganer åxo, och på bollnäscampen finns det visst arbetande invandrare som bor ,men dom är "seriösa " !! åtminstånde på campen, Nog diskuterat om detta från min sida i alla fall,

F

F.d. 3088

Guest

Nej då Rotary, jag ömmar inte för kriminella!!men det finns seriösa i alla dåliga grupper, vi hade både knuttar o raggare på 50-60talet och det fanns rötägg där med o nu har vi Huliganer åxo, och på bollnäscampen finns det visst arbetande invandrare som bor ,men dom är "seriösa " !! åtminstånde på campen, Nog diskuterat om detta från min sida i alla fall,

Knuttar och raggare har inte med saken att göra (förresten de flesta av dessa hade jobb och betalade skatt), här diskuterar vi kringresande så kallade asfaltsläggare mm med kontoret på fickan. Vilka lurar vanligt hederligt folk på tusentals kronor, förstörda trädgårdar,uppfarter mm där dom drar fram. Och sedan vad invandrare kom in i bilden fattar jag inte:confused: verkar som en förutfattad mening av dig:rolleyes:Vill du inte diskutera mera? själv tycker jag att man skall argumentera för sin sak:cool:.

Gurra

Senast redigerad av en moderator:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen