• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Varningskedja / asfaltsarbetare

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 3088

Guest
Sv: Varningskedja

Hmm Enda medicinen som hjälper mot sådana här är väll om dom träffar på en Vigilante eller flera:mad: när staten står flat som vanligt:rolleyes:

Gurra

RiRos

HBK Medlem
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
1793
Medlemskap
2025

Mariestads Hamn. "Irländare"antagligen,möjligen skotte som åkte i en silverfärgad transporter, ville kränga elverk + motorsågar till "fantastikt bra pris. Fått över efter mässa,han kunde inte ta med dem hem.
Han blev ilsk när vi inte ville köpa. Ja ja de håller på ännu.

F

F.d. 29925

Guest

Var ett kort reportage i "Värmlandsnytt precis nu om den "cirkusplats i Karlstad" där de blev avhysta efter tre dagar.
Liknade mest en soptipp enligt de som fick städa upp.

T

Teddi

Guest

polisen vem e de? dom e ju osynliga obefintliga ointresserade kontakta eu istället

Frankia

HBK vice ordförande
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2025

Hej

Ja nu har dom varit i Karlstad och härjat:

Misstänkt dråpförsök på Norra fältet

KARLSTAD: Irländsk man anhållen

(UPPDATERAD) En 39-årig irländsk man sitter anhållen misstänkt för dråpförsök efter en händelse under natten till onsdagen.
En Karlstadskvinna har polisanmält att mannen försökt att strypa henne.
Mannen greps vid 06-tiden på onsdagen i sin husvagn på Norra fältet i Karlstad. Som NWT redan berättat har ett stort antal husvagnsekipage, sedan några dagar, campat på området utan tillåtelse.
Mannen och den 36-åriga kvinnan hade träffats på en krog i Karlstad på tisdagskvällen.
– Några av camparna var ute på fest och träffade den här kvinnan, som följde med till mannens husvagn, berättar Värmlandspolisens pressinformatör Leif Hultman.
Men under natten blev de av någon anledning osams.
– Vi vet inte riktigt vad som hänt, men han ger sig på kvinnan. Först med verbala elakheter och sedan fysiskt, säger åklagare Barbro Brännlund.
Enligt vad kvinnan berättat för polisen kopplade mannen stryptag på henne.
Men en tredje person som fanns i husvagnen ingrep och fick bort 39-åringen.
Då lämnade kvinnan husvagnen och sprang till polishuset, som ligger bara ett hundratal meter från platsen.
Misstänkt dråpförsök

Efter ett inledande förhör anhölls mannen av jouråklagare. Polisen rubricerar händelsen som försök till dråp.
– Han är hörd och han förnekar allt, säger Leif Hultman.
Hur mår kvinnan?
– Efter omständigheterna bra, även om hon naturligtvis mår dåligt av det som hänt.
Har hon några skador?
– Det jag vet är att hon hade ont i halsen. Vad gäller övriga skador inväntar vi ett rättsintyg. Hon har varit på sjukhus och blivit undersökt, säger Leif Hultman.

Frankia

HBK vice ordförande
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2025

Nu har Irländarna lämnat Karlstad på väg mot .......

285362_jpg_446354img468.jpg

Norra Fältet nedskräpat av campare

KARLSTAD: Förvandlade området till en soptipp

Stora plastsäckar med matrester, gasoltuber och högar med tomma kartonger som innehållit motorsågar.
Det var vad de campande irländarna på Norra Fältet i Karlstad lämnade efter sig när de på tisdagen försvann från platsen.

NWT skrev i onsdagstidningen om det sällskap om totalt cirka 20 husvagnsekipage som i flera dagar har stått uppställda på Norra Fältet.
Det är dock inte tillåtet och både polisen och kommunen bad på tisdagen sällskapet att lämna området.
– De hade lovat att åka klockan fem, men eftersom de inte höll det löftet gjorde jag på tisdagskvällen en polisanmälan om egenmäktigt förfarande.
– Anledningen var att de hade brutit mot föreskriften som säger att Norra Fältet är ett arrangemangsområde och inte en flerdagarscamping, säger Thord Tärnbrant på Karlstads kommun.
Först vid lunchtid på onsdagen gav sig det stora irländska sällskapet av och lämnade efter sig mängder med skräp. På området låg stora plastsäckar med matrester, ett par gasoltuber och högar med tomma kartonger som innehållit motorsågar. Även i skogen fanns liknande högar och den har även använts som toalett.
Inga problem tidigare

– Det här verkar ju vara ett gäng rötägg. Vi har aldrig haft problem med nedskräpning här tidigare, säger Thord Tärnbrant.
Värmlandspolisen känner väl till nedskräpningen och irländarna.
– Vi har fått in massor med tips om att männen i sällskapet har gått runt och försökt sälja verktyg, motorsågar och elverk till låga priser.
– Men när det gäller nedskräpningen har vi ingen spaning på dem och det blir nog väldigt svårt att leda den i någon bevisning mot dem, säger Stefan Haster, tillförordnad chef för polisområde Syd.
Rapporter om irländare som har sålt billiga motorsågar som enligt polisen saknar fungerande kraftskydd rapporteras bland annat från Gotland och Kalmar.

hans p

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
782
Medlemskap
2024

Fick en ide med tanke på dessa asfaltsläggare eller andra.:cool:
Vi kanske skulle ha en tråd där vi meddelar varandra var dom finns eller vart dom är på väg. Tydligen våldgästar dom campingplatser på sin väg att utföra "arbeten", inbrott, snatterier,rattfylla, hot, skadegörelse mm. mm följer i spåren:mad::mad:
Läs gärna Grevens tråd
http://www.husbilsklubben.se/forums/t32336/

Om det passar kan vi ju börja här, för ett par timmar sedan var dom på väg mot Nässjö.:cool:

Gurra:cool:
nu är dom i halmstad

F

F.d. 51596

Guest

Har dom inte fattat att det inte finns nåra svenskar som vill köpa "svart" asfalt......konstigt???

F

F.d. 10471

Guest

En 4-hjuls driven BMW har besökt oss i Ödsmål strax utanför Stenungsund och ville sälja dessa elverk. Jagade efter bilen för att få reg nr men det var ju då inte några 70km/h han höll. När man ber dom lämna tomten så blir dom otrevliga och skall genast prata med "bossen" Jag sa att bossen är här om 10 min då pös de iväg som en dålig avlöning. De är duktiga på att stjäla av folk också dessutom, efter vad jag hört är det stulna elverk från hamnen.

F

F.d. 11525

Guest

Ett stort gäng irlandsregistrerade nyare bilar och husvagnar slagit läger i Varberg
längs vägen ut till Getterön
Flera kartonger med elverk bredvid.
Återkommer med ytterligare information om vad som händer

kejo20

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2024

Är dom kvar i Varberg?
Jag skall till Kroksjön i helgen med barn o barnbarn så jag vill ej ha dom där.
MVH KEJO20

F

F.d. 11525

Guest

Alla husvagnarna kvar ca 15 st,men dragbilarna syns lite överallt i Varbergstrakten.
Åker runt med elverk i bagaget.

F

F.d. 11525

Guest

Vill bara meddela att samtliga irländska husvagnar och bilar
var borta från Getterön då jag var där vid 15 tiden.
Lite från ämnet men ställplatsen liknar mer campingplats idag,trist.

F

F.d. 8517

Guest

Just nu har dom röjt på Stensö camping i Kalmar. samt även på Öland..så dom verkar komma undan..
:(:(:(:mad::mad::mad:

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen