Jag har inte tagit tag i jobbet att lyfta ner cykeln än men det ska jag klara gick ju bra i santa pola, men fullt i källaren skulle behöva tvätta av den och bära upp den på verandan.
Hittade ett fel till som det stod att det fungerade på i blocket annonsen, AC fungerar inte!
Nästa gång ska jag handla kylspray från biltema den har blivit dubbelt så dyr och en mindre flaska där man skriver svammel och inte att det är kylmedel.
Det luktar påtryckningar från kylbranchen lång väg. Fyllde ju på min Caddy ett par ggr.
Ska hämta upp min slangkoppling som passar till bilen hos min kusin som servat sin egen och flera andras bilar med hjälp av den. Problemet med ac-kompressorn i en bil är att trots hela systemet är helt försvinner det alltid lite via axeltätningen till remskivan. Hade man systemet kapslat skulle aldrig det inträffa, drivningen kunde man säkerställa med en 12 v motor eller yttre drivning via magneter, så har man på tvättmaskiner till pumpen.
Har beställt Från RVS till nya bilen en trecylindrig motor som klarat 26000mil behöver nog lite hjälp för att gå lika bra som ny. Jag tror inte på mycket i livet som Hans Afredsson sa men jag tror på RVS.
Gjorde rent fälgarna så gott det går ska lacka dom med puch vinröd färg behöver ju inte maska av när däcken ändå ska krängas av, passar nog bra till bilen ville ha något annorlunda och lacken hade flagat, riktiga fälgar är väl aluminium och ingen lack.
Beställde Fulda Multicontrol helårsdäck samma typ man använder i tyskland som har dubbförbud och där man kan köra över 1000m i snö och is och sen ner till ett antal plusgrader.
Med de vintrar vi har nu är ett helårsdäck det enda vettiga tycker jag inte mycket dyrare och slipper problem med monteringen varje halvår. Hemomkring kör man max100-80km/t passar ju perfekt då, är faktiskt ganska rädd för vattenplaning och det slipper jag med lite grovmönstrade däck.
Tänkte att jag skulle köpa nya tändstift antar att de inte är bytta på många tusen mil 3 st kostar 900kr+ beställde Från tyskland 3st Bosch som såg ut exakt likadant 361kr plus en bälg över en drivknut som han som servat den inte hittat något fel på men Ola på bilprovningen här i Finspång känner jag och han brukar veta vad han gör så hans påpekande på besiktningen litar jag på. det är risk att man får byta en sån bra att ha hemma. Enkelt att byta på en del bilar. Måste installera ett nyare Autodata så jag kan se vad som gäller.
Bytte torkar blad köpte lite dyrare på biltema men hade stora problem att få dit dom använde vinkelslip för att anpassa så att man kunde få fast de fästen som följde med. Men det blev bra behandlade samtidigt rutan och torkarna med biltemas glasavrinnings medel.