Var ute och handlade med husbilen har ju regnat hela dagen och den högra torkaren har släppt lite från splinsen så parkeringsläget ligger nästan utanför underdelen på rutan.
Hade det förra året men drog åt muttern så mycket jag vågade men nu är det dags igen. Handlat skruvlåsning hård Locktite som jag ska testa med när regnet slutar.
Går ju inte köra runt utan att torkarna fungerar som de ska, brukar ju bli mindre påfrestning med Rain Off men sista behandlingen var i spanien.
Sen har tydligen lite sprayfärgstänk hamnat på rutan så friktionen ökat.
Åkte förbi bra begagnat och råkade se en vattenkokare hugin 600watt med medföljande koppar och kaffefilter litet och behändigt perfekt för mej som vill ha lite varmt vatten till mitt pulverkaffe till frukost. Den var ny i kartong fast väldigt gammal, Hugin är väl ett avsomnat konsummärke? 40kr var ett fynd men det handlade inte om pengar utan något litet och smidigt som klarar sig på liten effekt. Har letat ett tag efter just en sån här.
Var en sväng till Dollarstore och hittade en lampa som går med solcell och ett riktigt liionbatteri, den ska sitta vid dörren på husbilen och lysa när man kommer på kvällen och ska låsa upp är rörelsdetektor som bara tänder när det är mörkt. När man kör så finns det en tryckknapp för att stänga av den. Hade planer på en batteridriven men det här blir enkelt och bra. 70kr.
Lyser ganska starkt och man märker direkt om någon rör sig utanför bilen.
Visa bilaga 182393 Visa bilaga 182394