Har jobbat på vill ju ha bilen färdig innan jag ska åka.
Trodde i min enfald att det skulle vara lätt att montera det nya handtaget till dörren, tog bort det gamla var ganska lätt, det är ju tungt och kraftigt man skulle säkert kunna slå ihjäl någon lätt med det.
Men fastsättningen lämnar mycket att önska original ett par plåtklips för att få något att skruva i, nu ett stort hål. Hade självborrande skruv likadan som jag använde i Caddyn och som satt i golv och väggar, inga problem när de gått i botten så orkade knappt borrmaskinen snurra.
Så inte med fiat dörren som fick mej att fundera på gevalia kaffeburkar.
efter att ha fått gängpaj flera ggr tog jag ett par mycket kraftiga skruv, de hade sexkant huvud och en hylsa gick inte att komma åt med.
Tog vinkelslipen och gjorde ett spår i dem hittade en bits som passade och skruvade fast dem försiktigt.
Blev snyggt och stadigt man behöver lite kraft för att stänga dörren tar man inte i får man kalldrag från dörren och den går inte att låsa.
Den skulle såklart behöva justeras men för det behöver man säkert vara två , den sitter ju inte optimalt mot karossen, men jag är nästan säker på att jag får stora problem om jag försöker lossa bultarna.
Gick runt idag och behandlade alla gummilister med lidls gummi medel, såg det häromdagen de hade ett antal plasttuber på tillfälligt besök 10kr styck, ska handla några stycken.
Trodde det var silikon efter tommy59 tvärsäkra påstående att det var silikonolja fast det ingenstans stod vad det innehöll, förmodligen var det det som Bensan skrev om som glycerin.
Silikon kommer jag ihåg sen tidigare men det gick inte att tvätta bort från händerna så lätt som det här.
Verkade bli väldigt bra så det kommer jag att ha i förrådet hemma.
Nu är både mattan vid huvudet och fårskinnet vid fotändan monterat under ligger en yogamatta som isolerar och gör det extra mjukt. Sängens bredd 105cm gör att jag inte kan ha gaveln så högt eftersom fönstren sätter stopp för det.
En annan viktig sak jag fick gjort i det fina senhöstvädret var fastsättningen av Gasolflaskorna, de hade ju suttit med originalbanden som var skruvade med korta träskruv låset var någonting som påminde om 60-tal. Nu sitter det riktiga spännband 500kg med genomgående bult med brickor, använde den biten som var dubbelt ihopsydd och som jag gjorde hål i med hjälp av lödkolv.
Har ett problem med slangen till den spanska regulatorn som jag fick köpa i en spansk järnaffär eftersom den var slut i kinaaffären. Höll på att köpa fel fanns två olika 50 mbar och 30mbar vilket stämmer med mitt kylskåp och värmaren. Trodde kvaliteten skulle vara bättre i järnaffären men var lika dålig gjutskägg på anslutningsnippeln och dålig gjutning, den är gjord för 10mm slang hemma har vi 8mm.
när jag tog bort slangen såg jag att den var i dåligt skick där jag satt fast den så det var risk för läckage.
Hemma kan jag säkert fixa det ordentligt, eftersom jag kan göra det inne och använda kokande vatten för att göra gummit töjbart.
Här kan man se skillnaden mellan koppling och regulator mellan svensk och spansk gasolflaska, den spanska är repsol men det finns cepsa som har en silvergrå färg men i övrigt lika.
Har en skiva mellan bänkarna som det ska ligga en dyna på sen kommer en madrass på tvären. Ett specialsytt täcke med påslakan sitter med kardborrband mot hytten även under körning, gör en enorm skillnad för värmen bak när det är kallt ute.
Under sängen har man lite förvaring .